Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om dette ble plassert under riktig kategori. Men, kom med deres beste tips mot å bli fyllesyk! Altså, andre tips enn å drikke mindre. :tunge1:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp, mye vann før en legger seg er et must. Verre er det vel om en sovner på stigende rus? Er vel ikke mye som funker da mot fyllesjuka?

Gjest Hjelpern
Skrevet

Ta en allergi tablett 1-2 timer før du hiver innpå.... Zyrtec er visstnok den beste :wink:

Skrevet
jepp, mye vann før en legger seg er et must. Verre er det vel om en sovner på stigende rus? Er vel ikke mye som funker da mot fyllesjuka?

Nei, jeg har lagt meg på stigende rus en gang, og følte meg helt forferdelig dagen derpå. Aldri mer! Men føler man seg dårlig dagen derpå, funker søvn. I hvertfall på meg.

Skrevet

Noen sier det hjelper å ta allergitabletter før festen, men jeg prøvde det på 40 års festen min uten den helt store effekten! Nå drakk jeg verken spesielt mye eller var spesielt dårlig; poenget er at ettersom jeg drakk så fornuftig ( :ler: ) - og hadde tatt tablett - så burde jeg overhodet ikke ha kjent noe! :ler:

Skrevet

Her må jeg følge med, for dette er absolutt et spørsmål som jeg også kunne trenge svar på:)

Er det noe jeg kan så er det å være fyllasjuk... :oops:

Gjest gjest 0
Skrevet

Det som alltid funker for meg er minst en halvliter vann og masse mat før jeg legger meg! Da er som oftest formen veldig bra dagen derpå. Pass på å spise skikkelig mat, ikke junkfood. Jeg pleier å spise minst 2 brødskiver, og hvis jeg absolutt ikke vil ha mat presser jeg i meg en brødskive uansett!

Ellers fikk jeg et tips av noen innbarka alkoholikere i trøndelag (ja de er alkoholikere) at man burde bytte ut halvparten av blandevannet med vann. De blander 50% sprit, 25% vann og 25% brus. Før de begynte med det var de alltid dårlige.

Drikker du ikke sprit kan det lønne seg å drikke vann sammen med vin og huske vasse vann før leggetid når du drikker øl!

Gjest Mocca
Skrevet

Mitt råd for en kveld på fylla: ta 2 ss tran :tunge1: Hindrer at alkoholen sitter altfor lenge i. Har også blitt anbefalt sink mineraltilskudd, da dette hjelper kroppen å bryte ned alkoholen. Menn har mer av dette i kroppen og bryter ned alkohol raskere enn oss kvinner...

Stooort glass vann før du legger deg, litt å spise:kanskje også et par skiver/ kald pizza fra vorspielet? Luftig og kaldt soverom. Og for all del: ikke drikk sprit rett før du tar kvelden. Dagen derpå: lang dusj og snacks, for å ta igjen salttapet. Og masse vann...

Denne helga skal jeg være AV vannvogna :hoho:

Gjest Formosiss
Skrevet

Å spise persille skal visst være veldig bra, om det funker aner jeg ikke, for jeg har aldri prøvd ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...