AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 Jeg ser kunnskapsministeren vil se på muligheter for å åpne så fort som mulig, for alle eller noen elever. Jeg jobber i ungdomsskolen. Jeg er så redd for dette viruset pga eget barn i risikogruppe, at vi sitter isolert selv om vi ikke må. Hvis de begynner å åpne opp etter påske, er jeg overhodet ikke interessert i å stille opp på jobb. Ikke sånn som det er nå. Kan man nekte? Anonymkode: a743c...052 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 28. mars 2020 Selvfølgelig kan du si opp jobben din. Anonymkode: 7245d...e3d 104
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 Jeg tror ikke de kan tvinge deg, men jeg vil tro at du sikkert kommer til å miste jobben? Anonymkode: 6b991...f6c 22
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser kunnskapsministeren vil se på muligheter for å åpne så fort som mulig, for alle eller noen elever. Jeg jobber i ungdomsskolen. Jeg er så redd for dette viruset pga eget barn i risikogruppe, at vi sitter isolert selv om vi ikke må. Hvis de begynner å åpne opp etter påske, er jeg overhodet ikke interessert i å stille opp på jobb. Ikke sånn som det er nå. Kan man nekte? Anonymkode: a743c...052 Ja, da blir du nok sagt opp. Du kan da virkelig ikke forvente å sitte på rompa og motta penger fra arbeidsgiver. Anonymkode: bd46e...389 42
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 Er du fagorganisert? Hør med tillitsvalgt/utdanningsforbundet Anonymkode: da907...647 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #6 Skrevet 28. mars 2020 Du kan nekte, og miste jobben. Du kan vel utsette oppsigelsen fire uker ved å bruke dine omsorgsdager. Anonymkode: d6612...75a 16
Trimsi Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 Tviler på at du får sykemeldt deg eller at du får omsorgspenger i denne situasjonen? Men det er kanskje mulig å at du tar fri uten lønn? Uansett viktig at du har en god dialog med skolen. De vil nok gjøre det de kan får å ha gode smittevernstiltak og tilpasse litt ut i fra ditt barns behov. 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 Her har de selvstendige en fordel. De kan unngå å ta oppdrag og dermed forlenge karantenen, om de vil. Anonymkode: 969eb...754 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #9 Skrevet 28. mars 2020 Jeg sier jo at jeg jobber på skolen. Jeg mener jeg kan fortsette å undervise hjemmefra til det er tryggere. Sitte på ræva? Jeg har aldri jobbet så mye som nå. Jeg jobber til jeg legger meg hver dag. Ts Anonymkode: a743c...052 8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #10 Skrevet 28. mars 2020 De har avlyst skriftlig eksamen. Når elevene samles for å gjennomføre skriftlig eksamen, er det ikke ulikt en vanlig klasseromssituasjon. Jeg tenker at om de mener dette er et viktig tiltak, så kan de jo ikke bare åpne skolene igjen som vanlig. Hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg er også lærer, men på mellomtrinnet. Vi har over 30 elever inne i et trangt klasserom. Garderobene er enda trangere. Det må i så fall gjøres tiltak som hindrer smittespredning. Hvordan det skal gjøres, er jeg spent på. Anonymkode: 07754...655 12
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #11 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier jo at jeg jobber på skolen. Jeg mener jeg kan fortsette å undervise hjemmefra til det er tryggere. Sitte på ræva? Jeg har aldri jobbet så mye som nå. Jeg jobber til jeg legger meg hver dag. Ts Anonymkode: a743c...052 Nå ser vi jo det at undervisning hjemmeifra ikke fungerer for andre enn høyskoler. VGS elever sliter, barneskoleelever slter og blir ikke fulgt opp, samme med ungdomskoleelever. Dette går en kort stund. Så nei, mitt barn skal ha hjelp av en lærer som er tilstede. Du må eventuelt bytte jobb, søke om kontorjobb for x. Anonymkode: 6954e...fe8 36
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #12 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har avlyst skriftlig eksamen. Når elevene samles for å gjennomføre skriftlig eksamen, er det ikke ulikt en vanlig klasseromssituasjon. Jeg tenker at om de mener dette er et viktig tiltak, så kan de jo ikke bare åpne skolene igjen som vanlig. Hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg er også lærer, men på mellomtrinnet. Vi har over 30 elever inne i et trangt klasserom. Garderobene er enda trangere. Det må i så fall gjøres tiltak som hindrer smittespredning. Hvordan det skal gjøres, er jeg spent på. Anonymkode: 07754...655 man får ikke lært elever nok igjennom nettet. Man ser at dette faktisk ikke går, fordi mange ikke er motiverte nok, og foreldre faktisk må jobbe.Få 30 min webtvskole og deretter oppgaver man dkal gjøre utover dagen gir ikke grunnlag for å ta eksamen. Anonymkode: 6954e...fe8 10
