AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 Ungdommen har drevet med en idrett siden han var liten, lagt inn utallige timer innsats og ofret mye av det sosiale for å bli god. Han går nå toppidrettslinja på videregående, men så kom disse tiltakene, og han får ikke trent eller utøvd idretten sin. Han har lest mye på nett, blant annet at samfunnet kan være stengt i 18 måneder eller mer. Og da blir han nødt til å slutte med idretten sin. Han tar dette veldig tungt, og vurderer å flytte hvis denne planen om å holde alt stengt i flere år settes ut i livet. Han ønsker ikke å slutte med idretten, men han får jo ingen mulighet til å begynne igjen etter å ha vært avskåret fra å trene i over ett år. Hva hadde dere rådet ungdommen her? P.S. Han har vært en del mobbet på skolen, og idretten har vært det som holdt ham oppe. Anonymkode: ba5e8...a8d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #2 Skrevet 28. mars 2020 Han får vel fortsatt ikke trent eller utøvd idretten sin ved å flytte? De nye tiltakene og bestemmelsene fra myndighetene er gjeldene over hele landet, likedan er jo så og si hele verden i lockdown. Anonymkode: db9ed...4f9 43
Tiuren Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 Jeg skjønner frustrasjonen hans, og alle som har blitt mobbet har min uforbeholdne støtte og sympati, men hvordan vil det å flytte hjelpe? Vil han flytte til Sverige? 8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 Kan flytte til Sverige da. Var ikke du den samme som skrev dette om datteren sin? Anonymkode: cfcb4...f08 10
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han får vel fortsatt ikke trent eller utøvd idretten sin ved å flytte? De nye tiltakene og bestemmelsene fra myndighetene er gjeldene over hele landet, likedan er jo så og si hele verden i lockdown. Anonymkode: db9ed...4f9 Jeg mente flytte til ett av nabolandene. Anonymkode: ba5e8...a8d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #6 Skrevet 28. mars 2020 Hele verden går gjennom dette, ikke bare Norge. Og vi kommer ikke til å ha så strenge tiltak som dette i 18 måneder (eller år som du skriver!) FHI vurderte allerede nå å foreslå å åpne skolene igjen, selv om politikerne sa nei. Til sommeren er vi tilbake. Anonymkode: 5692a...21f 10
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, Tiuren skrev: Jeg skjønner frustrasjonen hans, og alle som har blitt mobbet har min uforbeholdne støtte og sympati, men hvordan vil det å flytte hjelpe? Vil han flytte til Sverige? Ja. Anonymkode: ba5e8...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan flytte til Sverige da. Var ikke du den samme som skrev dette om datteren sin? Anonymkode: cfcb4...f08 Har bare gutter Anonymkode: ba5e8...a8d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #9 Skrevet 28. mars 2020 Sverige begynner med tiltak nå de også. Ikke lov å være flere enn 50 samlet nå. Kan ikke flytte fra dette viruset.. men det varer jo ikke for evig dette Anonymkode: 5692a...21f 17
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #10 Skrevet 28. mars 2020 Du vet han blir mobbet? Hvorfor i alle dager har dere ikke gjort noe med det? Hvs du ble mobbet på jobben daglig, hva hadde du gjort da? Ingenting? Eller hadde du satt verden på hodet for å få orden på det? Det er ikke rrart han klamrer seg til idretten sin, når resten av livet er så bekmørkt. Anonymkode: 65444...862
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #11 Skrevet 28. mars 2020 Han kan vel fortsatt trene? Løpe, trene styrke og utholdenhet, sykle / gå på ski osv. Om han ser muligheter, og ikke begrensninger, går nok dette fint Anonymkode: 664be...5d1 31
Tiuren Skrevet 28. mars 2020 #12 Skrevet 28. mars 2020 Kan jeg spørre hvilken idrett han driver med? Dersom det er mulig, så sett opp et tettpakket egentreningsprogram, og husk at vi nå er i en helt unik situasjon som ikke vil (eller kan) vare så veldig lenge. 13
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #13 Skrevet 28. mars 2020 Barnslig og bortskjemt. Det går fint an å holde trening vedlike i karantene, om man legger om på øktene. Trener på annet vis. Mitt barn hadde fått beskjed om å ta seg sammen! Anonymkode: fb56e...32a 13
Tiuren Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du vet han blir mobbet? Hvorfor i alle dager har dere ikke gjort noe med det? Hvs du ble mobbet på jobben daglig, hva hadde du gjort da? Ingenting? Eller hadde du satt verden på hodet for å få orden på det? Det er ikke rrart han klamrer seg til idretten sin, når resten av livet er så bekmørkt. Anonymkode: 65444...862 Da har du ikke sloss mot det trollet som mobbing er, det er en kamp som er vanskelig å vinne. Men det er en annen diskusjon 10
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #15 Skrevet 28. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnslig og bortskjemt. Det går fint an å holde trening vedlike i karantene, om man legger om på øktene. Trener på annet vis. Mitt barn hadde fått beskjed om å ta seg sammen! Anonymkode: fb56e...32a Anlegget er stengt. Hvis han er borte fra idretten i flere år, vil han miste alt av teknikk og rutine. Å jogge hjelper ikke så mye. Anonymkode: ba5e8...a8d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #16 Skrevet 28. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet han blir mobbet? Hvorfor i alle dager har dere ikke gjort noe med det? Hvs du ble mobbet på jobben daglig, hva hadde du gjort da? Ingenting? Eller hadde du satt verden på hodet for å få orden på det? Det er ikke rrart han klamrer seg til idretten sin, når resten av livet er så bekmørkt. Anonymkode: 65444...862 Her har alt vært prøvd inkludert fylkesmannen og politi. Har satt verden på hodet, men det er umulig å tvinge ungdommer å inkludere en annen ungdom hvis de ikke vil det. Så hvor du har det fra at vi ikke har gjort noe med det, forstår jeg ikke. Anonymkode: ba5e8...a8d 17
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #17 Skrevet 28. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har bare gutter Anonymkode: ba5e8...a8d Vel, det er nøyaktig samme historie med idrett mobbing, toppidrettslinja og flytting til naboland, så virker litt rart. Anonymkode: cfcb4...f08 17
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #18 Skrevet 28. mars 2020 4 minutter siden, Tiuren skrev: Da har du ikke sloss mot det trollet som mobbing er, det er en kamp som er vanskelig å vinne. Men det er en annen diskusjon Det er ikke en annen diskusjon. Dette er kjernen i problemet. TS har ikke vurdert å flytte for å redde sitt barn, fordi hun ser på mobbing som noe barn bare må tåle. Selv ville hun ikke gått på jobb om hun ble mobbet på arbeidsplassen, da hadde hun flyttet på flekken. Men barn må finne seg i det. Denne gutten må få hjelp til å få orden på livet sitt. Om han legger alle eggene i idretts-kurven vil det gå særdeles galt om han ikke lykkes i idretten sin. Anonymkode: 65444...862 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #19 Skrevet 28. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnslig og bortskjemt. Det går fint an å holde trening vedlike i karantene, om man legger om på øktene. Trener på annet vis. Mitt barn hadde fått beskjed om å ta seg sammen! Anonymkode: fb56e...32a Men er det ikke slik at hvis han er avskåret fra å utøve idretten sin, så blir han nødt til å bytte linja på videregående? