AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 Jeg skjønner ikke helt hva de prøvde på? Altså jeg har ikke lest nok til å vite hva de forsøkte med sine tiltak. Kan noen vær så snill og forklare meg det Anonymkode: 32173...b4c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #2 Skrevet 28. mars 2020 De gjorde vel ingen tiltak før de eksploderte. Anonymkode: cda11...295
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 De ventet med nedbremsingstiltak til smitten var ganske utbredt. Nå bremser de slik at man flater ut kurven. Det er jo det som har vært planen hele tida. I tillegg er de i risikogruppene nå i en 12 ukers fullstendig karantene for å forsøke å hindre at akkurat de blir smitta. Det kryr av bedrevitere som mener Norge gjør alt riktig, mens Sverige og Storbritannia kommer til å gå under. Det dere ikke forstår er at vi faktisk må gjennom dette. Viruset sprer seg, enten det er sakte eller raskt. Det er foreløpig ingen som kan konkludere med hvem som bremset opp til riktig tid, men jeg synes absolutt det virker som Norge har bremset for hardt og for tidlig. Anonymkode: d11cb...2aa 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 De hadde tidlig en plan om å få en flokkimmunitet mot viruset, men gikk senere ut med en beklagelse om at det var dårlig gjennomtenkt og snudde skuta fullstendig. Nå har de portforbud og reiserestriksjoner innenlands. Anonymkode: 6a938...172 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hva om sånne virus går gjennom en mutasjon, på ett eller annet tidspunkt? Da er man vel ikke lenger immun, og Storbritannia er like langt... Anonymkode: ad56d...eba Ja, de håndterte ikke situasjonen spesielt bra og gikk ut med offentlig beklagelse og fikk inn mye strengere tiltak enn vi har i f.eks. Norge Anonymkode: 6a938...172
T-Rex Skrevet 28. mars 2020 #6 Skrevet 28. mars 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker said: De ventet med nedbremsingstiltak til smitten var ganske utbredt. Nå bremser de slik at man flater ut kurven. Det er jo det som har vært planen hele tida. I tillegg er de i risikogruppene nå i en 12 ukers fullstendig karantene for å forsøke å hindre at akkurat de blir smitta. Det kryr av bedrevitere som mener Norge gjør alt riktig, mens Sverige og Storbritannia kommer til å gå under. Det dere ikke forstår er at vi faktisk må gjennom dette. Viruset sprer seg, enten det er sakte eller raskt. Det er foreløpig ingen som kan konkludere med hvem som bremset opp til riktig tid, men jeg synes absolutt det virker som Norge har bremset for hardt og for tidlig. Anonymkode: d11cb...2aa Medisin og vaksine vil være vesentlig her. I tillegg til at vi tar hensyn til at resultatene kommer en måned senere enn tiltakene, på grunn av egenskapene til viruset. Endret 28. mars 2020 av T-Rex
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 Tror de fikk panikk når Boris viste symptomer og dermed snudde tvert om. Anonymkode: fa566...47b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 260 døde siste døgn. Anonymkode: 74b69...ce7
Anbefalte innlegg