Gå til innhold

Superhelt filmer. Når skal det ta slutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner tiden da USA laget faktiske bra filmer ifra romaner, bøker eller action.. Jeg savner til og med romanse og jeg ser ikke engang på det.

Tre ting jeg hater med underholdningsbransjen. Og det er superhelter, Star Trek og Star Wars. Hvorfor de er så populære i USA irriterer meg litt :P

Anonymkode: 10351...563

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det startet ifra 2010 da hipsterne tok over. Værste tidslinjen i historien ifra 2013 - 2017 iallfall.

• Liker 1
Skrevet

Hva er det du misliker med disse filmene da? 

Skrevet

Aldri håper jeg. Det disse filmene jeg elsker.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Hjarte skrev:

Et bedre spørsmål er. Hvorfor liker folk superhelt filmer til å begynne med? Det er greit om man kanskje er 6 år gammel. På lik linje som barbie dukker osv.

Altså det er folk i spandex med superkrefter som stopper en superskurk. Det er hver handling. Det er teit, dumt og idiotisk. Ser bare så himla dumt ut bare.

Har også hørt at folk har sagt om det ikke hadde vært for Star Wars eller Star Trek så hadde ikke Sci fi blitt populært? Jeg hatet Sci fi lenge pga de filmene. Du har bokstavelig talt folk i verdensrommet med supermarket klær. Eller så er det en bjørn på skipet. Vet ikke hvorfor amerikanere ikke liker noe objektivt bedre som de har laget som Warcraft 1-3 eller Ratchet and Clank på PS2. I det minste ser det mer praktisk ut med klærne i Ratchet and Clank på PS2.

Men for å motbevise at Sci fi startet med disse. En gammel film ifra 1953.. spesial effekter og alt det der. Men forskjellen er at jeg bryr meg om handlingen her.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Hjarte skrev:

Eneste person jeg vet som hater superhelt filmer på mitt nivå er Bill Maher. Sykt respekt der!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et bedre spørsmål er. Hvorfor liker folk superhelt filmer til å begynne med? Det er greit om man kanskje er 6 år gammel. På lik linje som barbie dukker osv.

Altså det er folk i spandex med superkrefter som stopper en superskurk. Det er hver handling. Det er teit, dumt og idiotisk. Ser bare så himla dumt ut bare.

Har også hørt at folk har sagt om det ikke hadde vært for Star Wars eller Star Trek så hadde ikke Sci fi blitt populært? Jeg hatet Sci fi lenge pga de filmene. Du har bokstavelig talt folk i verdensrommet med supermarket klær. Eller så er det en bjørn på skipet. Vet ikke hvorfor amerikanere ikke liker noe objektivt bedre som de har laget som Warcraft 1-3 eller Ratchet and Clank på PS2. I det minste ser det mer praktisk ut med klærne i Ratchet and Clank på PS2.

Men for å motbevise at Sci fi startet med disse. En gammel film ifra 1953.. spesial effekter og alt det der. Men forskjellen er at jeg bryr meg om handlingen her.

Critics who treat ‘adult’ as a term of approval, instead of as a merely descriptive term, cannot be adult themselves. To be concerned about being grown up, to admire the grown up because it is grown up, to blush at the suspicion of being childish; these things are the marks of childhood and adolescence. And in childhood and adolescence they are, in moderation, healthy symptoms. Young things ought to want to grow. But to carry on into middle life or even into early manhood this concern about being adult is a mark of really arrested development. When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed if I had been found doing so. Now that I am fifty I read them openly. When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up.”

C.S Lewis

Anonymkode: 6e6ef...605

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke glad i de selv, det er mange superheltfilmer der ute, og det blir bare "too much". Star Wars er jeg glad i dog, vel og merke de eldste (4-6 er best). Nå om dagen styrer jeg klar av alle filmer som er superhelter, Marvel og alt det der.

Anonymkode: d0aad...deb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du blir tvunget til å se filmene så har du ingenting å klage over.

Om du ser dem når du ikke liker dem, har du heller ingenting å klage over.

