Gå til innhold

To unge kvinner tiltalt for voldtekt av 12-åring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei du trodde ikke at det bare var menn som gjorde slik. Du er bare ute etter en diskusjon hvor du kan benytte muligheten til å shame kvinner :) 

Anonymkode: f647c...f87

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke kun menn, men det er absolutt en overvekt av oss menn som gjør slikt - i hvert fall basert på statistikken.

Det er helt absurd å gjøre slike handlinger, uansett hvilket kjønn man er!

Anonymkode: a30c1...502

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du trodde ikke at det bare var menn som gjorde slik. Du er bare ute etter en diskusjon hvor du kan benytte muligheten til å shame kvinner :) 

Anonymkode: f647c...f87

Så man skal ikke shame kvinner som voldtar barn ?

Da regner jeg med at du også mener at man ikke skal shame menn når menn voldtar barn.

Anonymkode: f1e3c...e06

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så man skal ikke shame kvinner som voldtar barn ?

Da regner jeg med at du også mener at man ikke skal shame menn når menn voldtar barn.

Joda, shame I vei de skyldige. Men det var ikke det du var ute etter. Du var ute etter å shame alle kvinner, ikke bare disse to. Hvis ikke så hadde du formulert deg anderledes. Du la ikke ut linken for å snakke om en grusom handling begått av to fæle individer. 

Anonymkode: 43a4f...ed5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Voldtekten skal også ha blitt filmet og delt.

https://www.nrk.no/osloogviken/to-unge-kvinner-tiltalt-for-voldtekt-av-12-aring-1.14960617

Men jeg trodde det bare var menn som gjorde slik. 

Sånne sitat er bere å gjøre det være for ofrene.. Ingen tror bere menn gjør sånn.. Snakk om å ute nytte en sak for egen vinning. 

Anonymkode: d0c05...161

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er et uskyldig barn som er offeret her. Vil bare minne om det i denne diskusjonen.

Anonymkode: 0fcc4...65d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Aktor nedlegger påstånd UNDER minstestraffen, selv om hun karakteriserer handlingen som en "alvorlig forbrytelse". Tilsammen vil de to - som nå er 20 og 18 år - få FIRE MÅNEDER i fengsel. Hvordan er det mulig? Høyst sannsynlig fordi gjerningsmennene nettopp ikke er menn, men kvinner. Og offeret en gutt. Kanskje hjelper det også å ha kvinnelig aktor? Og NRK dekker saken uten noen kritisk vinkling mot straffeutmålingen. Dette er en vanvittig lav straff. Dette er etter definisjonen gruppevoldtekt av et barn- jeg kan ikke tenke meg at straffen ville blitt så lav om kjønnsrollene var omvendt. Og feminister ville - med rette - blitt rasende. Overgrep mot gutter og menn tas mindre alvorlig enn overgrep mot kvinner - og er gjerningspersonen en kvinne, kan man møte mistro og latterliggjøring.

Anonymkode: dfa11...f14

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for forherligelse av lovbrudd. 

_popcorn_, mod

Skrevet

"Strafferammen for grov voldtekt av barn under 14 år er 21 års fengsel, med en minstestraff på tre år.

For den eldste kvinnen la statsadvokat Jeanette Westlund Hegna ned påstand om tre års fengsel, men med to år og åtte måneder gjort betinget med en prøvetid på tre år"

Hva slags statsadvokat er denne dama? 😑

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...