AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 Ateister tror ikke på Gud fordi de ikke har noe bevis for at han eksisterer. Hvis Gud er allmektig, så kan han gjøre hva som helst, til og med vise seg for verdens befolkning. Altså, hvis Gud ville at ateister skulle tro på han, så ville han gitt dem bevis, men det har han ikke gjort. Ergo konkluderer jeg med at verdens religiøse befolkning har latt seg overbevise av kultur, litteratur og sine egne følelser. De har ikke noe konkrete bevis som ateister ikke vet om, og hvis man hadde et solid bevis så sterkt at man ikke kunne benekte at det fantes en Gud, så hadde ingen ateister eksistert. Anonymkode: db32f...bb4 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #2 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: hvis Gud ville at ateister skulle tro på han, så ville han gitt dem bevis, men det har han ikke gjort. Det kan jo da faktisk tenkes at det ikke finnes en Gud, ergo kan ikke gi bevis 🙄 Anonymkode: 78735...029 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ateister tror ikke på Gud fordi de ikke har noe bevis for at han eksisterer. Hvis Gud er allmektig, så kan han gjøre hva som helst, til og med vise seg for verdens befolkning. Altså, hvis Gud ville at ateister skulle tro på han, så ville han gitt dem bevis, men det har han ikke gjort. Ergo konkluderer jeg med at verdens religiøse befolkning har latt seg overbevise av kultur, litteratur og sine egne følelser. De har ikke noe konkrete bevis som ateister ikke vet om, og hvis man hadde et solid bevis så sterkt at man ikke kunne benekte at det fantes en Gud, så hadde ingen ateister eksistert. Anonymkode: db32f...bb4 Det har ikke noe å si for gud eller hva man skal kalle det at noen tror på det eller ikke. Man må ikke tro på gud om man mangler bevis. Sånn er det. Anonymkode: afcf4...d82
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ateister tror ikke på Gud fordi de ikke har noe bevis for at han eksisterer. Hvis Gud er allmektig, så kan han gjøre hva som helst, til og med vise seg for verdens befolkning. Altså, hvis Gud ville at ateister skulle tro på han, så ville han gitt dem bevis, men det har han ikke gjort. Ergo konkluderer jeg med at verdens religiøse befolkning har latt seg overbevise av kultur, litteratur og sine egne følelser. De har ikke noe konkrete bevis som ateister ikke vet om, og hvis man hadde et solid bevis så sterkt at man ikke kunne benekte at det fantes en Gud, så hadde ingen ateister eksistert. Anonymkode: db32f...bb4 Gud har gitt bevis gjennom Jesus og hans mirakler. Men militante ateister som hater religion ville ikke trodd uansett hvor mye bevis de får, og fortsatt tviholdt på en halvferdige teorien til drankeren Darwin. Anonymkode: ae075...510 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo da faktisk tenkes at det ikke finnes en Gud, ergo kan ikke gi bevis 🙄 Anonymkode: 78735...029 Det hadde du logisk kommet frem til hvis du leste innlegget grundig. Anonymkode: db32f...bb4 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #6 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gud har gitt bevis gjennom Jesus og hans mirakler. Men militante ateister som hater religion ville ikke trodd uansett hvor mye bevis de får, og fortsatt tviholdt på en halvferdige teorien til drankeren Darwin. Anonymkode: ae075...510 Og dette er noe du har lest i en bok? Har du noen solide bevis for at det som står i denne boken faktisk er sant? Nei? Da er det ikke bevis. Anonymkode: db32f...bb4 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gud har gitt bevis gjennom Jesus og hans mirakler. Men militante ateister som hater religion ville ikke trodd uansett hvor mye bevis de får, og fortsatt tviholdt på en halvferdige teorien til drankeren Darwin. Anonymkode: ae075...510 Jeg har sett mirakler. Men kan ikke bevise at det var gud. Man trenger ikke følge en religion. Hvis gud ville det hadde han vist seg for alle. Hvilket samfunn hadde vi hatt om alle var religiøse? Anonymkode: afcf4...d82 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ateister tror ikke på Gud fordi de ikke har noe bevis for at han eksisterer. Hvis Gud er allmektig, så kan han gjøre hva som helst, til og med vise seg for verdens befolkning. Altså, hvis Gud ville at ateister skulle tro på han, så ville han gitt dem bevis, men det har han ikke gjort. Ergo konkluderer jeg med at verdens religiøse befolkning har latt seg overbevise av kultur, litteratur og sine egne følelser. De har ikke noe konkrete bevis som ateister ikke vet om, og hvis man hadde et solid bevis så sterkt at man ikke kunne benekte at det fantes en Gud, så hadde ingen ateister eksistert. Anonymkode: db32f...bb4 Hallo! Det finnes folk som tror på kryptovaluta. Det viser at folk er teite. Rett og slett. Anonymkode: f01de...dbd