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #13 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ser vi jo det at undervisning hjemmeifra ikke fungerer for andre enn høyskoler. VGS elever sliter, barneskoleelever slter og blir ikke fulgt opp, samme med ungdomskoleelever. Dette går en kort stund. Så nei, mitt barn skal ha hjelp av en lærer som er tilstede. Du må eventuelt bytte jobb, søke om kontorjobb for x. Anonymkode: 6954e...fe8 Ser vi det? Hvor? Våre ungdomsskoleelever har lært mye de siste dagene. Vi følger opp tett, og differensierer opplegg slik vi ellers ville gjort. De som ikke har gjort noe er de som ikke gjør noe på skolen uansett. Dessuten er det rundt 40 skoledager igjen etter påske, disse dagene kan man godt ha denne alternative løsningen når vi vet det redder liv. Ts Anonymkode: a743c...052 21
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker said: man får ikke lært elever nok igjennom nettet. Man ser at dette faktisk ikke går, fordi mange ikke er motiverte nok, og foreldre faktisk må jobbe.Få 30 min webtvskole og deretter oppgaver man dkal gjøre utover dagen gir ikke grunnlag for å ta eksamen. Anonymkode: 6954e...fe8 Eksamen er avlyst. Anonymkode: 07754...655 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #15 Skrevet 28. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ser vi jo det at undervisning hjemmeifra ikke fungerer for andre enn høyskoler. VGS elever sliter, barneskoleelever slter og blir ikke fulgt opp, samme med ungdomskoleelever. Dette går en kort stund. Så nei, mitt barn skal ha hjelp av en lærer som er tilstede. Du må eventuelt bytte jobb, søke om kontorjobb for x. Anonymkode: 6954e...fe8 Kilde? Ikke vår erfaring. Anonymkode: 9912d...de1 15
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #16 Skrevet 28. mars 2020 Du kan søke permisjon uten lønn. Anonymkode: ac500...928 7
Gjest Katarina441 Skrevet 28. mars 2020 #17 Skrevet 28. mars 2020 Ingenting som tilsier at skoler åpner etter påske, det ventes jo topp med utbrudd rundt 17 mai, de tenker jo på alternativ feiring av 17 mai allerede... Når eksamener er avlyst så har ikke ungene noe å gjøre på skolen før sankthans uansett... jeg tror ikke på vanlig skole før til høsten igjen, men jeg tror mye rart
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #18 Skrevet 28. mars 2020 Hjemmeundervisningen for mine 2 i 3. Og 6 trinn fungerer ikke så veldig bra. De mangler det sosiale med andre barn, for ikke møtt lærerne, begynner å bli umotiverte av dette opplegget. Vi må huske på at mye av læringen går gjennom det å være sammen med andre og utveksle erfaringer. Det kan ikke den digitale læringen ta hånd om. Vi får håpe skolene snart åpner opp igjen. Barna trenger veldig det sosiale. Jeg synes veldig synd på de svake elevene i denne situasjonen, de får ikke den ekstra oppfølgingen de har krav på/trenger. Få normale dager for barna igjen før de får psykiske senvirkninger av å ikke kunne leke med andre Anonymkode: 77f50...5bf 13
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #19 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hjemmeundervisningen for mine 2 i 3. Og 6 trinn fungerer ikke så veldig bra. De mangler det sosiale med andre barn, for ikke møtt lærerne, begynner å bli umotiverte av dette opplegget. Vi må huske på at mye av læringen går gjennom det å være sammen med andre og utveksle erfaringer. Det kan ikke den digitale læringen ta hånd om. Vi får håpe skolene snart åpner opp igjen. Barna trenger veldig det sosiale. Jeg synes veldig synd på de svake elevene i denne situasjonen, de får ikke den ekstra oppfølgingen de har krav på/trenger. Få normale dager for barna igjen før de får psykiske senvirkninger av å ikke kunne leke med andre Anonymkode: 77f50...5bf Du har rett i at det sosiale er viktig. Men nå er det sånn at vi er oppi en situasjon hvor det å være sosial kan være farlig. Ring hjem til noen av barna i klassen, og hør om de vil spille online-spill med barna dine, e.l. Anonymkode: 07754...655 13
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #20 Skrevet 28. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjemmeundervisningen for mine 2 i 3. Og 6 trinn fungerer ikke så veldig bra. De mangler det sosiale med andre barn, for ikke møtt lærerne, begynner å bli umotiverte av dette opplegget. Vi må huske på at mye av læringen går gjennom det å være sammen med andre og utveksle erfaringer. Det kan ikke den digitale læringen ta hånd om. Vi får håpe skolene snart åpner opp igjen. Barna trenger veldig det sosiale. Jeg synes veldig synd på de svake elevene i denne situasjonen, de får ikke den ekstra oppfølgingen de har krav på/trenger. Få normale dager for barna igjen før de får psykiske senvirkninger av å ikke kunne leke med andre Anonymkode: 77f50...5bf Og barn som trenger ekstra oppfølging pga lærevansker og andre utfordringer, får det ikke. Anonymkode: bd46e...389 9
Anbefalte innlegg