Hugh Skrevet 28. mars 2020 #1 Del Skrevet 28. mars 2020 Hei, jeg er ingen ekspert og forventer ikke at det er noen eksperter her heller, men hadde vært fint med tips og hjelp. Jeg har tidligere prøvd Kicks og Bondi Sands sin selvbruning, men jeg reagerte på begge disse. Det klødde så ekstremt mye, jeg klødde nærmest til jeg fikk sår, og våknet på natten uten å få sove igjen rett og slett fordi jeg måtte ligge og klø i flere timer. Er det noen som vet hva det kan være jeg reagerer på? Ettersom jeg reagerer på begge disse, vil jeg reagere på alle andre selvbruninger også? Syns det er veldig kjedelig og kunne gjerne tenkt meg å gitt f.eks. Glöd av Sophie Elise en sjanse. Tror dere denne kan være bedre, eller vet noen om en som skal være mildere/allergivennlig? Eller burde jeg bare rett og slett gi opp på selvbruning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barbra Skrevet 16. april 2020 #2 Del Skrevet 16. april 2020 Hva synes du om å bygge opp selvtilliten din i stedet for å prøve å bli brun? Er virkelig huden din så stygg at du må bruke dritt som gir deg allergi for å se ut som noe annet enn deg selv? Det er ikke vondt ment, jeg bare synes at det er interessant hvor stor forskjell det er fra land til land. Jeg kommer fra varmere strøk og der er det så mange som vil ha lys hud (noe som er helt umulig, sjølvsagt), mens i Norge så er det det helt motsatte. Prøv å elske deg for den du er, da sparer du penger på det osgå 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #3 Del Skrevet 16. april 2020 Beste alternativet er selvfølgelig å droppe det. Hvis det er veldig viktig anbefaler jeg å prøve et lite avgrenset sted på kroppen først for å teste, regner med det står i bruksanvisningen også. Anonymkode: 47079...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #4 Del Skrevet 16. april 2020 Fikk samme resultat av selvbruning da jeg prøvde det for 15+ år siden, har ikke rørt det siden. Det er masse kjemikalier og drit i de kremene så jeg klarer meg fint uten. Anonymkode: 7effa...9c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #5 Del Skrevet 16. april 2020 Glød av Sophie Elise fikk meg uten sensitiv hud til å reagere skikkelig. Den ble i tillegg flekkete etter én dag, og den var UMULIG å få av. Skrubbet huden tørr og irritert, tok meg ca 14 dager med intens skrubbing før det var helt borte. Så jeg anbefaler IKKE den og jeg har brukt selvbruning i årevis uten lignende resultat (heldigvis). Sophie er vel også ganske kjent for å være flekkete og ujevn i fargen også, så burde tatt hintet der. Jeg er veldig glad i Minetan og synes de har gode produkter. Hvis ikke så har Bondi Sands en olje som jeg synes var veldig fin og enkel å påføre. Kan du kan prøve en selvbruningsolje eller drops som du blander med fuktighetskrem? Anonymkode: 341c1...3aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 17. april 2020 #6 Del Skrevet 17. april 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er veldig viktig anbefaler jeg å prøve et lite avgrenset sted på kroppen først for å teste, regner med det står i bruksanvisningen også. Anonymkode: 47079...5c3 Dette. Det kan hende at du reagerer på dihydroxyacetone, som er det stoffet i selvbrunere som gir den brune fargen i kontakt med proteinene og aminosyrene i huden. Det finnes selvbrunere som hevder å være DHA-fri, disse benytter i stedet et stoff kalt erythrulose som er svært likt DHA i sammensetning og litt mindre "effektive". Mange selvbrunere bruker også syntetisk parfyme for å skjule den typiske selvbruningsduften, noe som også kan gi hudreaksjoner. Til slutt inneholder også mange selvbrunere alkohol, som har en uttørkenfe virkning på huden. Du kan forsøke en økologisk/organisk selvbruner uten syntetisk parfyme og alkohol, og gjerne en som gir gradvis brunfarge, da disse har lavere innhold av DHA. Men ta uansett en hudtest først 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #7 Del Skrevet 18. april 2020 Hva med å prøve self tan drops? Jeg har ekstremt sensitiv hud som reagerer på sminke, såpe, body lotion mm. Så for å føle meg freshere har jeg brukt Clarins radiance plus golden glow booster drops. Det finnes en for ansikt og en for kropp. Man tar noen dråper i ansiktskrem og/eller body lotion og den gir en jevn naturlig farge. Man gjør det flere dager på rad til man har den fargen man ønsker, så etter det en til to dager PR uke. Gir meg ikke urenheter, allergi eller eksem. For meg har denne vært super da jeg føler meg ufresh når jeg er helt blek og huden min tåler ikke sminke ofte. Anonymkode: 2d8d3...682 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hugh Skrevet 28. juni 2020 Forfatter #8 Del Skrevet 28. juni 2020 Har ikke vært innom her på en god stund, men tusen takk for alle gode tilbakemeldinger, erfaringer og tips!