Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gud leder den Han vil til å tro.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Ess skrev:

Gud leder den Han vil til å tro.

Mhm. Men hva med oss ham ikke gidder å lese da? 

Anonymkode: 8474a...a6e

Skrevet

I følge det gamle testamentet har Gud drept 2.476.635, inkludert sin egen sønn. Mens Satan har drept 10. Hvordan kan Gud være den gode og snill? Jeg skjønner ikke.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Green Lady skrev:

I følge det gamle testamentet har Gud drept 2.476.635, inkludert sin egen sønn. Mens Satan har drept 10. Hvordan kan Gud være den gode og snill? Jeg skjønner ikke.. 

I følge Judasevangeliet kan det være de kristne tror på feil Gud. 

Anonymkode: db32f...bb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Green Lady skrev:

Kristne tror på det nye testamentet, lærte du ikke slikt på skolen?

Anonymkode: ae075...510

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er menneskene noe bedre da ?? Les dette visst du vil :   Guds vrede åpenbares fra himmelen over all ugudelighet og urett hos mennesker som holder sannheten nede i urett. 19 For det en kan vite om Gud, ligger åpent foran dem; Gud har selv lagt det åpent fram. 20 Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning. 21 De kjente Gud, men likevel lovpriste og takket de ham ikke som Gud. Med sine tanker endte de i tomhet, og deres uforstandige hjerter ble formørket. 22 De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap. 23 De byttet ut den uforgjengelige Guds herlighet med bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbeinte dyr og krypdyr.

24 De fulgte sitt hjertes lyster, derfor overga Gud dem til urenhet slik at de vanæret kroppen sin med hverandre.25 De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og dyrket det skapte i stedet for Skaperen, han som er velsignet i evighet. Amen. 26 Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. 27 På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse.

28 De brydde seg ikke om å kjenne Gud, derfor overga Gud dem til en sviktende dømmekraft, så de gjør slikt som ikke sømmer seg. 29 De er fulle av all slags urett, umoral, grådighet og ondskap, fulle av misunnelse, mordlyst, strid, svik og falskhet. De farer med sladder 30 og baktalelse, hater Gud, bruker vold, er overmodige og brautende, de pønsker ut ondskap og er ulydige mot foreldrene, 31 de er uforstandige, upålitelige, ukjærlige og ubarmhjertige. 32 De vet hva Guds lov sier, at de som gjør slikt, fortjener å dø. Men ikke bare gjør de dette selv; de roser også andre som gjør det. (Rom. 1)

Anonymkode: 24d48...d09

Som muslim sier jeg Amin til dette.

Anonymkode: b9d1c...5a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristne tror på det nye testamentet, lærte du ikke slikt på skolen?

Anonymkode: ae075...510

Du igjen...

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Mhm. Men hva med oss ham ikke gidder å lese da? 

Anonymkode: 8474a...a6e

Den som ber om å bli veiledet, blir besvart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis Gud vil at jeg skal tro på ham, kan han jo bare demonstrere at han eksisterer. Han gjør ikke det, noe som enten betyr at han a) ikke eksisterer, b) ikke bryr seg om jeg tror på ham eller ikke, eller c) ikke ønsker at jeg skal tro på ham.

Anonymkode: a9a78...376

Gjest Lasox
Skrevet (endret)
På 28.3.2020 den 14.58, AnonymBruker skrev:

Ateister tror ikke på Gud fordi de ikke har noe bevis for at han eksisterer. Hvis Gud er allmektig, så kan han gjøre hva som helst, til og med vise seg for verdens befolkning. Altså, hvis Gud ville at ateister skulle tro på han, så ville han gitt dem bevis, men det har han ikke gjort. Ergo konkluderer jeg med at verdens religiøse befolkning har latt seg overbevise av kultur, litteratur og sine egne følelser. De har ikke noe konkrete bevis som ateister ikke vet om, og hvis man hadde et solid bevis så sterkt at man ikke kunne benekte at det fantes en Gud, så hadde ingen ateister eksistert. 

Det å tro på Gud er samme som å tro på Julenissen! :) Veldig mange av oss blir lært opp til at det finnes en julenisse som man gjerne vil tro på, men så viser det seg faktisk at det han ikke eksisterer. Det samme gjelder med Gud bare at det åpenbart tar lengre tid før godt voksne mennesker klarer å ta det innover seg at han ikke eksisterer. Vanskelig å lære gamle bikkjer nye triks.

Endret av Lasox
Skrevet
3 minutter siden, Lasox skrev:

Det å tro på Gud er samme som å tro på Julenissen! :) Veldig mange av oss blir lært opp til at det finnes en julenisse som man gjerne vil tro på, men så viser det seg faktisk at det han ikke eksisterer. Det samme gjelder med Gud bare at det åpenbart tar lengre tid før godt voksne mennesker klarer å ta det innover seg at han ikke eksisterer. Vanskelig å lære gamle bikkjer nye triks.

STOR forskjell der vettu😉 Jeg er GUD

AnonymBruker
Skrevet
On 3/28/2020 at 2:58 PM, AnonymBruker said:

Ateister tror ikke på Gud fordi de ikke har noe bevis for at han eksisterer. Hvis Gud er allmektig, så kan han gjøre hva som helst, til og med vise seg for verdens befolkning. Altså, hvis Gud ville at ateister skulle tro på han, så ville han gitt dem bevis, men det har han ikke gjort. Ergo konkluderer jeg med at verdens religiøse befolkning har latt seg overbevise av kultur, litteratur og sine egne følelser. De har ikke noe konkrete bevis som ateister ikke vet om, og hvis man hadde et solid bevis så sterkt at man ikke kunne benekte at det fantes en Gud, så hadde ingen ateister eksistert. 

Verken Gud eller bevis (for noe som helst) finnes i naturen.

Gud eksisterer i enkelte menneskers fantasi, beviser finnes i matematikken.

Selv ikke tyngdekraften kan bevises.

Anonymkode: f01de...dbd

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Conall said:

STOR forskjell der vettu😉 Jeg er GUD

Er ingen som tror på deg, Conall. De fleste er overbevist om at du er en slags trollebot.

Anonymkode: a9a78...376

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 28.3.2020 den 14.58, AnonymBruker skrev:

Hva hvis du dør og Gud sier at hele verden du levde i pluss din egen subjektive bevissthet er soleklare bevis?

Ville du ikke høres litt dum ut når du forklarte at du selv og alle ting like gjerne kunne oppstått spontant av seg selv? I etterpåklokskapens lys altså? 

(Det verste er at jeg ikke tror på Gud selv) 

Endret av Isambard
Skrevet
1 minutt siden, Isambard said:

Hva hvis du dør og Gud sier at hele verden du levde i pluss din egen subjektive bevissthet er soleklare bevis?

Ville du ikke høres litt dum ut når du forklarte at du selv og alle ting like gjerne kunne oppstått spontant av seg selv? I etterpåklokskapens lys altså? 

(Det verste er at jeg ikke tror på Gud selv) 

Det kan jo like gjerne være bare tull.

Skrevet
26 minutter siden, T-Rex skrev:

Det kan jo like gjerne være bare tull.

Hva da tenker du? 

Skrevet
1 hour ago, Isambard said:

Hva da tenker du? 

Hva tenker DU når du skriver: Hva hvis du dør og Gud sier..

Hvordan ville jeg vite at det var en gud som sa det, for eksempel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...