Gjest istapp Skrevet 16. juni 2005 #1 Skrevet 16. juni 2005 Hei! Venninna mi er ferdig utdannet lege og jeg er bedt med under overrekkelsen av vitnemål da hun er uten nær familie. Lurer på hva jeg skal gi henne i gave -Tips ønskes da den store dagen er i mårra fredag
Fakse Skrevet 16. juni 2005 #2 Skrevet 16. juni 2005 Gi henne en blomst og ta henne med ut på middag for å feire.
Gjest Revenka Skrevet 16. juni 2005 #3 Skrevet 16. juni 2005 Samboeren min har akkurat blitt siv.ing. Jeg har kjøpt han en fin penn hvor jeg har fått gravert inn siv.ing + navn. Du kan jo gi henne en penn med Dr. + navn. Litt morsom gave da, syns nå jeg iallefall. Fåes kjøpt på bokhandelen, i alle prisklasser
Gjest *Kristin* Skrevet 17. juni 2005 #4 Skrevet 17. juni 2005 Jeg syns nesten du kan gi henne hva som helst, avhengig av hvor mye penger du vil legge i det. En god flaske vin eller champagne, en god bok som du skriver noen ord inni, blomster, en god parfyme, et eller annet kunsthåndverk, (fikk selv en nydelig håndlaget tekopp i keramikk da jeg var ferdig), øredobber e..l.
Gjest istapp Skrevet 17. juni 2005 #5 Skrevet 17. juni 2005 iiiiiikk!! Hva skal jeg ha på meg nå? Bunad eller pynte meg litt? Det starter kl 11 så må finne ut noe fort :/
Fakse Skrevet 17. juni 2005 #6 Skrevet 17. juni 2005 iiiiiikk!! Hva skal jeg ha på meg nå? Bunad eller pynte meg litt? Det starter kl 11 så må finne ut noe fort :/ Bunad er for pyntet, siden du er "bare" gjest. Men kle deg ganske pent. 1
mari Skrevet 21. juni 2005 #8 Skrevet 21. juni 2005 Samboeren min har akkurat blitt siv.ing. Jeg har kjøpt han en fin penn hvor jeg har fått gravert inn siv.ing + navn. Du kan jo gi henne en penn med Dr. + navn. Litt morsom gave da, syns nå jeg iallefall. Fåes kjøpt på bokhandelen, i alle prisklasser hint; man er ikke doktor når man er ferdig lege, det er man ikke før man har tatt en doktorgrad... da kan man kale seg dr.med., før det er man "bare" lege. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 Den 21. juni 2005 at 23.49, mari skrev: hint; man er ikke doktor når man er ferdig lege, det er man ikke før man har tatt en doktorgrad... da kan man kale seg dr.med., før det er man "bare" lege. Man er dr., men ikke dr.med. Det er ikke det samme. Anonymkode: 117b8...c38
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #10 Skrevet 8. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Man er dr., men ikke dr.med. Det er ikke det samme. Anonymkode: 117b8...c38 Gammel tråd, men nei, dette er feil. Leger er formelt sett ikke doktor. Noen kaller dem det likevel, men dette er nok noe som henger igjen fra gammelt av. For å kunne bruke tittelen doktor må man ha PhD eller dr.philos. Dr.med. (lege med doktorgrad i medisin) er heller ikke i bruk lenger, den tittelen forsvant på begynnelsen av 2000-tallet(?) da alle de ulike doktorgradene med unntak av dr.philos gikk over til å hete PhD. Anonymkode: 100ab...c32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå