AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 Jeg er hypokonder selv og kjenner nå at detta begynner å tære på noe voldsomt 😭 jeg har angst 24/7 og detta er bare begynnelsen. så jeg vil bare gi ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ til alle dere der ute i samme båt for detta kommer til å bli et langt og strabasiøst seilas 😭 god bamseklem til dere alle ❤️ Anonymkode: 8751b...117 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #2 Skrevet 28. mars 2020 Jeg kjenner litt på det samme, men jeg tror det er veldig viktig å ta en uke og en dag av gangen nå. Ikke tenke at dette "bare er begynnelsen" og gire seg opp i panikk med fantasier om at det bare skal bli verre og verre. Fantasien har nesten ingen grenser, men virkeligheten har absolutt grenser. Vi må fokusere på hvordan vi har det her og nå. Løse problemer som er her og nå. Blir det verre så må vi ta det når det kommer. Det er viktig å ikke ta det på forskudd, for da gjør vi det bare vanskeligere for oss selv. Det hjelper heller ingenting å øve seg på katastrofen, man tjener ikke noe på det. Man blir bare utmattet til ingen nytte. Anonymkode: 3d93e...1a6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner litt på det samme, men jeg tror det er veldig viktig å ta en uke og en dag av gangen nå. Ikke tenke at dette "bare er begynnelsen" og gire seg opp i panikk med fantasier om at det bare skal bli verre og verre. Fantasien har nesten ingen grenser, men virkeligheten har absolutt grenser. Vi må fokusere på hvordan vi har det her og nå. Løse problemer som er her og nå. Blir det verre så må vi ta det når det kommer. Det er viktig å ikke ta det på forskudd, for da gjør vi det bare vanskeligere for oss selv. Det hjelper heller ingenting å øve seg på katastrofen, man tjener ikke noe på det. Man blir bare utmattet til ingen nytte. Anonymkode: 3d93e...1a6 Skjønner hva du mener, men jeg får dessverre ikke gjort noe med angsten jeg sliter med. Den er der uansett hvor logisk jeg forsøker å tenke på det 💔😢 Ts Anonymkode: 8751b...117
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner hva du mener, men jeg får dessverre ikke gjort noe med angsten jeg sliter med. Den er der uansett hvor logisk jeg forsøker å tenke på det 💔😢 Ts Anonymkode: 8751b...117 Ja, man må ha overskudd for å greie å "styre" tankene litt og det har man gjerne ikke når man står midt oppe i den verste angsten. Jeg kjenner til det. Stor klem til deg! Anonymkode: 3d93e...1a6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #6 Skrevet 28. mars 2020 Er man hypokonder anbefaler jeg sterkt å holde seg unna KG i alle fall. Her er det mange som tar ting ut av proposjoner. Så logg deg av her og gå ut og få frisk luft 😊 Anonymkode: b45a7...79b 3
Gjest førstedamen Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er man hypokonder anbefaler jeg sterkt å holde seg unna KG i alle fall. Her er det mange som tar ting ut av proposjoner. Så logg deg av her og gå ut og få frisk luft 😊 Anonymkode: b45a7...79b Hold dere unna aviser, nyheter ol også. Constantly searching for breaking news will break you. - Husker ikke hvem som sa det men han er sikkert smart
Anoia Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 Har du noe å distrahere deg med? Jeg har ikke erfaring med akkurat hypokondri men sliter med andre ting. Det er sjelden det funker å tenke "logisk" for å få angsten vekk, men det kan ha god effekt å få tankene over på noe annet. Hva liker du å gjøre? 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #9 Skrevet 28. mars 2020 26 minutter siden, Anoia skrev: Har du noe å distrahere deg med? Jeg har ikke erfaring med akkurat hypokondri men sliter med andre ting. Det er sjelden det funker å tenke "logisk" for å få angsten vekk, men det kan ha god effekt å få tankene over på noe annet. Hva liker du å gjøre? Jeg har «rundet Netflix», og prøver å gjøre litt andre ting, men angsten er så stor og jeg er så sliten av den til vanlig og dette på toppen av det hele så har liksom ikke noe som kan distrahere den mer heller dessverre 😢 Ts Anonymkode: 8751b...117
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #10 Skrevet 28. mars 2020 Tusen takk, klem til deg også ts! Helt grusomt dette her. 😭 Er helt overbevist om at jeg kommer til å stryke med av dette. 😬 Anonymkode: 6573e...649
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #11 Skrevet 28. mars 2020 Sender et ❤️ til alle de som bor med en hypokonder i denne perioden, jeg blir seriøst snart gal... Anonymkode: 63f2e...24d 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #12 Skrevet 28. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sender et ❤️ til alle de som bor med en hypokonder i denne perioden, jeg blir seriøst snart gal... Anonymkode: 63f2e...24d Takk det var hyggelig å høre for detta er jo seriøst noe vi rett og slett bare gjør for moro skyld for det er så jævlig gøyalt 🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮 Anonymkode: 8751b...117 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #13 Skrevet 28. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk det var hyggelig å høre for detta er jo seriøst noe vi rett og slett bare gjør for moro skyld for det er så jævlig gøyalt 🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮 Anonymkode: 8751b...117 Sa jeg at det er noe dere gjør for moro skyld? Jeg går snart på veggen pga min hypokonder-samboer, som leter etter symptomer på seg selv, analyserer hver minste lille plage han måtte ha og som i tillegg sjekker sin egen puls to-tre ganger i timen for å vite om den er normal eller ikke, siden han har overbevist seg selv om at hvis han er smittet, så vil pulsen hans også være høyere. Hver gang jeg går ut døra her hjemme for å gå tur med datteren vår, selv om vi kun er i nabolaget og går en tur, blir han omtrent hysterisk og sitter med dødsangst til vi er inne igjen. Jeg må ta bussen for å handle matvarer, siden han ikke tør å dra noe sted, og hvis jeg avtaler med venninna mi at vi kan gå en liten tur sammen før jeg drar på butikken får jeg kjeft fordi jeg ikke tar det seriøst. Så det er ikke lett for hverken hypokonderen eller de som bor med dem. Anonymkode: 63f2e...24d 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sa jeg at det er noe dere gjør for moro skyld? Jeg går snart på veggen pga min hypokonder-samboer, som leter etter symptomer på seg selv, analyserer hver minste lille plage han måtte ha og som i tillegg sjekker sin egen puls to-tre ganger i timen for å vite om den er normal eller ikke, siden han har overbevist seg selv om at hvis han er smittet, så vil pulsen hans også være høyere. Hver gang jeg går ut døra her hjemme for å gå tur med datteren vår, selv om vi kun er i nabolaget og går en tur, blir han omtrent hysterisk og sitter med dødsangst til vi er inne igjen. Jeg må ta bussen for å handle matvarer, siden han ikke tør å dra noe sted, og hvis jeg avtaler med venninna mi at vi kan gå en liten tur sammen før jeg drar på butikken får jeg kjeft fordi jeg ikke tar det seriøst. Så det er ikke lett for hverken hypokonderen eller de som bor med dem. Anonymkode: 63f2e...24d Helt enig med deg. Må være fryktelig krevende, og så klart går det på forholdet løst. Er det kun nå etter corona viruset kom? Eller har han vært nervøs for andre ting før det? Anonymkode: 16b45...41f 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #15 Skrevet 28. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sa jeg at det er noe dere gjør for moro skyld? Jeg går snart på veggen pga min hypokonder-samboer, som leter etter symptomer på seg selv, analyserer hver minste lille plage han måtte ha og som i tillegg sjekker sin egen puls to-tre ganger i timen for å vite om den er normal eller ikke, siden han har overbevist seg selv om at hvis han er smittet, så vil pulsen hans også være høyere. Hver gang jeg går ut døra her hjemme for å gå tur med datteren vår, selv om vi kun er i nabolaget og går en tur, blir han omtrent hysterisk og sitter med dødsangst til vi er inne igjen. Jeg må ta bussen for å handle matvarer, siden han ikke tør å dra noe sted, og hvis jeg avtaler med venninna mi at vi kan gå en liten tur sammen før jeg drar på butikken får jeg kjeft fordi jeg ikke tar det seriøst. Så det er ikke lett for hverken hypokonderen eller de som bor med dem. Anonymkode: 63f2e...24d Så kjipt.. hadde ikke greid å stått i det forholdet Anonymkode: 68ebd...d30 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #16 Skrevet 28. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sa jeg at det er noe dere gjør for moro skyld? Jeg går snart på veggen pga min hypokonder-samboer, som leter etter symptomer på seg selv, analyserer hver minste lille plage han måtte ha og som i tillegg sjekker sin egen puls to-tre ganger i timen for å vite om den er normal eller ikke, siden han har overbevist seg selv om at hvis han er smittet, så vil pulsen hans også være høyere. Hver gang jeg går ut døra her hjemme for å gå tur med datteren vår, selv om vi kun er i nabolaget og går en tur, blir han omtrent hysterisk og sitter med dødsangst til vi er inne igjen. Jeg må ta bussen for å handle matvarer, siden han ikke tør å dra noe sted, og hvis jeg avtaler med venninna mi at vi kan gå en liten tur sammen før jeg drar på butikken får jeg kjeft fordi jeg ikke tar det seriøst. Så det er ikke lett for hverken hypokonderen eller de som bor med dem. Anonymkode: 63f2e...24d Så lag nå din egen tråd om dette da.. ikke kom i min tråd som skulle være til oss som sliter med det og spy ut. Skjønner at det selvfølgelig er vanskelig for deg, men jeg kan fortelle deg at det er 100 ganger vanskeligere for din samboer som sliter med angst 24/7... dere 3 kan jo lage deres egen tråd for dere ser jo ut til å være skjønt enig...... 👇 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig med deg. Må være fryktelig krevende, og så klart går det på forholdet løst. Er det kun nå etter corona viruset kom? Eller har han vært nervøs for andre ting før det? Anonymkode: 16b45...41f 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så kjipt.. hadde ikke greid å stått i det forholdet Anonymkode: 68ebd...d30 Anonymkode: 8751b...117 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #17 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Helt enig med deg. Må være fryktelig krevende, og så klart går det på forholdet løst. Er det kun nå etter corona viruset kom? Eller har han vært nervøs for andre ting før det? Anonymkode: 16b45...41f Ikke så nervøs som han er nå. Han er engstelig av natur, men det har ikke vært så ille som det er nå. Jeg vurderer helt seriøst å rømme hjem til mamma når karantenen hennes er ferdig om et par dager (hun er under 50 og ellers frisk og rask), så ille er det nå, faktisk. Alternativ så ringer jeg koronatelefonen her i kommunen og forlanger at han må få en test så han kan få svart på hvitt at han er frisk - for det er han. Anonymkode: 63f2e...24d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #18 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så lag nå din egen tråd om dette da.. ikke kom i min tråd som skulle være til oss som sliter med det og spy ut. Skjønner at det selvfølgelig er vanskelig for deg, men jeg kan fortelle deg at det er 100 ganger vanskeligere for din samboer som sliter med angst 24/7... dere 3 kan jo lage deres egen tråd for dere ser jo ut til å være skjønt enig...... 👇 Anonymkode: 8751b...117 Jeg har slitt med angst siden jeg var liten, så jeg vet godt hvordan det er. Og jeg forstår godt at det er en vanskelig tid for de som sliter med helseangst, men jeg synes uansett det må være lov til å komme med et hjerte til de som må bo dere også. Det var ikke meningen å kuppe tråden din, men det var nå engang du som kom med masse «🤮🤮». Anonymkode: 63f2e...24d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #19 Skrevet 28. mars 2020 Enig. Jeg er ikke hypokonder, men sliter med angst og panikkangst. Hadde tidenes verste panikkanfall, fikk ikke puste, ringte 113, fikk ikke hjelp. Jeg overlevde, det gjør man jo, men man tror jeg at man skal dø. Nå er jeg nesten bare "flau" for at jeg ringte, da jeg ikke fikk hjelp uansett og de sikkert syns det var latterlig grunn til å ringe nødtelefonen. Men som sagt, hjertet mitt stoppa helt, for så å øke pulsen min så mye at jeg besvimte. Og i sånne situasjoner tror man at man skal dø - når man da er alene så er det ekstra ille. Har aldri ringt etter hjelp før, det var første gang, og det var ekkelt. Jeg prøver å tenke positivt, komme inn i en god rytme og gjøre mine vanlige ting, men det er så vanskelig!! Har søvnproblemer så det hjelper jo ikke akkurat nå. Anonymkode: c2ec3...7f2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #20 Skrevet 28. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er hypokonder selv og kjenner nå at detta begynner å tære på noe voldsomt 😭 jeg har angst 24/7 og detta er bare begynnelsen. så jeg vil bare gi ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ til alle dere der ute i samme båt for detta kommer til å bli et langt og strabasiøst seilas 😭 god bamseklem til dere alle ❤️ Anonymkode: 8751b...117 Jeg er langt fra hypokonder, men når jeg måtte nyse to ganger i natt så var første tanke korona... Det er korona nyheter, korona tiltak, korona snakk her og korona snakk der. Hele hverdagen er begrenset av korona. Ikke rart man blir påvirket. Det gikk over når morgenen rant for min del, men forstår hvilket mareritt det må være for en som er mer enn gjennomsnittet sykdomsfokusert. Anonymkode: 7943d...488 1
Anbefalte innlegg