AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/LAOyVp/smitteeksperter-dette-maa-til-for-aa-aapne-barnehager-og-skoler Å få ned antall nysmittede mot null vil ta svært lang tid. Så hvordan de har tenkt å løse det at barn ikke får tilstrekkelig undervisning i så lang tid, forstår jeg ikke. Jeg kommer ihvertfall til å bli sykmeldt hvis jeg må fortsette å ha hjemmeskole, hjemmekontor og hjemmebarnehage i mange måneder eller år. Og flere kommer til å gjøre det samme. Enda færre arbeidstakere på jobb. Anonymkode: 3af92...ea2 12
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #2 Skrevet 28. mars 2020 Landet kollapser pga. tiltakene. Ingen under ti år har fått påvist Korona, og så skal man holde denne gruppen hjemme fra skole og bhg, med de konsekvensene det har? Koko! Anonymkode: c3eff...5fb 16
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 Jeg håper dette ikke stemmer, dette gjør man ikke mot små barn!! Anonymkode: 766a6...c00 9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Landet kollapser pga. tiltakene. Ingen under ti år har fått påvist Korona, og så skal man holde denne gruppen hjemme fra skole og bhg, med de konsekvensene det har? Koko! Tullprat. I Danmark har tre barn under ti år vært innlagt, og mange flere syke. Anonymkode: 1c0e9...a7b 21
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 Håper og tror at det går mot at de åpner etter påske. Anonymkode: dae79...8a8 9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #6 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tullprat. I Danmark har tre barn under ti år vært innlagt, og mange flere syke. Anonymkode: 1c0e9...a7b Det var det som stod i artikkelen, at ingen barn under 10 år ble syke. Anonymkode: 3af92...ea2 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 Jeg er redd vi er i ferd med å begå den største tabben i Norges historie 😪 Vi må ha tiltak vi kan leve med i lang tid, dette her dreper hele samfunnet vårt Anonymkode: 9e8f6...964 14
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er redd vi er i ferd med å begå den største tabben i Norges historie 😪 Vi må ha tiltak vi kan leve med i lang tid, dette her dreper hele samfunnet vårt Anonymkode: 9e8f6...964 Det blir nok masseflukt til land som opprettholder skolevesenet sitt. Mine barn skal ha utdanning. Så her legger vi allerede plan B. Anonymkode: 3af92...ea2 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #9 Skrevet 28. mars 2020 Hjemmeskole er vanlig i mange land. Nå har vi bare hatt det i to uker og regner med det blir enda bedre etterhvert også her i Norge. Vi er veldig fornøyd og kommer ikke til å sende barna med det første. De får fullgod undervisning og slipper å bli farløse. Faktisk har de kommet gjennom pensum i tillegg til å ha hatt overskudd til annen læring, så de har hatt større faglig utvikling hjemme enn på skolen. Anonymkode: 7530b...452 27
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #10 Skrevet 28. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjemmeskole er vanlig i mange land. Nå har vi bare hatt det i to uker og regner med det blir enda bedre etterhvert også her i Norge. Vi er veldig fornøyd og kommer ikke til å sende barna med det første. De får fullgod undervisning og slipper å bli farløse. Faktisk har de kommet gjennom pensum i tillegg til å ha hatt overskudd til annen læring, så de har hatt større faglig utvikling hjemme enn på skolen. Anonymkode: 7530b...452 Nevn ett europeisk land der det er vanlig med hjemmeskole samtidig som foreldrene jobber og passer småsøsken. Anonymkode: 3af92...ea2 27
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #11 Skrevet 28. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjemmeskole er vanlig i mange land. Nå har vi bare hatt det i to uker og regner med det blir enda bedre etterhvert også her i Norge. Vi er veldig fornøyd og kommer ikke til å sende barna med det første. De får fullgod undervisning og slipper å bli farløse. Faktisk har de kommet gjennom pensum i tillegg til å ha hatt overskudd til annen læring, så de har hatt større faglig utvikling hjemme enn på skolen. Anonymkode: 7530b...452 Slipper å bli farløse assaa lool folk er helt gærne 😂 Anonymkode: 766a6...c00 8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #12 Skrevet 28. mars 2020 SLUTT å spre frykt. Skolene vil åpne. Kanskje gradvis, men de åpner. Anonymkode: 7f693...322 25
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #13 Skrevet 28. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: SLUTT å spre frykt. Skolene vil åpne. Kanskje gradvis, men de åpner. Anonymkode: 7f693...322 Det handler jo ikke om å spre frykt, men og være realistisk. Anonymkode: 953ff...8f1 7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 Tror man må være innstilt på at det ikke blir åpne skoler og barnehager før til høsten, f.eks rundt 20. august som efr vanlig skolestart. Anonymkode: 0820f...3f9 10
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #15 Skrevet 28. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slipper å bli farløse assaa lool folk er helt gærne 😂 Anonymkode: 766a6...c00 Flirer du virkelig over at jeg har en mann i risiko som jeg ikke vil miste? Da er det ikke rart om både du og barna dine har behov for spesialtilpasset hverdag... Kanskje barna dine alt er farløse? Fy flate. Hopper av tråden her. Anonymkode: 7530b...452 24
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #16 Skrevet 28. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler jo ikke om å spre frykt, men og være realistisk. Anonymkode: 953ff...8f1 Lev i den troen du. Anonymkode: 7f693...322 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #17 Skrevet 28. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Tullprat. I Danmark har tre barn under ti år vært innlagt, og mange flere syke. Anonymkode: 1c0e9...a7b Det handler ikke om at barn blir er syke selv. De smitter hverandre og så foreldrene og lærere. Å dra til skolen og lære deres bar skulle ikke bli til et farlig yrke..... Anonymkode: a86da...f48 10
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #18 Skrevet 28. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Landet kollapser pga. tiltakene. Ingen under ti år har fått påvist Korona, og så skal man holde denne gruppen hjemme fra skole og bhg, med de konsekvensene det har? Koko! Anonymkode: c3eff...5fb Her tar du feil. Det er flere barn som har fått corona over hele verden. Den yngste var 30 dager gammelt. MEN! Ingen barn har dødd enda derimot. Og barn kan fortsatt smitte sine foreldre, besteforeldre, lærere, venner, osv, selv om de selv ikke dør av det. Så nei, er ikke koko å stenge skoler og barnehager. Å til de som klager på at barnehager og skoler ikke tar ansvar for barna demmes mens de selv må ha hjemmekontor, det er valgfritt å få barn? Det er ingen selvfølge at andre skal ta vare på barnet ditt. Anonymkode: ff97f...1f5 17
Tuttifrutti843950 Skrevet 28. mars 2020 #19 Skrevet 28. mars 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flirer du virkelig over at jeg har en mann i risiko som jeg ikke vil miste? Da er det ikke rart om både du og barna dine har behov for spesialtilpasset hverdag... Kanskje barna dine alt er farløse? Fy flate. Hopper av tråden her. Anonymkode: 7530b...452 Er du redd for at han skal få influensa hver vinter og eller? Eller en av de andre coronavirusene som dukker opp hvert år! Skal vi alltid holde skolene stengt pga mannen din? Jeg ler av uvitende idioter som deg, som lar deres frykt og uvitenhet gå utover andre sosiale barn som liker skole. 11
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #20 Skrevet 28. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her tar du feil. Det er flere barn som har fått corona over hele verden. Den yngste var 30 dager gammelt. MEN! Ingen barn har dødd enda derimot. Og barn kan fortsatt smitte sine foreldre, besteforeldre, lærere, venner, osv, selv om de selv ikke dør av det. Så nei, er ikke koko å stenge skoler og barnehager. Å til de som klager på at barnehager og skoler ikke tar ansvar for barna demmes mens de selv må ha hjemmekontor, det er valgfritt å få barn? Det er ingen selvfølge at andre skal ta vare på barnet ditt. Anonymkode: ff97f...1f5 Når det ikke er krig, så er det forventet at barn i skolealder går på skolen mens foreldre er på jobb. Så ja, det er forventet at skolen tar vare på barna når barna er på skolen. Vanligvis er det heller ikke lov å ta med barna på jobb. Anonymkode: 3af92...ea2 12
Anbefalte innlegg