Gå til innhold

Tørketromle klær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som putter andre tekstiler enn håndklær og sengetøy i tørketrommelen? Vi er 5 i familien og det er mye klesvask. Vi har så liten plass å tørke klær på så det blir bare kaotisk og støvete med tørkestativ stående fremme hele tiden. Tenker å prøve å putte noen av klærne i tørketrommelen. Noen som har erfaring med å tørketromle klær? Hva tåler det og hva tåler det ikke?

Anonymkode: 31fe3...1ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tørketromler alt, er kun ulltøy jeg henger opp til tørk. 
Med unntak av 2 luer så har alt barna har brukt igjennom 10år holdt seg bra. 

Anonymkode: d4f8b...cb2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg putter alt der. Unntatt ull. 

Det har fungert for meg iallfall. 

Hilsen mann. 

Anonymkode: db687...0b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt, også ull, går i tørketrommelen her. Ingen spesialbehandling på noe. Kjører det på ‘ekstra tørt’-program. 

Anonymkode: b055c...72e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oj, dette var gode nyheter! Tørker bare på vanlig skaptørt program også?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar omtrent alt i trommelen. Det at det sliter så veldig på klærne er bare en myte. Tar ikke jeans med stretch, treningstøy, og finere plagg i trommelen, heller ikke ull, men det aller meste av hverdagsklær.

Anonymkode: 8ff00...88e

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj, dette var gode nyheter! Tørker bare på vanlig skaptørt program også?

Vi har vært i samme situasjon vi også i 14 år. Her vi bor er det ikke plass til tørkesnorer noe sted. Utenom sommeren måtte vi hatt tørkestativ enten i stua eller på soverommene konstant. Sånn orker vi ikke ha det, så omtrent alt går i trommelen. Men undersøk på vaskelappen om det er plagg som ikke må tas i trommelen. Å sette på programmet «skaptørt» synes jeg ikke funker. Da er klærne som regel litte grann fuktige. Sett programmet på ekstra tørt.

Anonymkode: b4354...5ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører så å si alt i tørketrommel. Alt som tåler det, under vinteren iallefall. Kjører for det meste på ekstra tørt.

Har gjort det i minst 15 år.

Anonymkode: 83912...713

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tørker alt utenom ull i tørketrommel. Har alltid på ekstra tørt program som noen andre her sier. Ikke noe problem!

Anonymkode: 6441c...a2f

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Min erfaring er at klær blir slitte og/ eller krymper litt av tørketromling, med mindre det er 100 % bomull. Olabukser og sånt blir veldig slitt, synes jeg. 

Jeg putter bare sengetøy og håndklær i tørketrommelen. Er det vær for å tørke ute, gjør jeg det med alt, så mye bedre lukt og tøyet holder seg lengre. Håndklær som har hengt ute suger mye bedre til seg fuktighet også. Er ingen fan av tørketrommel, som du ser. Det er greit til store tekstiler om vinteren, ellers bruker jeg det lite.

AnonymBruker
Skrevet

Sokker, truser og t-skjorter av bomull går i tørketrommelen nå når det ikke er mulig å tørke klær ute. Og klær som er så gamle og utvaska at vaskelappen er uleselig. Av den fulle maskinen jeg vasket i formiddag var det bare 2-3 plagg som ikke gikk i tørketrommelen.

Anonymkode: dee42...804

Skrevet

Alt i tørketrommel på et program som gjør det helt tørt. Hva programmet kalles vet jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å bruke tørketrommel minst mulig. Kjekt iblant hvis man noen ganger har mye klesvask på en gang slik ta det ikke henger våte klær overalt, men vanligvis henges det ut eller på baderom. Syntes mange klesplagg blir så slitt dersom man tromler det ofte. Hadde det vært plass skulle det blitt satt inn tørkeskap, men det får bli i neste bolig ;) 

Anonymkode: c04b1...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...