AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 Jeg har tidligere kaldt meg for kristen. Den eneste grunnen til dette er at jeg tror det finnes noe mer. Så derfor har jeg kaldt meg for kristen fordi jeg kanskje har følt at jeg var nødt pga gud.... Men innerst inne vil jeg ikke følge en religion selv om jeg tror på spøkelser, at det finnes noe større osv. Jeg er egentlig bare ett menneske som alle andre. Og helt innerst inne blir jeg fortvilet, fordi jeg har bare kaldt meg kristen pga at jeg velger å tro på gud. Men egentlig liker jeg ikke kristendommen, islam osv. Jeg vil bare være ett menneske som tror på gud. Men vil helst ikke tenke så mye på det. Jeg synes ikke det er gøy å gå rundt å kalle seg kristen fordi jeg har sett ting få har gjort. Jeg føler jeg var nødt pga gud. Jeg vil aller helst forholde meg til vitenskapen og ikke tenke mer på dette 😕 Anonymkode: 4d700...af2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #2 Skrevet 28. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tidligere kaldt meg for kristen. Den eneste grunnen til dette er at jeg tror det finnes noe mer. Så derfor har jeg kaldt meg for kristen fordi jeg kanskje har følt at jeg var nødt pga gud.... Men innerst inne vil jeg ikke følge en religion selv om jeg tror på spøkelser, at det finnes noe større osv. Jeg er egentlig bare ett menneske som alle andre. Og helt innerst inne blir jeg fortvilet, fordi jeg har bare kaldt meg kristen pga at jeg velger å tro på gud. Men egentlig liker jeg ikke kristendommen, islam osv. Jeg vil bare være ett menneske som tror på gud. Men vil helst ikke tenke så mye på det. Jeg synes ikke det er gøy å gå rundt å kalle seg kristen fordi jeg har sett ting få har gjort. Jeg føler jeg var nødt pga gud. Jeg vil aller helst forholde meg til vitenskapen og ikke tenke mer på dette 😕 Anonymkode: 4d700...af2 Hjelp 😕 Anonymkode: 4d700...af2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 Er du "nødt" til å kalle deg noe som helst da? Du er vel agnostiker da.. 😊 Anonymkode: 1c357...048 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #4 Skrevet 29. mars 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tidligere kaldt meg for kristen. Den eneste grunnen til dette er at jeg tror det finnes noe mer. Så derfor har jeg kaldt meg for kristen fordi jeg kanskje har følt at jeg var nødt pga gud.... Men innerst inne vil jeg ikke følge en religion selv om jeg tror på spøkelser, at det finnes noe større osv. Jeg er egentlig bare ett menneske som alle andre. Og helt innerst inne blir jeg fortvilet, fordi jeg har bare kaldt meg kristen pga at jeg velger å tro på gud. Men egentlig liker jeg ikke kristendommen, islam osv. Jeg vil bare være ett menneske som tror på gud. Men vil helst ikke tenke så mye på det. Jeg synes ikke det er gøy å gå rundt å kalle seg kristen fordi jeg har sett ting få har gjort. Jeg føler jeg var nødt pga gud. Jeg vil aller helst forholde meg til vitenskapen og ikke tenke mer på dette 😕 Anonymkode: 4d700...af2 Da er nok ikke kristendommen din cup of tea. Prøv å finn det livssynet som passer for deg. Kanskje f.eks. ‘alt er besjelet’ passer deg bedre? Anonymkode: 5cb30...310 1
Hoppetaujenta Skrevet 29. mars 2020 #5 Skrevet 29. mars 2020 Jeg presenterer meg med mitt navn og hva jeg tror eller ikke tror i en slik retning er en privatsak som jeg praktiserer som jeg vil, uansett hvor mye noen hadde gått inn for å finne ut av det.
Conal Skrevet 29. mars 2020 #6 Skrevet 29. mars 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tidligere kaldt meg for kristen. Den eneste grunnen til dette er at jeg tror det finnes noe mer. Så derfor har jeg kaldt meg for kristen fordi jeg kanskje har følt at jeg var nødt pga gud.... Men innerst inne vil jeg ikke følge en religion selv om jeg tror på spøkelser, at det finnes noe større osv. Jeg er egentlig bare ett menneske som alle andre. Og helt innerst inne blir jeg fortvilet, fordi jeg har bare kaldt meg kristen pga at jeg velger å tro på gud. Men egentlig liker jeg ikke kristendommen, islam osv. Jeg vil bare være ett menneske som tror på gud. Men vil helst ikke tenke så mye på det. Jeg synes ikke det er gøy å gå rundt å kalle seg kristen fordi jeg har sett ting få har gjort. Jeg føler jeg var nødt pga gud. Jeg vil aller helst forholde meg til vitenskapen og ikke tenke mer på dette 😕 Anonymkode: 4d700...af2 Hele sinnet ditt er det du identifiserer deg med, og hva du prøver å overleve. I dette er alle dine tanker, forestillinger, meninger, holdninger, atferd, følelser, reaksjoner, kunnskap osv. Knyttet sammen. Alt dette sammenfiltrede rotet er ego-sinnet. Dens jobb er å overleve for enhver pris. All endring blir oppfattet som død og motstått med hevn. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #7 Skrevet 29. mars 2020 Her er fasiten: Person som tror på gud(er) = Teist. Person som ikke tror på gud(er) = Ateist. Person som er helt sikker på at gud finnes = Gnostisk teist Person som er helt sikker på at gud ikke finnes = Gnostisk ateist Person som tror at gud finnes, men ikke er sikker = Agnostisk teist Person som ikke tror at gud finnes, men ikke er sikker = Agnostisk ateist Anonymkode: 51c51...93c 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #8 Skrevet 30. mars 2020 Du er spirituell men ikke religiøs. Anonymkode: 3f595...7fc
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #10 Skrevet 30. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: New ager kanskje Anonymkode: f4dba...0f4 Hva er det? Anonymkode: 4d700...af2
Edie Skrevet 30. mars 2020 #11 Skrevet 30. mars 2020 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Edie, adm.
Anbefalte innlegg