AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #21 Skrevet 28. mars 2020 Har hansker på så jeg ikke skal spre mine fingerbakterier til andre. Er det ikke det som er poenget? Anonymkode: 31162...e2e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #22 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker ikke hansker dersom jeg bare skal i butikken. Da vasker jeg hendene med varmt vann og såpe, deretter litt Antibac både før butikkturen og når jeg kommer jeg. Det er riktig at jeg kan utsettes for virus på posene og matvarene, men viruset lever lenge på ulike flater og det er derfor vi er bedt om å vaske hender ofte. De gangene jeg har brukt hansker i butikk så er det fordi jeg har kastet ulike typer søppel på vei til butikken og kanskje pantet flasker før jeg handlet. Dermed har jeg vært borti en god del berøringsflater før jeg handler mat. Jeg kaster hanskene når jeg kommer hjem, etterpå vasker jeg hendene. Så plukker jeg ut maten, og vasker hendene en gang etter det og. Og flere ganger senere. Anonymkode: d48cf...b78 Gjør det samme. Vaske hender ofte, og unngå å ta deg i ansikt og hår med hendene til du har fått vasket deg skikkelig. Ta gjerne litt klorin på en klut og tørk over dørhåndtak osv som du har tatt på når du kommer hjem. Jeg desinfiserer også bilhåndtak, ratt, startknapp osv også, for sikkerhetsskyld. Jobber på sykehus, og tar INGEN sjanser! Anonymkode: 175ea...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #23 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har hansker på så jeg ikke skal spre mine fingerbakterier til andre. Er det ikke det som er poenget? Anonymkode: 31162...e2e Hvis du har god håndhygiene før og etter handling, spiller det ingen rolle. Anonymkode: 175ea...cc7 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #24 Skrevet 28. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har god håndhygiene før og etter handling, spiller det ingen rolle. Anonymkode: 175ea...cc7 Jeg handler på vei hjem fra jobb, bilen min er ikke desinfisert og det er ikke vask på butikken. Så har ikke rene hender når jeg handler. Anonymkode: 31162...e2e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #25 Skrevet 28. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mennesker med hansker er de største smitterene vi har. Jeg jobber i butikk og vi legger ikke ut engangshansker til kunder. Anonymkode: 58588...824 Det jeg savner er antibac rundt i butikken. Anonymkode: 7c9fe...f56 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #26 Skrevet 28. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vasker hender og spriter dem før jeg går i butikken. Er veldig bevisst på å ikke ta meg til ansiktet når jeg er ute. Spriter igjen når jeg er i bilen, og når jeg kommer hjem så vasker jeg hender med en gang jeg kommer inn. Legger matvarene i kjøleskap, frys og hyller og vasker hendene igjen etterpå. Det må holde. Anonymkode: fad6e...46e Trenger ikke sprit etter håndvask. Anonymkode: 7c9fe...f56
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #27 Skrevet 28. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har god håndhygiene før og etter handling, spiller det ingen rolle. Anonymkode: 175ea...cc7 Det som er cluet her er at de aller, aller fleste ikke vasker hendene tilstrekkelig når de gjør det. De fleste jeg har sett vaske hendene skyller de enten i vann i noen sekunder, eller i beste fall bruker de såpe og vasker håndflatene i noen sekunder. Det er så mange områder på hendene våre som bare ikke blir vasket under en håndvask. Du må vaske hendene i 40-60 sekunder for effektiv fjerning av normal forurensing, kanskje noe så stahodet som dette viruset ser ut til å være krever mer enn det. Anonymkode: 78560...1ae 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #28 Skrevet 28. mars 2020 Folk burde hatt håndsprit på hendene før og etter betaling, og holdt 2 meter avstand i stedet for 1. Spriten må også gnis helt tørr, før man tar på noe, ellers virker den ikke skikkelig. Disse tiltakene har de i spania. Veldig irriterende med kunder som fremdeles driter i å holde avstand. Jeg vil ikke ha folk i køen opp i raua til vanlig, og i hvert fall ikke nå. folk burde også bli flinkere til å planlegge, så vi slipper mange ekstra turer. Anonymkode: ac63c...e96 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #29 Skrevet 28. mars 2020 1 time siden, OPIgirl skrev: Er det egoistisk og ikke ville bli smittet, slik at en igjen ikke smitter andre? Hvor er logikken i det? Du er helt på bærtur. Det er heller ikke bare å ha ei flaske sprit i lomma når det er tomt over alt. Stemmer det. Har ikke fått tak i, men hadde brukt det om jeg hadde. Irriterende at det ikke begrenset antall per kunde fra starten av. Anonymkode: ac63c...e96 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #30 Skrevet 28. mars 2020 På Normal fant jeg en bitte bitte liten flaske antibac i dag Den var den minste jeg noen gang har sett, og det var kun 1 per kunde så dersom man skal bruke den som anbefalt så rekker den vel til 3-4 runder Anonymkode: 7bb6c...16c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #31 Skrevet 28. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: De hjelper mot smitte fra alle de som ikke vasker hendene, før de kommer inn i butikken. alle som tar på de samme tingene jeg tar på. Jeg har negler, små sår og tørr hud på hendene som ting fester seg under, mer enn det fester seg på latex. Og selv om jeg vasket hendene hjemme har jeg tatt på rattet i bilen, kanskje et dørhåndtak, noe søppel jeg kastet osv, så jeg beskytter også de andre i butikken. Du kan jo spørre noen i helsevesenet, hvorfor de bruker hansker, hvis det er så unødvendig.. 😊 Anonymkode: f7aa8...eef Folk i helsevesenet tar på hansker før de behandler pasienten. De går ikke rundt og tar i dørhåndtak og andre kontaktpunkter. Hadde hansker vært et godt alternativ måtte en skiftet hansker og spritet hender mellom hver eneste vare. Man sprer ikke mer smitte med rene hender. Anonymkode: 56b0a...08d 4
Nerine_ Skrevet 28. mars 2020 #32 Skrevet 28. mars 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: De hjelper mot smitte fra alle de som ikke vasker hendene, før de kommer inn i butikken. alle som tar på de samme tingene jeg tar på. Jeg har negler, små sår og tørr hud på hendene som ting fester seg under, mer enn det fester seg på latex. Og selv om jeg vasket hendene hjemme har jeg tatt på rattet i bilen, kanskje et dørhåndtak, noe søppel jeg kastet osv, så jeg beskytter også de andre i butikken. Du kan jo spørre noen i helsevesenet, hvorfor de bruker hansker, hvis det er så unødvendig.. 😊 Anonymkode: f7aa8...eef I helsevesenet brukes hansker først og fremst ved kontakt med kroppsvæsker, og ved smitte. Men du kan ikke sammenligne en tur på butikken med smittepresset som oppleves i helsevesenet. 5
Nerine_ Skrevet 28. mars 2020 #33 Skrevet 28. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg handler på vei hjem fra jobb, bilen min er ikke desinfisert og det er ikke vask på butikken. Så har ikke rene hender når jeg handler. Anonymkode: 31162...e2e Du kan liksågodt droppe hansker når du ikke vasker hendene først. Hanskene blir kontaminert når du klasser på de. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #34 Skrevet 28. mars 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hansker på så jeg ikke skal spre mine fingerbakterier til andre. Er det ikke det som er poenget? Anonymkode: 31162...e2e Og hvor kommer hanskene dine fra når du tar de på?? Lomma? Og lomma di er desinfisert eller? Og hvis du ta fra dispenserer i butikken, passer du på å ikke røre hanskene utvendig og for all del iKKE røre noen av de andre i boksen? Har sett gang på gang at folk river ut flere hansker i butikken enn de to trenger selv, for så å raske sammen de som ble med ut av boksen og stapper de opp igjen. Er så mange griser at det er skummelt! Nei det må du for pokker gå an å vaske seg ordentlig! Og har ikke butikken vask tilgjengelig så velg en annen butikk! Anonymkode: c0b20...f19 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #35 Skrevet 28. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg handler på vei hjem fra jobb, bilen min er ikke desinfisert og det er ikke vask på butikken. Så har ikke rene hender når jeg handler. Anonymkode: 31162...e2e Da velger du en annen butikk da! Nok av butikker som har vann og såpe tilgjengelig. Anonymkode: c0b20...f19 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #36 Skrevet 28. mars 2020 I min butikk så er det selvbetjeningskasser + at det står en pose i stativet, så jeg slipper å ta på posen når jeg skal legge varene oppi. Så jeg tar av hanskene etter jeg har tykket inn koden og betalt, og før jeg tar i hankene på posen for å forlate butikken Anonymkode: e2f28...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #37 Skrevet 28. mars 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Anonymkode: 30622...fa5 De tipsene der funker ikke, han tar jo på flere at emballasjene, og åpner de, for å deretter ta på den indre emballasjen uten å rengjøre hendene sine. Mye styr for ingen nytte. Anonymkode: d5304...f09 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 28. mars 2020 #38 Skrevet 28. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mennesker med hansker er de største smitterene vi har. Jeg jobber i butikk og vi legger ikke ut engangshansker til kunder. Anonymkode: 58588...824 Så utrolig bra! Er så utrolig lei av å se butikkansatte og kunder med hansker på møkkete hender, som oppfører seg som de ikke kan få virus på hendene når de har på hansker.
Gjest Geirfuglen Skrevet 28. mars 2020 #39 Skrevet 28. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I min butikk så er det selvbetjeningskasser + at det står en pose i stativet, så jeg slipper å ta på posen når jeg skal legge varene oppi. Så jeg tar av hanskene etter jeg har tykket inn koden og betalt, og før jeg tar i hankene på posen for å forlate butikken Anonymkode: e2f28...1e1 Da har basseluskene ligget og kolonisert seg godt innenfor hanskene i mellomtiden. I tillegg til at hanskene blir urene når du tar dem på med skitne hender.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #40 Skrevet 28. mars 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Folk burde hatt håndsprit på hendene før og etter betaling, og holdt 2 meter avstand i stedet for 1. Spriten må også gnis helt tørr, før man tar på noe, ellers virker den ikke skikkelig. Disse tiltakene har de i spania. Veldig irriterende med kunder som fremdeles driter i å holde avstand. Jeg vil ikke ha folk i køen opp i raua til vanlig, og i hvert fall ikke nå. folk burde også bli flinkere til å planlegge, så vi slipper mange ekstra turer. Anonymkode: ac63c...e96 Tok på meg sprit som stod ved kassa i dag og det er ikke tid til å vente på at den skal tørke før jeg bruker terminalen. Folk stod i kø bak meg, skal jeg liksom stå der som en molbo mens antibacen tørker? Får da være måte på hysteri Anonymkode: 171ca...315 1
Fremhevede innlegg