AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 Jeg har den siste tiden vært plaget med at jeg må veldig ofte på do å tisse. Alt mellom 20-30 ganger pr dag. På natten er jeg på do ca 3 ganger. Jeg har også oppdaget vond lukt nedentil. Har tidligere vært mye plaget med bakteriell vaginose, men så snart antibiotikakuren er over, får jeg det på nytt. Jeg kjenner også at jeg har konstant litt vondt i buken og korsryggen. Legen min vil ikke gjøre noen undersøkelser og mener det er normalt. Jeg synes dette begynner å bli veldig plagelig, og jeg er nå på mitt 5 år som ufrivillig barnløs. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: de3e4...bce
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 Bestill deg time hos privat gynekolog. Anonymkode: 6edde...fd3 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 Bytt lege, og bestill time hos gynekolog. Anonymkode: 23bc7...268 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 Jeg har også vært hos gyn uten at det er blitt gjort noe. Der tok gynekologen en vanlig gyn undersøkelse og siden alt så fint ut på den, så ble det ikke gjort noe mer Anonymkode: de3e4...bce
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #6 Skrevet 28. mars 2020 Enig i de som skriver over her, dette bør du få sjekket ut med gyn. Ikke for å skremme deg, men hos ei i familien min viste det seg å være fordi hun hadde en cyste på 15 cm i diameter. Var heldigvis ikke ondartet. Men det viser at dette er noe legen absolutt bør undersøke nærmere! Anonymkode: cbf57...a75 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i de som skriver over her, dette bør du få sjekket ut med gyn. Ikke for å skremme deg, men hos ei i familien min viste det seg å være fordi hun hadde en cyste på 15 cm i diameter. Var heldigvis ikke ondartet. Men det viser at dette er noe legen absolutt bør undersøke nærmere! Anonymkode: cbf57...a75 Jeg prøver. Har snakket med både fastlegen og gynekolog. Når ingen gjør noe, hva hjelper det da. Kan ikke drive å bytte legen heller hvis ingen vil høre Anonymkode: de3e4...bce
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 Når jeg gikk med en helsemessig sak som verken lege, gynekolog eller legevakt tok seriøst bestilte jeg time hos Volvat, privat gynekolog. Det viste seg at jeg ikke hadde menssmerter (legen), urinveisinfeksjon (legevakten), normale småblødninger(gynekolog), men derimot celleforandring i tidlig stadie (privat gynekolog og etterpå sykehuset). Private har bedre tid, tar mer tester, men det koster også svært mye mer. Anonymkode: dcfaa...ebe 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #9 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg gikk med en helsemessig sak som verken lege, gynekolog eller legevakt tok seriøst bestilte jeg time hos Volvat, privat gynekolog. Det viste seg at jeg ikke hadde menssmerter (legen), urinveisinfeksjon (legevakten), normale småblødninger(gynekolog), men derimot celleforandring i tidlig stadie (privat gynekolog og etterpå sykehuset). Private har bedre tid, tar mer tester, men det koster også svært mye mer. Anonymkode: dcfaa...ebe Husker du ca hva det kom på? Anonymkode: 8e209...fe1
Wilma89 Skrevet 28. mars 2020 #10 Skrevet 28. mars 2020 Har legen tatt urinprøve? Det høres ut som urinveisinfeksjon. Du kan kjøpe urinstix på apoteket og teste selv
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #11 Skrevet 28. mars 2020 Jeg har valgt å gå til den private gynekologen siden når jeg skal ta celletester, da jeg føler meg mer trygg på hennes ekspertise. Tror det koster ca 2000 eller noe. Men det er helsen min verdt! Anonymkode: dcfaa...ebe
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #12 Skrevet 28. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøver. Har snakket med både fastlegen og gynekolog. Når ingen gjør noe, hva hjelper det da. Kan ikke drive å bytte legen heller hvis ingen vil høre Anonymkode: de3e4...bce Kan anbefale Dr Holst på Fertilitetssenteret i Oslo Jeg hadde endocyste som ble sjekket først på Ullevåll på kvinneklinikken av 3 ulike - og da var de litt usikre på hva de så/om jeg måtte ha operasjon (hadde helt absurde smerter og kunne ikke stå normalt). Var i systemet for IVF på Fertilitetssenteret, og han så cysten på noen sekunder og henviste meg på nytt. No surpises later så var det jo en svør cyste, skade på eggleder og en HAUG endometriosevev som klistra sammen det ene og det andre inni der. Det skal sies at heller ikke Dr Holst kunne finne noen tegn på den uforklarlige (sekundære) barnløsheten før (da var ikke cysten der) - men han så iallefall raskt når det var noe åpenbart galt. Mulig de på Ullevåll hadde dårligere «sikt» fordi det blødde endel inni der, men uansett; han er veldig flink Det er verdt turen for utredning generelt altså, nå som du har ufriillig barnløs i 5 år. Koster deg rundt tusenlappen eller så med den timen, og full utredning for barnløshet noe mer. Ikke alle gynekologer er like flinke. Høres ikke bra ut å tisse så mye - har du også sjekke for diabetes? Anonymkode: ea416...c49 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #13 Skrevet 28. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan anbefale Dr Holst på Fertilitetssenteret i Oslo Jeg hadde endocyste som ble sjekket først på Ullevåll på kvinneklinikken av 3 ulike - og da var de litt usikre på hva de så/om jeg måtte ha operasjon (hadde helt absurde smerter og kunne ikke stå normalt). Var i systemet for IVF på Fertilitetssenteret, og han så cysten på noen sekunder og henviste meg på nytt. No surpises later så var det jo en svør cyste, skade på eggleder og en HAUG endometriosevev som klistra sammen det ene og det andre inni der. Det skal sies at heller ikke Dr Holst kunne finne noen tegn på den uforklarlige (sekundære) barnløsheten før (da var ikke cysten der) - men han så iallefall raskt når det var noe åpenbart galt. Mulig de på Ullevåll hadde dårligere «sikt» fordi det blødde endel inni der, men uansett; han er veldig flink Det er verdt turen for utredning generelt altså, nå som du har ufriillig barnløs i 5 år. Koster deg rundt tusenlappen eller så med den timen, og full utredning for barnløshet noe mer. Ikke alle gynekologer er like flinke. Høres ikke bra ut å tisse så mye - har du også sjekke for diabetes? Anonymkode: ea416...c49 Nå bor ikke jeg i oslo. For at jeg skal komme meg dit må jeg først kjøre bil i 5 timer til nærmeste flyplass for så å ta flyet til oslo. Det vil si at jeg må sette av 1-2 dager på en slik reise og masse penger som går til dette. Så jeg vil heller undersøke mulighetene her jeg bor i første omgang Anonymkode: de3e4...bce
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå bor ikke jeg i oslo. For at jeg skal komme meg dit må jeg først kjøre bil i 5 timer til nærmeste flyplass for så å ta flyet til oslo. Det vil si at jeg må sette av 1-2 dager på en slik reise og masse penger som går til dette. Så jeg vil heller undersøke mulighetene her jeg bor i første omgang Anonymkode: de3e4...bce Hvilket fylke bor du i da? Anonymkode: acd0c...4eb
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #15 Skrevet 29. mars 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilket fylke bor du i da? Anonymkode: acd0c...4eb Nordland Anonymkode: de3e4...bce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå