Gå til innhold

Har Korona viruset lært dere å vaske hender riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For egen del har jeg ihvertfall oppdaget at jeg har vasket hendene feil hele livet. Og det gjelder nok de aller fleste andre også.

Som sikkert 99% av andre har jeg bare tatt litt såpe i hånda også umiddelbart begynt å skylle og skrubbe hendene mens jeg fordeler såpen utover under den rennende springen. Men som jeg nå har lært så er mye av poenget at såpen får tid til å virke før den skylles bort og at man dermed bare skal fukte hendene først, så begynne å fordele såpen utover og gni hendene UTEN å ha de under det rennende vannet i springen, også etter at såpen har virket en stund på hendene bruke vasken til å bare skylle bort såpen igjen til slutt.

For såpen trenger jo litt tid på å løse opp "skallet" rundt virus, ol. noe den ikke får når du med en gang skyller den bort.

Også er jo det å ta i håndtaket etter man vasker seg selvfølgelig også feil, og å bruke håndkle til å tørke seg er også ganske feil siden disse er kilder til å "smitte" hendene på nytt igjen etter man har vasket seg.

Og etter å ha byttet til riktig måte å vaske hendene på så merker man jo selvsagt også at hendene blir mye mer uttørket fordi virketiden såpen nå får selvfølgelig også løser opp alt av naturlig fett på hendene. Og det at man ikke har hatt det problemet før viser jo hvor feil man har gjort dette før.

Endret av ForumBrukeren
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jag har alltid visst hvordan jeg vasker hender.

Anonymkode: b8b73...2b9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er barnelærdom.

Anonymkode: 6e980...1d1

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jag har alltid visst hvordan jeg vasker hender.

Anonymkode: b8b73...2b9

I så fall er du nok i et veldig lite mindretall. For av det jeg har sett på offentlige toalett, ol. gjennom hele livet er at alle andre også har gjort dette feil akkurat som meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri tatt på såpe for så å vaske hendene under rennende vann. Da er jo såpen helt bortkastet, den vil jo bli skyllet bort. Du får nok snakke for deg selv her TS

Anonymkode: 22b46...bcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, ForumBrukeren said:

I så fall er du nok i et veldig lite mindretall. For av det jeg har sett på offentlige toalett, ol. gjennom hele livet er at alle andre også har gjort dette feil akkurat som meg.

Jeg vet, men gidder ikke. Det gjelder nok mange.

Anonymkode: 88a5c...e77

AnonymBruker
Skrevet

Korona lærte meg ikke hvordan jeg skal vaske hendene rett. 

Korona lærte meg heller ikke å begynne å praktisere å vaske hendene rett. Jeg er sløv med å gnu såpe på alle millimeterne med mindre jeg skal pirke på et sår eller lignende. 

Anonymkode: 8d682...0ba

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri tatt på såpe for så å vaske hendene under rennende vann. Da er jo såpen helt bortkastet, den vil jo bli skyllet bort. Du får nok snakke for deg selv her TS

Anonymkode: 22b46...bcb

Tror nok ikke jeg snakker for meg selv her altså. Det er lett å være en ekspert i alt på nettet, men av alt det jeg har sett i praksis så gjør så og si alle andre det slik som jeg har gjort det frem til nå. Altså å begynne å gni hendene med såpen under det rennende vannet umiddelbart. Mange fukter ikke en gang hendene før de tar på såpen.

Anonymkode: 52740...541

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er barnelærdom.

Anonymkode: 6e980...1d1

Ja jeg akkurat som alle andre har lært å vaske hendene når vi var små. Men poenget er at de aller fleste da har lært feil metode.

Anonymkode: 52740...541

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja..

Den metoden jeg lærte som barn har vært feil, og takket være oppdatert informasjon rundt håndhygiene som blir fremhevet i disse korona-tider gjør jeg det nå på den riktige måten og grundigere

Anonymkode: 18843...67f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid vasket hender på skikkelig måte. Både hjemme og ute. Har aldri tillatt meg å bruke de lufttørrerne da, foretrekker å bruke papir og ta med meg papir til åpne dører på vei ut igjen.

Anonymkode: 803a1...5eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg lært flere ganger før. Jobbet tidligere i helsevesenet. Men håper folk har lært seg det nå. Så dessverre et hostesvin som hosta feil i dag da (i hendene sine) :( 

Anonymkode: ce6a7...7ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke greia med å synge «Happy Birthday» mens man vasker hendene. Sangen er jo ferdig lenge før jeg har fått gnidd såpe over alt... 

Anonymkode: 182aa...7a2

Skrevet

Har ikke lært å vaske hendene av koronakrisen nei, dette har jeg alltid gjort...

• Opprett ny...