Slutt å se på ting du ikke liker og hold deg til ting du liker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lyddesignet i slike filmer føles godt i høytalerne 😎 god og artig action

Anonymkode: f6c5c...164

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Critics who treat ‘adult’ as a term of approval, instead of as a merely descriptive term, cannot be adult themselves. To be concerned about being grown up, to admire the grown up because it is grown up, to blush at the suspicion of being childish; these things are the marks of childhood and adolescence. And in childhood and adolescence they are, in moderation, healthy symptoms. Young things ought to want to grow. But to carry on into middle life or even into early manhood this concern about being adult is a mark of really arrested development. When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed if I had been found doing so. Now that I am fifty I read them openly. When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up.”

C.S Lewis

Narnia er bedre da. Det er forskjellen. Å være for barn er ikke nødvendigvis ille. Om det er idiotisk underholdning er en annen ting. Kunne helt sikkert sett på mummitrollet nå selv om jeg er voksen

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre du blir tvunget til å se filmene så har du ingenting å klage over.

Om du ser dem når du ikke liker dem, har du heller ingenting å klage over.

Slutt å se på ting du ikke liker og hold deg til ting du liker.

Men de blir jo spammet. Eneste måten man kan få de til å skjønne det er å si at de filmene er ræv. Jeg bare savner bedre filmer bare :P

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst å se filmen Cats iallfall 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig enkelt å unngå slike filmer, siden rundt 99% av alle filmer som lages i USA er ikke superhelt filmer, Star Wars filmer eller Star Trek filmer.

Du burde heller slutte å bry deg hva andre gjør og liker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig enkelt å unngå slike filmer, siden rundt 99% av alle filmer som lages i USA er ikke superhelt filmer, Star Wars filmer eller Star Trek filmer.

Du burde heller slutte å bry deg hva andre gjør og liker. 

Vel Star Wars og Star Trek er ikke laget "Det er jeg enig i" Jeg liker de ikke men de kan jeg lett unngå. Superhelt dritten derimot er umulig å ikke støte på når jeg skal se hva slags film som er på kino. Er alt for mange.

Skrevet

Jeg er ikke glad i disse filmene selv. Det er få unntak for meg da. Jeg digger Deadpool, elsker Batman, og elsker enda mer Joker-filmen. Er ikke glad i Marvel-universet. 

Kan også si at som barn elsket jeg tegneserien X-men, men har ikke sett på det i voksen alder bortsett fra en film. 

Skrevet
4 hours ago, Hatsumomo said:

Aldri håper jeg. Det disse filmene jeg elsker.

Helt enig!

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg savner tiden da USA laget faktiske bra filmer ifra romaner, bøker eller action.. Jeg savner til og med romanse og jeg ser ikke engang på det.

Dette er filmer som fremdeles blir laget.
Det er du selv som velger hva du vil oppsøke.
Det blir meningsløst å klage over noe du selv kan unngå - og som ikke en gang krever noe særlig til innsats fra deg.

Anonymkode: 73b6e...565

AnonymBruker
Skrevet

Tror mye har skjedd med film generelt. Serier har på mange måter tatt over for det film var før, nå er det serier som forteller de komplekse historiene om samtiden. Filmverden har delt seg inn i to deler, med stor avstand - enten smalere kunstfilm med høye filmatiske og formmessige ambisjoner, hvor det lages mye bra, eller en endeløs rekke generisk superhelt-film og remakes som er ment å være pengemaskiner for de store Hollywood-selskapene. Dette er selvsagt en generalisering, det finnes unntak, men det er den store tendensen i hvert fall. 

Jeg orker heller ikke superhelt-filmene. Det er ikke noe galt i å beholde en barnslig interesse for enkelte ting, men når filmene er så oppskriftsmessige og forutsigbare, virkelig minste felles multiplum, så blir det bare trist. Narnia, Harry Potter og lignende er jo velskrevet av ordentlige forfattere, og har intelligente, ambisiøse plot. Handlingen i superhelt-filmene virker som regel halvhjertet sauset sammen av en gjeng manusforfattere, og så trøkker man på med mest mulig dramatiske effekter, støy og billige triks for å selge flest mulig billetter. Mange liker det, åpenbart. Men mange liker jo Toro-gryte bedre enn Coq au vin også, så popularitet og kvalitet henger ikke alltid sammen. 

Anonymkode: 0115a...8e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...