AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #21 Skrevet 28. mars 2020 16 minutter siden, Blondie65 skrev: Dette er løgn og det får du vennligst slutte å spre. Enhver atteist - inkludert Richard Dawkins - ville akseptert vitenskapelig bevis for Guds eksistens. Vi er ikke dumme, TS. I henhold til den vitenskapelige metode er det ikke en gang mulig å bevise Guds eksistens fordi det ikke lar seg gjøre å fremsette Guds eksistens som en falsiferbar teori. Ergo har vi et stykke å gå før vi kommer til bevis. Men fremsetter noen en vitenskapelig teori om Guds eksistens og beviser den så stiller jeg meg først i køen til å godta Guds eksistens. Jeg holder imidlertid ikke pusten mens jeg venter. Og PS: Troens bevis er ikke et vitenskapelig failsifiserbart bevis. Det er jeg som er TS, ikke AB som du svarte. Og i hovedinnlegget skrev jeg: Sitat Ergo konkluderer jeg med at verdens religiøse befolkning har latt seg overbevise av kultur, litteratur og sine egne følelser. De har ikke noe konkrete bevis som ateister ikke vet om, og hvis man hadde et solid bevis så sterkt at man ikke kunne benekte at det fantes en Gud, så hadde ingen ateister eksistert. Anonymkode: db32f...bb4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #22 Skrevet 28. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Halvferdig? Evolusjonen er sann. Men det betyr ikke at evt gud umulig kan finnes. Anonymkode: afcf4...d82 Evolusjon er en teori, og ikke en sannhet. Anonymkode: 8398a...c04
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #23 Skrevet 28. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Halvferdig? Evolusjonen er sann. Men det betyr ikke at evt gud umulig kan finnes. Anonymkode: afcf4...d82 Ja, men det er ikke alle som har fått det med seg. 🤫 Anonymkode: db32f...bb4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #24 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tanken om Gud har kommet over meg i disse Coronatider. Verden er troende, uavhengig religion. Selv ateister nærmest blir troende på en Gud når livet butter som verst imot, i et forsøk. Vi står ovenfor en felles global krise, og antall bønn til Gud har aldri dreid seg så mye om det samme som nå: Bekjemp viruset, fri oss fra lidelser, helbred oss, redd oss osv. På verdensbasis mottar Gud nå flere milliarder varianter av bønner med samme innhold, noe som aldri har skjedd før. På tvers av religioner og samfunn. Responsen, beviset og miraklene uteblir. Det kan gjøre selv den mest troende skeptisk. Anonymkode: 8398a...c04 Jeg leste at Italienerne har fått mange flere skeptikere nå. Anonymkode: db32f...bb4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #25 Skrevet 28. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spiller ingen rolle om du tror på Gud, det viktige er at Gud tror på deg! Anonymkode: 8f4fe...066 Hvordan vet du at Gud tror på deg? Ved å leve vs dø? Ved å være frisk vs syk? Anonymkode: 8398a...c04
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #26 Skrevet 28. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er galskap. Det er ingen som havner i helvete pga de ikke følger en religion. Gud elsker alle like mye uansett😉 Anonymkode: afcf4...d82 Hva får deg til å ikke tro på at det kan bli verre etter døden egentlig ? Gud er ingen diktator! Anonymkode: 24d48...d09
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #27 Skrevet 28. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste at Italienerne har fått mange flere skeptikere nå. Anonymkode: db32f...bb4 Ikke rart i det hele tatt. Jeg er i samme båt, og har innsett at jeg aldri har oppnådd noe av betydning ved å være troende. Når ikke menneskeheten som enhet når opp, hva er vitsen med å tro. Anonymkode: 8398a...c04
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #28 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Evolusjon er en teori, og ikke en sannhet. Anonymkode: 8398a...c04 Evolusjon skjer i dag også. Feks reinsdyr som kom til Svalbard. De er mindre, annen pels og kortere føtter. De er tilpasset igjennom at de som har de beste egenskapene tilpasset forholdene overlever😉 Evolusjon skjer hele tiden. Du har feks karpe som er ekstremt tilpasningsdyktig og tilpasser størrelsen sin etter hvor stort vannet er😉 Evolusjon er sant. Anonymkode: afcf4...d82 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #29 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Evolusjon skjer i dag også. Feks reinsdyr som kom til Svalbard. De er mindre, annen pels og kortere føtter. De er tilpasset igjennom at de som har de beste egenskapene tilpasset forholdene overlever😉 Evolusjon skjer hele tiden. Du har feks karpe som er ekstremt tilpasningsdyktig og tilpasser størrelsen sin etter hvor stort vannet er😉 Evolusjon er sant. Anonymkode: afcf4...d82 Evolusjonen er fortsatt en teori, og er ikke den absolutte sannhet. Evolusjonen har sålangt vært umulig å bevise. Anonymkode: 8398a...c04
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #30 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Evolusjonen er fortsatt en teori, og er ikke den absolutte sannhet. Evolusjonen har sålangt vært umulig å bevise. Anonymkode: 8398a...c04 Evolusjon tilbake 10 000 år er mulig å bevise. Anonymkode: afcf4...d82