😄 Jeg prøvde en selvbruner på vgs som jeg ikke reagerte på, og hadde derfor ikke trodd at jeg skulle reagere på andre merker heller. Kanskje det eventuelt kunne vært en ide å prøve denne igjen. Skal forsøke noen av tipsene som har blitt nevnt - men ettersom det er sommer og sol nå så har jeg ikke behov for selvbruning akkurat nå. Og til deg som snakket om selvtillit - jeg er fornøyd med sånn jeg er - men jeg føler meg rett og slett mye bedre når jeg er brun. Jeg skjønner at du mest sannsynlig mente det godt, men her ønsket jeg tips til hva som kunne passe meg, ikke tips til bedre selvtillit. På sommeren (slik som nå) har jeg fått en veldig fin brunfarge, men den forsvinner så ekstremt fort og jeg er helt LIKblek på vinteren. I stedet for å ta solarium en gang i uken eller mer som er både veldig skadelig og dyrt, så følte jeg at selvbruning kunne være et godt alternativ. Kjæresten til pappa er fra Asia og hun ønsker at hun kunne vært lysere, men det er vel ofte slik at man vil ha det man ikke kan få. Jeg liker å være hvit i huden, men dersom jeg har muligheten til å ha LITT mer farge så tar jeg gjerne den altså. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BiancaWhite Skrevet 29. juni 2020 #9 Del Skrevet 29. juni 2020 På 16.4.2020 den 23.20, blomsteriskogen skrev: Hva synes du om å bygge opp selvtilliten din i stedet for å prøve å bli brun? Er virkelig huden din så stygg at du må bruke dritt som gir deg allergi for å se ut som noe annet enn deg selv? Det er ikke vondt ment, jeg bare synes at det er interessant hvor stor forskjell det er fra land til land. Jeg kommer fra varmere strøk og der er det så mange som vil ha lys hud (noe som er helt umulig, sjølvsagt), mens i Norge så er det det helt motsatte. Prøv å elske deg for den du er, da sparer du penger på det osgå 😊 Vil man bli brun så vil man bli brun. Ikke for å være spydig, må skrive det siden man ikke hører tonefallet over tekst. Men livet er litt kort for å prøve å bygge selvtilliten for alt. Blir litt som å be folk bare se ut som takras fordi det kun er det indre som teller 😛 jeg synes det er finere å være litt gyldenn enn bleik. Kommer an på personen. Men Ts, prøvd Dr. Organic? Vet ikke, men kanskje den ikke inneholder disse parfymene eller stoffene du reagerer på? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hugh Skrevet 30. juni 2020 Forfatter #10 Del Skrevet 30. juni 2020 12 timer siden, BiancaWhite skrev: Vil man bli brun så vil man bli brun. Ikke for å være spydig, må skrive det siden man ikke hører tonefallet over tekst. Men livet er litt kort for å prøve å bygge selvtilliten for alt. Blir litt som å be folk bare se ut som takras fordi det kun er det indre som teller 😛 jeg synes det er finere å være litt gyldenn enn bleik. Kommer an på personen. Men Ts, prøvd Dr. Organic? Vet ikke, men kanskje den ikke inneholder disse parfymene eller stoffene du reagerer på? Helt enig! Har ikke prøvd det nei, men kanskje det er verdt å sjekke ut. Takk for tips 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BiancaWhite Skrevet 30. juni 2020 #11 Del Skrevet 30. juni 2020 3 minutter siden, Hugh skrev: Helt enig! Har ikke prøvd det nei, men kanskje det er verdt å sjekke ut. Takk for tips 🙂 Gjør det. Har ikke prøvd den selv, ikke lest ingredienselisten heller. Hr ei venninne da som har prøvd den Og hun fikk ingen effekt 🤔🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LullaSkrulla Skrevet 5. juni 2024 #12 Del Skrevet 5. juni 2024 Har det kanskje kommet noen nye allergivennlige produkter siden denne tråden ble starta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarriTChia Skrevet 5. juni 2024 #13 Del Skrevet 5. juni 2024 Hei, her er et tips – før du prøver et nytt produkt, kan du gjøre en test. Påfør en liten mengde av produktet på et lite område av huden, for eksempel på innsiden av albuen, og vent 24-48 timer for å se om du får en reaksjon 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå