Gå til innhold

Hvordan gå frem når min mann er fornøyd med sexlivet, men jeg ønsker å fornye oss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har alltid vært fornøyd med sexlivet vårt har han sagt. Det har også jeg. Selv om det nok har vært litt kjedelig. Men det siste året har jeg blitt mer kåt og åpen for å prøve nye ting. Jeg har prøvd å hinte om det til han. Prøvd tidligere å snakke om sex, men ser han ikke liker å snakke om det. 

Jeg trodde det var lettere for mannfolk å snakke om sex? Jeg føler meg litt sexgal som prøver å fornye oss. Etter mye om og med har jeg endelig turt å si til han at jeg har fått økt sexlyst og har lyst vi skal prøve noe nytt. Han ler og sier jeg har blitt nymfoman. Og det tolker jeg negativt. Men han er da med på sex uten problem. Blir fort klar. Jeg har etter mange år sammen endelig begynt å vise at jeg vil ha sex. 

Men skulle så ønske han var mer sexgal og direkte om sexsnakk. Forstår ikke hvorfor han er slik. Noen menn som synes det er flaut å snakke om sex? 

Vi har iallefall begynt å ha litt oftere sex. Selv om jeg nok kunne hatt vær dag nå. Han er endel år eldre enn meg, så tenker alderen har litt å si. Jeg er 39 år og aldri vært så kåt før. Har også sagt vi kan prøve analsex, men han bare ler det bort. Så virker ikke som han har lyst. De gangene jeg tar mot til meg for å tørre å spørre han om noe sexsnakk, så ler han det ofte bort. Vil ikke snakke og åpne seg. Og jeg blir litt skuffet og såret. Kan ikke forstå hvorfor en mann ikke er mer gira på mer sex. Og ikke sier han sexy og dirty ord til meg heller. Det er også noe jeg savner. 

Skulle så ønske han tok litt kontroll over meg. Og også ville fornøye sexlivet vårt. 
Han blir som sagt fort kåt. Så hvorfor virker han ikke mer gira på mer sex og vil ta vare på sexlivet vårt? Jeg forstår det bare ikke. 

Virker faktisk som han synes det er greit nok med vanlig sex. Men jeg har prøvd å si at jeg trenger litt mer forskjellig. Han gjør at jeg føler meg kravstor og dum. Og jeg føler meg blottet. Enn om han bare kunne tatt meg hardt, sagt mange frekke sexord, vist kåtheten, sagt han ville knulle meg, lugget og spanket meg! Jeg tørr ikke si jeg tenner på lugging og spanking... 

Ja, vi har kommunikasjons problemer. Han er ikke en snakker på noen områder. 

Noen tips og råd? 

Anonymkode: c90d1...2cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

Skrevet

Synes det er rart at du har vært sammen med fyren så lenge og fremdeles ikke tør ta opp ting med ham.

Så kan du legge bort dette med å tenke det verste av alle ting. Dere damer gjør det alltid. Det er ikke slik det funker. 

Han ler sikkert fordi han blir litt flau og ikke fordi han synes du er dust.

Åpen dialog først så får du se om han kommer etter og bidrar i dialogen. Ingenting å være flau over. Du må stå for det du ønsker.

Menn er ikke tankelesere. Det kan da ikke være så vanskelig å forstå det?

Skrevet

Jeg sliter med det samme, bare at jeg er mann og sammen med en dame som bare vil ha "standard" og litt kjedelig sex. Jeg prøver å snakke om hva jeg ønsker, men hun er svært lite interessert. Jeg ville vært med på det meste, men det blir misjonær de 2-3 gangene i måneden jeg "slipper til". Rollespill, leketøy og til og med trekant tror jeg ville vært en høydare.
Så beklager, jeg har ingen gode råd, men følger tråden for om mulig å få tips.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også mye mer sexlyst og lyst på variert sex enn før. Men da jeg tok det opp med mannen gikk han i offerrollen og ble redd jeg ville finne meg andre å oppfylle sexuelle fantasier med (?!). Han har ikke samme lysten som meg, vil ikke prøve ut noen ting. Han spurte meg om jeg kunne tenkt meg å prøve trekant. Og det sa jeg selvfølgelig ja til. Da ble han lei seg og bekymret for at jeg kom til å være utro. Så... jeg føler meg som verdens værste fordi jeg har lyst på mer og variert sex, men kan ikke få det. Og drømmen er uoppnåelig. Har desverre ingen gode råd til deg.

Anonymkode: 694f7...b79

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en gjenganger her, men jeg har vel ennå til gode å høre om noen som fant ut av det.  Kanskje ty til sexolog først som sist?  Hvis ikke partner vil høre om det heller, så vet du hva du kan forvente av endring. 

Anonymkode: a6bc3...597

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 28.3.2020 den 16.10, AnonymBruker skrev:

Min mann har alltid vært fornøyd med sexlivet vårt har han sagt. Det har også jeg. Selv om det nok har vært litt kjedelig. Men det siste året har jeg blitt mer kåt og åpen for å prøve nye ting. Jeg har prøvd å hinte om det til han. Prøvd tidligere å snakke om sex, men ser han ikke liker å snakke om det. 

Jeg trodde det var lettere for mannfolk å snakke om sex? Jeg føler meg litt sexgal som prøver å fornye oss. Etter mye om og med har jeg endelig turt å si til han at jeg har fått økt sexlyst og har lyst vi skal prøve noe nytt. Han ler og sier jeg har blitt nymfoman. Og det tolker jeg negativt. Men han er da med på sex uten problem. Blir fort klar. Jeg har etter mange år sammen endelig begynt å vise at jeg vil ha sex. 

Men skulle så ønske han var mer sexgal og direkte om sexsnakk. Forstår ikke hvorfor han er slik. Noen menn som synes det er flaut å snakke om sex? 

Vi har iallefall begynt å ha litt oftere sex. Selv om jeg nok kunne hatt vær dag nå. Han er endel år eldre enn meg, så tenker alderen har litt å si. Jeg er 39 år og aldri vært så kåt før. Har også sagt vi kan prøve analsex, men han bare ler det bort. Så virker ikke som han har lyst. De gangene jeg tar mot til meg for å tørre å spørre han om noe sexsnakk, så ler han det ofte bort. Vil ikke snakke og åpne seg. Og jeg blir litt skuffet og såret. Kan ikke forstå hvorfor en mann ikke er mer gira på mer sex. Og ikke sier han sexy og dirty ord til meg heller. Det er også noe jeg savner. 

Skulle så ønske han tok litt kontroll over meg. Og også ville fornøye sexlivet vårt. 
Han blir som sagt fort kåt. Så hvorfor virker han ikke mer gira på mer sex og vil ta vare på sexlivet vårt? Jeg forstår det bare ikke. 

Virker faktisk som han synes det er greit nok med vanlig sex. Men jeg har prøvd å si at jeg trenger litt mer forskjellig. Han gjør at jeg føler meg kravstor og dum. Og jeg føler meg blottet. Enn om han bare kunne tatt meg hardt, sagt mange frekke sexord, vist kåtheten, sagt han ville knulle meg, lugget og spanket meg! Jeg tørr ikke si jeg tenner på lugging og spanking... 

Ja, vi har kommunikasjons problemer. Han er ikke en snakker på noen områder. 

Noen tips og råd? 

Snakk om det når han er kåt?

Anonymkode: 20b20...a15

AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2020 den 0.11, AnonymBruker skrev:

Jeg har også mye mer sexlyst og lyst på variert sex enn før. Men da jeg tok det opp med mannen gikk han i offerrollen og ble redd jeg ville finne meg andre å oppfylle sexuelle fantasier med (?!). Han har ikke samme lysten som meg, vil ikke prøve ut noen ting. Han spurte meg om jeg kunne tenkt meg å prøve trekant. Og det sa jeg selvfølgelig ja til. Da ble han lei seg og bekymret for at jeg kom til å være utro. Så... jeg føler meg som verdens værste fordi jeg har lyst på mer og variert sex, men kan ikke få det. Og drømmen er uoppnåelig. Har desverre ingen gode råd til deg.

Anonymkode: 694f7...b79

Vi hadde nok passet godt sammen 🤩. Han må jo forstå at du ikke er, eller ønsker å være utro, men bare vil ha mer sex sammen med han og eventuelt en person til. Det er min ønskedrøm også, som jeg nok aldri får oppfylt. Kommunikasjon og åpenhet tror jeg er nøkkelen slik at alle føler seg trygge og ivaretatt.

Anonymkode: dc02a...51d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette skulle jeg også svare. Har vært i et forhold der sexprat var utfordrende, helt til jeg fikk tips fra venninne om å ta det opp mens vi hadde sex. Rett og slett mens vi knulla, altså. Plutselig åpnet han seg på en helt annen måte. Pirrende var det også.

Anonymkode: de5e7...269

AnonymBruker
Skrevet

Min mann var helt lik! Men fortsatte å snakke om det og plutselig gjorde han det. Var akkurat som at han måtte tenke over det først. Og når ballen først begynte gikk det bedre. Han var veldig låst på at han f.eks trodde at anal var noe damer ikke likte og at han var redd for at jeg ville prøve fordi jeg trodde han ville bare. Og at jeg ville få vondt hvis han tok litt hardere tak i ting.. Men var jo ikke sånn 😅

Anonymkode: 4f6ad...a14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd det også, uten nytte. 

Gjest Paramount
Skrevet

Alt handler om å være "on the same page" seksuelt. Sliter med det selv, er alltid mange kapittel foran egen partner. Slik vil det nok alltid være for meg, da min lyst alltid har vært noen megawatt sterkere enn mine partnere. Men det er bare en måte å gjøre det på, vær tålmodig og positiv, så kommer den andre etter til slutt.

Skrevet

Jeg synes at det er fint at du tok mot til deg å turte si at du har mer sexlyst og at du har lyst å prøve noe nytt. Jeg forstår det slik at du har prøvd å snakke om sex med han flere ganger, og at det virker som han ikke liker å snakke om det. At han ler det bort og kommer med kommentarer om at du blitt nymfoman, tyder på at han blir flau og usikker på forandringen din. Det kan også tyde på at mannen din har responsiv lyst, og ikke spontan lyst. Mitt råd til deg er å finne tid sammen alene, gjerne et par ganger i uken hvor dere har god tid til å snakke. Jeg vet det er vanskelig å begynne en sånn samtale, så begynn gjerne med "Du, jeg vet at du synes at sexlivet vårt er fint, og at jeg har fått økt sexlyst og ønsker å prøve nye ting. Er det noe DU har lyst til å prøve på det seksuelle området?" Det er godt mulig at du får til svar at det er det ikke. Da må du isåfall våge å spørre om han har lyst til å høre noe av det du fantaserer om. Er han villig til det, så er det du som må stå for praten. Fortell han hva dine behov og ønsker er, og pass på å ikke fokuser altfor mye på det negative. Hvis du da etterhvert blir tryggere på å snakke om det, vil han også løsne etterhvert. Kom gjerne med forslag for å få igang fantasien hans. Neste gang dere er igang med sex, bryt av rutinen og gjør det annerledes. Ikke si noe, bare styr han dit du føler. Husk at kommunikasjon er alfa og omega i alle parforhold. Følger gjerne opp senere.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Jeg er mann skrev:

Jeg synes at det er fint at du tok mot til deg å turte si at du har mer sexlyst og at du har lyst å prøve noe nytt. Jeg forstår det slik at du har prøvd å snakke om sex med han flere ganger, og at det virker som han ikke liker å snakke om det. At han ler det bort og kommer med kommentarer om at du blitt nymfoman, tyder på at han blir flau og usikker på forandringen din. Det kan også tyde på at mannen din har responsiv lyst, og ikke spontan lyst. Mitt råd til deg er å finne tid sammen alene, gjerne et par ganger i uken hvor dere har god tid til å snakke. Jeg vet det er vanskelig å begynne en sånn samtale, så begynn gjerne med "Du, jeg vet at du synes at sexlivet vårt er fint, og at jeg har fått økt sexlyst og ønsker å prøve nye ting. Er det noe DU har lyst til å prøve på det seksuelle området?" Det er godt mulig at du får til svar at det er det ikke. Da må du isåfall våge å spørre om han har lyst til å høre noe av det du fantaserer om. Er han villig til det, så er det du som må stå for praten. Fortell han hva dine behov og ønsker er, og pass på å ikke fokuser altfor mye på det negative. Hvis du da etterhvert blir tryggere på å snakke om det, vil han også løsne etterhvert. Kom gjerne med forslag for å få igang fantasien hans. Neste gang dere er igang med sex, bryt av rutinen og gjør det annerledes. Ikke si noe, bare styr han dit du føler. Husk at kommunikasjon er alfa og omega i alle parforhold. Følger gjerne opp senere.

Veldig gode råd og refleksjoner om dette 🤩. I tillegg kan man spørre om han har noen seksuelle fantasier. "Alle" har noe de fantaserer om. Det gjelder bare å få de til å åpne seg helt og samtidig love at man ikke skal synes dette er rart, bli sjalu eller bruke det mot partner så kanskje det blir lettere å prate om det. Tror jeg skal prøve dette overfor min kone som er noe lunken når det gjelder sex, men "vet" at hun fantaserer eller drømmer om noe. Hvorfor skal det være så vanskelig å snakke om slike ting? 🙄

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig gode råd og refleksjoner om dette 🤩. I tillegg kan man spørre om han har noen seksuelle fantasier. "Alle" har noe de fantaserer om. Det gjelder bare å få de til å åpne seg helt og samtidig love at man ikke skal synes dette er rart, bli sjalu eller bruke det mot partner så kanskje det blir lettere å prate om det. Tror jeg skal prøve dette overfor min kone som er noe lunken når det gjelder sex, men "vet" at hun fantaserer eller drømmer om noe. Hvorfor skal det være så vanskelig å snakke om slike ting? 🙄

Hei, du spør hvorfor det skal være så vanskelig å snakke om slike ting. Jeg tror det er ren frykt som gjør at det er vanskelig å snakke om. Man er redd for å såre, redd for å bli misforstått, redd for den andres reaksjon etc. Jeg er enig i at det gjelder å få dem til å "åpne seg helt". Det kan være svært vanskelig å få til. Eneste måten å få til det på er å forandre din egen tilnærmingsmåte når det gjelder å sette igang praten om sex. I tillegg må man sette seg inn i den andres situasjon, ofte så er man for opptatt av sitt eget behov at man ikke klarer å sette fokus på hvordan den andre opplever det. Dette fører til at den som har størst behov og lyst blir desperat etter oppmerksomheten, og dette fører videre til at motparten enten avviser eller trekker seg unna. Så neste gang dere snakker om sex, så spør henne om hun har noen drømmer, om hun synes du kan gjøre noe annerledes. Det kan hende du får et godt svar, gjør du det så er mye løst. Du kan også oppfordre henne til å sette hovedfokuset på seg selv, sette seg selv i hovedrollen neste gang dere skal ha sex. Da blir hun flinkere til å vise hva hun ønsker, og det blir lettere å snakke om. Fint er det også om dere klarer å bli bevisst på hvordan dere tenker selv (dette er noe jeg selv er blitt veldig bevisst på, er lettere å få vekk negative tanker da.) 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk Jeg er mann. Dette er gode råd jeg skal ta med meg videre 👌. Håper jeg klarer å starte en slik samtale, men hun virker litt uinteressert og sier jeg er altfor opptatt av sex. Jeg skal prøve å vri dette over på hennes fokus og nytelse. Kanskje hun vil fortelle meg hva jeg kan gjøre annerledes. Hun kommer 2-3 ganger hver gang men det er alltid rom for å bli bedre. 😋

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...