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #9 Skrevet 28. mars 2020 Hva hvis alt som står i bibelen er sant? Da har gud drept spedbarn med vilje. Han har straffet mennesker bare fordi de har vært i familie med feil person. Han har krevd blod og drap som bevis på lojalitet. Han har tatt livet av mennesker som har vært på feil sted til feil tid. Det står skrevet ... Hvis du hadde hatt denne guden sine krefter, ville du latt uskyldige dø? Ville du latt barn bli født inn i grusomme skjebner? Ville du sett blindt på all urettferdigheten, alle som blir torturert? Ville du godtatt en verden der bleiebarn blir sexslaver? Hvis du hadde kjent en person som kunne gjort noe med det, ville du likt akseptert at vedkommende lot være? At denne vedkommende lot alt skje uten å gripe inn, men samtidig forventet å bli tilbedt? Hvis denne personen hadde gått blant oss og hatt et navn. Ville du kunne tilgitt? Jeg sier ikke at jeg ikke tror på gud fordi det ikke finnes noen beviser. Jeg tror ikke på gud fordi at hvis han finnes så er han enten ingen god person, eller så har han ingen krefter. Og slike orker jeg ikke tro på. Hvis gud finnes så fortjener gud samme skjebne som Hitler. De har mye til felles. Anonymkode: 95f73...1a2 8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #10 Skrevet 28. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett mirakler. Men kan ikke bevise at det var gud. Man trenger ikke følge en religion. Hvis gud ville det hadde han vist seg for alle. Hvilket samfunn hadde vi hatt om alle var religiøse? Anonymkode: afcf4...d82 Gud vil at mennesker skal velge selv gjennom å bruke sin frie vilje til godt. Anonymkode: ae075...510
Rogadame Skrevet 28. mars 2020 #11 Skrevet 28. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gud har gitt bevis gjennom Jesus og hans mirakler. Men militante ateister som hater religion ville ikke trodd uansett hvor mye bevis de får, og fortsatt tviholdt på en halvferdige teorien til drankeren Darwin. Anonymkode: ae075...510 Kan du gi meg dokumentasjon at Jesus var ekte ? Og at han utførte mirakler ? Vennligst post de her : 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #12 Skrevet 28. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis alt som står i bibelen er sant? Da har gud drept spedbarn med vilje. Han har straffet mennesker bare fordi de har vært i familie med feil person. Han har krevd blod og drap som bevis på lojalitet. Han har tatt livet av mennesker som har vært på feil sted til feil tid. Det står skrevet ... Hvis du hadde hatt denne guden sine krefter, ville du latt uskyldige dø? Ville du latt barn bli født inn i grusomme skjebner? Ville du sett blindt på all urettferdigheten, alle som blir torturert? Ville du godtatt en verden der bleiebarn blir sexslaver? Hvis du hadde kjent en person som kunne gjort noe med det, ville du likt akseptert at vedkommende lot være? At denne vedkommende lot alt skje uten å gripe inn, men samtidig forventet å bli tilbedt? Hvis denne personen hadde gått blant oss og hatt et navn. Ville du kunne tilgitt? Jeg sier ikke at jeg ikke tror på gud fordi det ikke finnes noen beviser. Jeg tror ikke på gud fordi at hvis han finnes så er han enten ingen god person, eller så har han ingen krefter. Og slike orker jeg ikke tro på. Hvis gud finnes så fortjener gud samme skjebne som Hitler. De har mye til felles. Anonymkode: 95f73...1a2 Er menneskene noe bedre da ?? Les dette visst du vil : Guds vrede åpenbares fra himmelen over all ugudelighet og urett hos mennesker som holder sannheten nede i urett. 19 For det en kan vite om Gud, ligger åpent foran dem; Gud har selv lagt det åpent fram. 20 Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning. 21 De kjente Gud, men likevel lovpriste og takket de ham ikke som Gud. Med sine tanker endte de i tomhet, og deres uforstandige hjerter ble formørket. 22 De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap. 23 De byttet ut den uforgjengelige Guds herlighet med bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbeinte dyr og krypdyr. 24 De fulgte sitt hjertes lyster, derfor overga Gud dem til urenhet slik at de vanæret kroppen sin med hverandre.25 De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og dyrket det skapte i stedet for Skaperen, han som er velsignet i evighet. Amen. 26 Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. 27 På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse. 28 De brydde seg ikke om å kjenne Gud, derfor overga Gud dem til en sviktende dømmekraft, så de gjør slikt som ikke sømmer seg. 29 De er fulle av all slags urett, umoral, grådighet og ondskap, fulle av misunnelse, mordlyst, strid, svik og falskhet. De farer med sladder 30 og baktalelse, hater Gud, bruker vold, er overmodige og brautende, de pønsker ut ondskap og er ulydige mot foreldrene, 31 de er uforstandige, upålitelige, ukjærlige og ubarmhjertige. 32 De vet hva Guds lov sier, at de som gjør slikt, fortjener å dø. Men ikke bare gjør de dette selv; de roser også andre som gjør det. (Rom. 1) Anonymkode: 24d48...d09 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #13 Skrevet 28. mars 2020 Det spiller ingen rolle om du tror på Gud, det viktige er at Gud tror på deg! Anonymkode: 8f4fe...066 1
Gjest Blondie65 Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gud har gitt bevis gjennom Jesus og hans mirakler. Men militante ateister som hater religion ville ikke trodd uansett hvor mye bevis de får, og fortsatt tviholdt på en halvferdige teorien til drankeren Darwin. Anonymkode: ae075...510 Dette er løgn og det får du vennligst slutte å spre. Enhver atteist - inkludert Richard Dawkins - ville akseptert vitenskapelig bevis for Guds eksistens. Vi er ikke dumme, TS. I henhold til den vitenskapelige metode er det ikke en gang mulig å bevise Guds eksistens fordi det ikke lar seg gjøre å fremsette Guds eksistens som en falsiferbar teori. Ergo har vi et stykke å gå før vi kommer til bevis. Men fremsetter noen en vitenskapelig teori om Guds eksistens og beviser den så stiller jeg meg først i køen til å godta Guds eksistens. Jeg holder imidlertid ikke pusten mens jeg venter. Og PS: Troens bevis er ikke et vitenskapelig failsifiserbart bevis.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #15 Skrevet 28. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er menneskene noe bedre da ?? Les dette visst du vil : (...) Anonymkode: 24d48...d09 Hvis gud har skapt menneskene så kan gud skylde på seg selv. Hvis gud ikke har skapt menneskene, så er det ingenting å diskutere. Jeg vil uansett påstå at når vi ser på alle handlingene gud står bak i det gamle testamentet så skal det godt gjøres å finne et individ blant menneskene som har gjort verre ting ... Anonymkode: 95f73...1a2 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #16 Skrevet 28. mars 2020 Hadde Gud vert en diktator og mennesket ikke hadde fri vilje, hadde livet da vert en vists i det hele tatt? Anonymkode: 1c4cb...c23 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #17 Skrevet 28. mars 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gud har gitt bevis gjennom Jesus og hans mirakler. Men militante ateister som hater religion ville ikke trodd uansett hvor mye bevis de får, og fortsatt tviholdt på en halvferdige teorien til drankeren Darwin. Anonymkode: ae075...510 Halvferdig? Evolusjonen er sann. Men det betyr ikke at evt gud umulig kan finnes. Anonymkode: afcf4...d82 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #18 Skrevet 28. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis gud har skapt menneskene så kan gud skylde på seg selv. Hvis gud ikke har skapt menneskene, så er det ingenting å diskutere. Jeg vil uansett påstå at når vi ser på alle handlingene gud står bak i det gamle testamentet så skal det godt gjøres å finne et individ blant menneskene som har gjort verre ting ... Anonymkode: 95f73...1a2 Gud har gitt mennesker fri vilje 🙂 Noen ender opp i himmelen, andre i helvete. Evig. Det er ikke noe selvfølge å ende opp i himmelen. Og det er heller ikke noe selvfølge å slippe helvete. Sett fra perspektiv med tanke på våre synder. Men var jo derfor Jesus kom og tok på seg alt. Men som sagt: Han tvinger ingen. Anonymkode: 24d48...d09
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #19 Skrevet 28. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gud har gitt mennesker fri vilje 🙂 Noen ender opp i himmelen, andre i helvete. Evig. Det er ikke noe selvfølge å ende opp i himmelen. Og det er heller ikke noe selvfølge å slippe helvete. Sett fra perspektiv med tanke på våre synder. Men var jo derfor Jesus kom og tok på seg alt. Men som sagt: Han tvinger ingen. Anonymkode: 24d48...d09 Dette er galskap. Det er ingen som havner i helvete pga de ikke følger en religion. Gud elsker alle like mye uansett😉 Anonymkode: afcf4...d82
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #20 Skrevet 28. mars 2020 Tanken om Gud har kommet over meg i disse Coronatider. Verden er troende, uavhengig religion. Selv ateister nærmest blir troende på en Gud når livet butter som verst imot, i et forsøk. Vi står ovenfor en felles global krise, og antall bønn til Gud har aldri dreid seg så mye om det samme som nå: Bekjemp viruset, fri oss fra lidelser, helbred oss, redd oss osv. På verdensbasis mottar Gud nå flere milliarder varianter av bønner med samme innhold, noe som aldri har skjedd før. På tvers av religioner og samfunn. Responsen, beviset og miraklene uteblir. Det kan gjøre selv den mest troende skeptisk. Anonymkode: 8398a...c04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå