AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 Picture this; du skal ut og handle, kommer inn i butikken og tar på engangshansker. Du går rundt og plukker med deg det du skal ha, tar jo på vogn eller kurv (som har eller ikke har vært rengjort), og tar på det som må være nødvendig når det gjelder bankterminalen, disker osv. Når tar du av deg hanskene? Anonymkode: 78560...1ae
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #2 Skrevet 28. mars 2020 Jeg tar av meg hanskene når jeg går ut av butikken og spriter meg på hendene når jeg har satt fra meg varene i bilen. Anonymkode: bba8e...4ea 7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 Bruker ikke handlevogn, men eget nett. Åpner dør til kjøleskap og fryseboks med den ene hånda, tar varene med den andre. Har vent meg til å ha en ren og en uren hånd, men bruker i tillegg helst bare en finger på den urene til å åpne og ta på ting med. Taster koden med den urene hånda og tar av og kaster hansken på denne før jeg pakker varene tilbake i nettet. Personen i kassa har jo da tatt på alle varene, samt de som satte varene i hylla. Det får jeg ikke kontrollert. Vasker hender om mulig i butikken og spriter hender før jeg tar på bilnøkler/ratt osv. Anonymkode: f7aa8...eef 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 44 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tar av meg hanskene når jeg går ut av butikken og spriter meg på hendene når jeg har satt fra meg varene i bilen. Anonymkode: bba8e...4ea ....så tar du på de skitne posene når du kommer hjem Anonymkode: 171ca...315 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #6 Skrevet 28. mars 2020 Falsk trygghet og egoisme. Her skal iallfall ikke JEG bli smitta liksom. På med hansker (etter at man har tatt på dem utapå med møkkete hender). For så å gå rundt å nevle på alt. Har tom hørt om butikkansatte som har fått kjeft fordi de ikke har stilt engangshansker til disp for kundene. Ha heller ei flaske sprit i lomma. Anonymkode: ca34b...7d5 9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 Mennesker med hansker er de største smitterene vi har. Jeg jobber i butikk og vi legger ikke ut engangshansker til kunder. Anonymkode: 58588...824 14
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Falsk trygghet og egoisme. Her skal iallfall ikke JEG bli smitta liksom. På med hansker (etter at man har tatt på dem utapå med møkkete hender). For så å gå rundt å nevle på alt. Har tom hørt om butikkansatte som har fått kjeft fordi de ikke har stilt engangshansker til disp for kundene. Ha heller ei flaske sprit i lomma. Anonymkode: ca34b...7d5 Gosh. Er det egoisme å ikke ville bli smitta selv... Greit, da er jeg en kjempeegoist, og innrømmer det. Det er vel forsåvidt sånn man smitter videre også, ved å bli smitta selv. Og det er fullt mulig å lære seg å ta av og på hansker rett, vaske eller sprite hender før og etter. De fleste butikker jeg er i har hatt både hansker, sprit og håndvask tilgjengelig. Anonymkode: f7aa8...eef 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #9 Skrevet 28. mars 2020 Og vet ikke om du har fått det med deg, det er ikke så lett å få kjøpt sprit lenger. Anonymkode: f7aa8...eef 1
blasfeminist Skrevet 28. mars 2020 #10 Skrevet 28. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Og det er fullt mulig å lære seg å ta av og på hansker rett, vaske eller sprite hender før og etter. Hva hjelper de mot? Viruset smitter ikke gjennom huden. 6
OPIgirl Skrevet 28. mars 2020 #11 Skrevet 28. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Falsk trygghet og egoisme. Her skal iallfall ikke JEG bli smitta liksom. På med hansker (etter at man har tatt på dem utapå med møkkete hender). For så å gå rundt å nevle på alt. Har tom hørt om butikkansatte som har fått kjeft fordi de ikke har stilt engangshansker til disp for kundene. Ha heller ei flaske sprit i lomma. Anonymkode: ca34b...7d5 Er det egoistisk og ikke ville bli smittet, slik at en igjen ikke smitter andre? Hvor er logikken i det? Du er helt på bærtur. Det er heller ikke bare å ha ei flaske sprit i lomma når det er tomt over alt. 6
SoWhat? Skrevet 28. mars 2020 #12 Skrevet 28. mars 2020 Har med til bruk kun på bankterminalen. Ellers er det såpe til disposisjon i butikken jeg handler i nå. Så det er bare å vaske hender før og etter handling. Og jeg vasker hender med en gang jeg kommer hjem. Det blir mye antibac og vasking for tiden. Jeg bruker ikke håndkle å tørke hender med heller, men papir. Ihvertfall når jeg er på kjøkkenet. Nå har jeg alltid vært veldig nøye på kjøkkenet, så der er det mer rutine. Men ellers er det en del ekstra forholdsregler ja. Skrekken min er om jeg skulle bli smittet uten særlige symptomer, for deretter å smitte andre. Men det kan jeg ikke tenke for mye på, for da kan jeg bli koko. Jeg vil ut og gå turer, og å handle må jeg. Tror de fleste av oss gjør så godt vi kan og bør, og mer kan en ikke gjøre faktisk. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #13 Skrevet 28. mars 2020 Jeg vasker hender før jeg går ut, og vasker når jeg ankommer butikk. Plukker varer, betaler, bærer hjem, og vasker hender med en gang innenfor døren, deretter plukker jeg ut varer av poser og setter på plass, før jeg vasker hender igjen. Føler jeg ikke får gjort så mye mer for å hindre smitte og hvem vet om varene allerede har smitte på seg? Behandler matvarer og andre ting som jeg alltid har gjort og vasker hender oftere. Passer også på å snyte meg etter at jeg er kommet inn for å evt fjerne det av evt noe av de bakteriene som måtte sette seg der. Forsøker å ha på meg hansker når jeg må ut og kaste søppel da vi har store dunker som blir tatt på av over 100 personer. Tar de på før jeg går ut, og tar de av meg før jeg låser opp døren med nøkler. Har ikke fått tak i masker så det bruker jeg ikke, og skjerf blir altfor varmt nå. Vet at i Wuhan har mange matbutikker gått over til at kunder bestiller varer på app eller melding, butikken pakker det i poser, kunden betaler med vipps eller lignende og henter knyttede poser med sine varer oppi. Det kunne vært en ide her også, så går ikke kunder rundt inne i butikken og besmitter varer eller betjening. Jeg ville ikke hatt noe imot å gjøre det slik at jeg måtte hente varer som allerede var knyttet i pose for meg. Anonymkode: d5304...f09 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 25 minutter siden, blasfeminist skrev: Hva hjelper de mot? Viruset smitter ikke gjennom huden. De hjelper mot smitte fra alle de som ikke vasker hendene, før de kommer inn i butikken. alle som tar på de samme tingene jeg tar på. Jeg har negler, små sår og tørr hud på hendene som ting fester seg under, mer enn det fester seg på latex. Og selv om jeg vasket hendene hjemme har jeg tatt på rattet i bilen, kanskje et dørhåndtak, noe søppel jeg kastet osv, så jeg beskytter også de andre i butikken. Du kan jo spørre noen i helsevesenet, hvorfor de bruker hansker, hvis det er så unødvendig.. 😊 Anonymkode: f7aa8...eef 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #15 Skrevet 28. mars 2020 Hvorfor overdriver dere så mye? Så lenge dere ikke tar dere i ansiktet så er det nok å vaske og sprite hendene når dere kommer hjem. Anonymkode: 652e9...cb9 7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #16 Skrevet 28. mars 2020 Det er jo litt sånn at jeg klarer å huske på å ikke ta meg i håret eller i ansiktet når jeg har hansker på i butikken. Men ikke nødvendigvis i bilen på vei hjem. Man skal jo også ofte noe annet etterpå, på jobb, hente eller levere noe.. Alle drar ikke rett hjem etter å ha vært i butikken... Anonymkode: f7aa8...eef
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #17 Skrevet 28. mars 2020 Jeg bruker ikke hansker dersom jeg bare skal i butikken. Da vasker jeg hendene med varmt vann og såpe, deretter litt Antibac både før butikkturen og når jeg kommer jeg. Det er riktig at jeg kan utsettes for virus på posene og matvarene, men viruset lever lenge på ulike flater og det er derfor vi er bedt om å vaske hender ofte. De gangene jeg har brukt hansker i butikk så er det fordi jeg har kastet ulike typer søppel på vei til butikken og kanskje pantet flasker før jeg handlet. Dermed har jeg vært borti en god del berøringsflater før jeg handler mat. Jeg kaster hanskene når jeg kommer hjem, etterpå vasker jeg hendene. Så plukker jeg ut maten, og vasker hendene en gang etter det og. Og flere ganger senere. Anonymkode: d48cf...b78 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #18 Skrevet 28. mars 2020 Og Gud forby, men noen av oss kan også komme i skade for å måtte snyte seg på vei til og fra butikken. Eller vi må spise i bilen.. Anonymkode: f7aa8...eef 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #19 Skrevet 28. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ....så tar du på de skitne posene når du kommer hjem Anonymkode: 171ca...315 De fleste som bruker hansker forstår ikke at de lurer seg selv..... Hansker og munnbind bør kun brukes av de som vet hvordan det skal brukes. Ser også at mange spriter seg og vasker seg, men bærer stolt ut bæreposene som de nettopp tok i med hanskene 😕 Anonymkode: 175ea...cc7 7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #20 Skrevet 28. mars 2020 Jeg vasker hender og spriter dem før jeg går i butikken. Er veldig bevisst på å ikke ta meg til ansiktet når jeg er ute. Spriter igjen når jeg er i bilen, og når jeg kommer hjem så vasker jeg hender med en gang jeg kommer inn. Legger matvarene i kjøleskap, frys og hyller og vasker hendene igjen etterpå. Det må holde. Anonymkode: fad6e...46e 4
Anbefalte innlegg