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #31 Skrevet 28. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Halvferdig? Evolusjonen er sann. Men det betyr ikke at evt gud umulig kan finnes. Anonymkode: afcf4...d82 Nei, evolusjonsteorien er kun en teori, med et stort hull i form av the missing link. En halvferdig teorie oppfunnet av en alkoholiker Anonymkode: ae075...510
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #32 Skrevet 28. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi står ovenfor en felles global krise, og antall bønn til Gud har aldri dreid seg så mye om det samme som nå: Bekjemp viruset, fri oss fra lidelser, helbred oss, redd oss osv. På verdensbasis mottar Gud nå flere milliarder varianter av bønner med samme innhold, noe som aldri har skjedd før. På tvers av religioner og samfunn. Responsen, beviset og miraklene uteblir. Gud vet hva mennesker trenger og er ikke vår slave, at vi ber betyr ikke at vi vil få alt vi peker på. Anonymkode: ae075...510
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #33 Skrevet 28. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva får deg til å ikke tro på at det kan bli verre etter døden egentlig ? Gud er ingen diktator! Anonymkode: 24d48...d09 Bare en dikator ville sendt noen til helvete for å ikke tro. Tenk over hva du skriver. Anonymkode: db32f...bb4 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #34 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gud vet hva mennesker trenger og er ikke vår slave, at vi ber betyr ikke at vi vil få alt vi peker på. Anonymkode: ae075...510 Gud mener altså at mennesker trenger død, sykdom, pining og fordervelse? "Alt vi peker på". Når milliarder av mennesker ber om det samme, er det "alt vi peker på" ? Anonymkode: 8398a...c04 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #35 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Evolusjonen er fortsatt en teori, og er ikke den absolutte sannhet. Evolusjonen har sålangt vært umulig å bevise. Anonymkode: 8398a...c04 Les hva folk skriver. DU kan observere evolusjon. Det er evolusjon når et virus endres gjennom mutasjon. Det er evolusjon når en dyre art endrer seg etter å ha blitt flyttet til et annet geografisk område. Har du noen gang hørt om ruinfirfirslen som ble flyttet til en øy utenfor Kroatsia på 70-tallet? Ikke den samme øglen lenger. Den har endret seg for å tilpasse seg et nytt miljø. Anonymkode: db32f...bb4 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #36 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gud vet hva mennesker trenger og er ikke vår slave, at vi ber betyr ikke at vi vil få alt vi peker på. Anonymkode: ae075...510 Gud mener at menneske MÅ tro på han for å ikke komme til helete, som han har funnet på selv, men han er ikke villig til å gi menneske bevis for sin eksistens??? Så... med andre ord er han er avhengig av menneskets frykt for døden for at de skal tro på han, og hvis de ikke tror på han fordi han har ikke gjort dem oppmerksom på hans eksistens, da vil han straffe dem. Det gir mening... Anonymkode: db32f...bb4 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #37 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Les hva folk skriver. DU kan observere evolusjon. Det er evolusjon når et virus endres gjennom mutasjon. Det er evolusjon når en dyre art endrer seg etter å ha blitt flyttet til et annet geografisk område. Har du noen gang hørt om ruinfirfirslen som ble flyttet til en øy utenfor Kroatsia på 70-tallet? Ikke den samme øglen lenger. Den har endret seg for å tilpasse seg et nytt miljø. Anonymkode: db32f...bb4 Hvem er folk? Evolusjonsteorien er fortsatt kun en ubevist teori. Det kan du aldri nekte på, uansett hvor mye du påstår at det stemmer. La meg lansere en ny teori: Gud har plantet Coronaviruset for å få ned folketallet på jorda. Du ser viruset, det tar liv, du vet det skjer, agendaen er synlig og motivet tilstede. Er det da en sannhet? Anonymkode: 8398a...c04
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #38 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare en dikator ville sendt noen til helvete for å ikke tro. Tenk over hva du skriver. Anonymkode: db32f...bb4 Det er ikke Guds feil at mennesker velger det onde fremfor det gode. Har med kjærlighet å gjøre det. Hvorfor er det unaturlig at det er evig lidelse på den andre siden når det er lidelse her ? Anonymkode: 24d48...d09
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #39 Skrevet 28. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, evolusjonsteorien er kun en teori, med et stort hull i form av the missing link. En halvferdig teorie oppfunnet av en alkoholiker Anonymkode: ae075...510 Hva er the missing link egentlig? Jeg har lest det her inne flere ganger, men ingen kan si hva det er. Anonymkode: db32f...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #40 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke Guds feil at mennesker velger det onde fremfor det gode. Har med kjærlighet å gjøre det. Hvorfor er det unaturlig at det er evig lidelse på den andre siden når det er lidelse her ? Anonymkode: 24d48...d09 Så ikke-tro er ondskap? Anonymkode: db32f...bb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå