Gå til innhold

Hva gjør du dersom noen hoster i nærheten av deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk noe i halsen i dag da jeg var på butikken, og startet å hoste ufrivillig mye. Jeg er ikke syk...

For en reaksjon fra mine medhandlere, alt fra rasende blikk til andre som rømte derifra og lot handlevognene stå igjen. 

Hvordan reagerer du dersom andre hoster i nærheten av deg? 

Anonymkode: 9aadd...28a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir litt engstelig og trekker meg forsiktig unna. Følger med om personen får puste. 

Anonymkode: c5ff4...e4d

Skrevet

Kommer an på personen. Måtte på butikken i går og en dame som så skikkelig syk ut gikk rundt og hostet uten å holde seg for munnen. Da blir jeg sinna. Men noen som har hosteanfall I albuen driter jeg i, flytter meg om jeg er i nærheten, men blir ikke nervøs

Skrevet

Hadde ikke reagert. Mange grunner for hoste. Hoster selv innimellom pga astma og allergi, så tenker ikke på det så lenge de ikke høres ut som de hoster opp lungene sine

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det i albuekroken gjør jeg ingenting. Er det i luften snur jeg meg hvis jeg står nært. Er det i luften, eller verre, i hendene når man er i butikk blir jeg forbanna. Vil ikke kjøpe mat med andres sikkel på, uavhengig om det er «coronasesong» eller ikke.

Anonymkode: cc0f7...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hoster i vei når turgåere ikke holder avstand. En gang timet jeg til og med et solid nys. 

De reagerer forhåpentligvis med å holde bedre avstand neste gang de passerer noen. 

Anonymkode: 9eb82...8a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Jadzia skrev:

Hadde ikke reagert. Mange grunner for hoste. Hoster selv innimellom pga astma og allergi, så tenker ikke på det så lenge de ikke høres ut som de hoster opp lungene sine

Samme her. Tenker lite over det for det kan være mange grunner til hosting og nysing

Anonymkode: 2d572...d43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk noe i halsen i dag da jeg var på butikken, og startet å hoste ufrivillig mye. Jeg er ikke syk...

For en reaksjon fra mine medhandlere, alt fra rasende blikk til andre som rømte derifra og lot handlevognene stå igjen. 

Anonymkode: 9aadd...28a

Ahahah, hva er det du fikk i "halsen på butikken"? Er det du som også bare måtte hoste da du gikk på undergrunnsbanen for et par uker siden? Hosten bare "kom ut" uten kontroll? Så ble du skjelt ut.. Måtte le når jeg leste at de rømte derifra og lot handlevognene stå igjen. Ser det for meg at de bare løper vekk og butikkansatte tenker - WTF, haha.

Anonymkode: 978e2...838

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å planlegge begravelse.

Anonymkode: dcf51...6bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde holdt meg unna. Personen kan være coronasyk uten å vite det.

Anonymkode: e339f...e20

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hoster i vei når turgåere ikke holder avstand. En gang timet jeg til og med et solid nys. 

De reagerer forhåpentligvis med å holde bedre avstand neste gang de passerer noen. 

Anonymkode: 9eb82...8a2

I alle dager. Ønsker du å smitte folk? Du vet du kan smitte mennesker uten selv å ha symptomer?  

Anonymkode: df332...1d9

AnonymBruker
Skrevet

Går bare litt mer unna uten å fortrekke en mine. Hvorfor? Fordi jeg antar flere av oss allerede er smittet uten at vi har symptomer og heller ikke blir testet. Følger alle retningslinjer om å være mest mulig hjemme, vaske hender, sprite hender, minimal kontakt med andre, holder meg minst 1-2 meter unna når jeg må passere andre. 

Har støvallergi og allergi utløst av partikler fra sigarettrøyk, og en sjelden gang får jeg lett tørrhoste pga støv. Det har noen sjeldne ganger ført til at jeg er blitt nødt til å småhoste inn i albuen og snyte meg selv på butikken, fordi kroppen reagerer når jeg går ut av mitt hjem, går utendørs i frisk luft, for så å komme inn i innestengt luft på butikk. Når jeg så kommer hjem kommer da det store nyseanfallet, som naboer garantert hører og sikker tror at nå har naboen deres fått korona...

Anonymkode: 74027...dd8

• Opprett ny...