Gå til innhold

Er det vi mennesker eller naturen som er mest verdt (corona)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt litt på en ting. Verden er jo overbefolket. Corona vil nok ramme hardest ressurssvake og fattige grupper. Hvert fall nå som det sprer seg. 

Men igjen så ser vi at klimaet og naturen har det bedre nå. 

Så da har jeg tenkt litt på, hva er best og mest rettferdig? At vi mennesker skal hjelpe alle andre mennesker til å overleve? Og jorden vil igjen lide? Eller skal vi l dette viruset gå sin gang og kanskje la naturen seire denne gang? Er så mye snakk om at vi må redde liv, menneskeheten er i fare osv. Men jordkloden vår er jo også i fare! Hvorfor skal alltid menneskene vinne og naturen/dyr lide? Er det slik vi mennesker er mest verdt her på kloden?

Anonymkode: 7bae6...fce

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller skal vi l dette viruset gå sin gang og kanskje la naturen seire denne gang?

Da regner jeg med du legger deg ned og sier "Takk for nå" dersom du får viruset? Eller er det bare hvis andre dør at det er en plan du synes skal gjennomføres?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er mennesker mer verdt.. Hva for noe spørsmål er det? 

Anonymkode: e87c2...ed5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er mennesker mer verdt.. Hva for noe spørsmål er det? 

Anonymkode: e87c2...ed5

Er vi mer verdt enn levende dyr og naturen som vi bruker for å overleve?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tar en kule for laget da?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det synes jeg. Mennesket har vel alltid valg mennesket, om det står mellom oss og naturen, eller dyr. Selvfølgelig er det best om alle og alt kan eksistere, men hvis det må velges (?) så blir det mennesket ja.

Anonymkode: ddec5...695

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det gjelder de fleste arter på jorden også, at arten vil velge egen overlevelse i stedet for noe annet. Hvis en vill løve hadde måtte ta det valget hadde det vært klart for den også. Det samme gjelder nok det meste som fysisk kunne klart det.

Anonymkode: ddec5...695

Skrevet

Jeg tenker at det at det hadde vært flott hvis flere mennesker lot være å få barn og at de som fikk barn kun fikk to. Vil de være en større familie så kan de adoptere da mange barn trenger et hjem. Men det er ikke riktig å innføre diktatursamfunn heller og i en del land så får de mange barn. Mennesker er heller ikke så viktige som vi tror vi er. Naturen klarer vi oss ikke uten, men naturen klarer seg uten oss. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tenker du vi bare skal legge oss ned og dø? Vi mennesker er også per definisjon "dyr" i verden. Våre naturlige instinkter sier "overleve". Om vi skulle bare drite i det og la det gå som det går så vil det jo bety at vi går imot våre naturlige instinkter, noe vi selvsagt ikke gjør. 

Endret av Snöhvit
  • Liker 2
Skrevet

For et sykt menneske du er. Gå å spis beyond burgeren din ditt ødsel av atomer.

• Opprett ny...