Gå til innhold

Skoler og barnehager forblir nok stengt i svært lang tid

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tullprat. I Danmark har tre barn under ti år vært innlagt, og mange flere syke.

Anonymkode: 1c0e9...a7b

Wow, hele tre stk... 

Anonymkode: 7e09a...32b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis man som lærer ikke evner å gå på jobb i en krisesituasjon så bør man finne seg en annen jobb.

Anonymkode: 7f693...322

Du vet at lærere ikke er forpliktet til å risikere eget liv og helse for å ivareta eller beskytte elevene? Ikke bare når det er snakk om en pandemi, men også feks en krise som skoleskyting eller angrep? 

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1  for en elendig skole han går på

2. Har du hjemmekontor med mange møter og krevende jobb?

3 mitt barn er sosialt og elsker samspill med andre barn som han får via skolen. 

Anonymkode: 766a6...c00

At ditt barn elsker samspill med andre barn er langt mindre viktig enn å unngå smitte. 

Anonymkode: 0129b...cb3

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud at det finnes mennesker som deg!! 

Anonymkode: 766a6...c00

H*n har helt rett. At et skoleår i disse tider hoppes over, er helt ok.

Anonymkode: e7d28...f53

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Og hvis man som lærer ikke evner å gå på jobb i en krisesituasjon så bør man finne seg en annen jobb.

Det en smittekrise. Du får gjerne melde deg inn første før du kritisere andre. 

Anonymkode: a86da...f48

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva slags oppdragelse dere gir ungene deres. De har ikke SÅ mye å gjøre på småtrinnet, og med en ukeplan så burde det da gå an å forvente at de kan gjøre mesteparten selv uten at det er en dagsjobb for foreldre å hjelpe dem. Min gutt går i 4. klasse og han har læreren tilgjengelig ved spørsmål og klarer da å lese læreplanen og gå igjennom ting selv. Hvis ikke så hjelper vi med det han står fast med når vi har tid det tar virkelig ikke en arbeidsdag. De aller fleste med hjemmekontor har en viss fleksibilitet. De som har yngre barn har jo nesten ingenting på planen. 

Å ha 1-åring i tillegg er såklart en utfordring. Barn som hele tiden må passes på. Med storebror merker vi ikke mere merarbeid på enn hva lekser og fritidsaktiviteter ville gjort i løpet av en dag uansett.

Anonymkode: 5fbe9...d00

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nå fikk jeg nettopp beskjed om at et nyfødt barn døde i Illinois. Så jo, det skjer. 

Anonymkode: 7530b...452

• Liker 3
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå fikk jeg nettopp beskjed om at et nyfødt barn døde i Illinois. Så jo, det skjer. 

Kilde?

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det en smittekrise. Du får gjerne melde deg inn første før du kritisere andre. 

Anonymkode: a86da...f48

Melde meg inn?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Hatsumomo skrev:

This site is currently unavailable to visitors from the European Economic Area while we work to ensure your data is protected in accordance with applicable EU laws.

---

Var alt jeg fikk opp.

Typisk. Uansett, fikk den fra bekjent.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Typisk. Uansett, fikk den fra bekjent.

Har du mulighet til å kopiere teksten og lime den inn her den delen som handler om barnet?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de åpner skolene nå, gjetter jeg at mange kommer til å leve mer som vanlig med en gang 

Anonymkode: fed0d...a7d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Leste om denne babyen nå. Det er selvfølgelig helt grusomt. Samtidig er det veldig merkelig- så vidt jeg vet har ingen babyer dødd av COVID-19 i Kina? Man har dessuten enda ikke fastslått dødsårsaken, det står bare at barnet testet positivt på COVID-19. Barn dør dessverre også av andre årsaker, og man kan jo «håpe» på at det var noe annet som førte til akkurat dette barnets død. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hatsumomo skrev:

Har du mulighet til å kopiere teksten og lime den inn her den delen som handler om barnet?

Google det så finner du flere andre åpne aviser som skriver om det.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hatsumomo skrev:

Samme beskjeden som tidligere.

Infant dies of coronavirus in Illinois, a first in US

Nexstar Media Wire
31 mins ago
Screen-Shot-2020-03-28-at-3.52.39-PM.jpg

CHICAGO (WGN) — An infant in Illinois who tested positive for coronavirus has died, Gov. Pritzker announced on Saturday.

The child, who lived in Cook County, is the first known infant death in the United States due to COVID-19.

The state now has 3,491 COVID-19 cases and 47 deaths after the governor announced 465 new cases of the virus Saturday. 13 more deaths were announced, including an infant and a state worker.

During his update, Gov. Pritzker reiterated that experts have told him that mortality risk among children with COVID-19 is very low.

The governor also announced that McCormick Place will be used as the state’s first field hospital.

The number of confirmed coronavirus infections worldwide topped 600,000 on Saturday.

Categories: Coronavirus

• Liker 2
Skrevet

Takk :)

• Opprett ny...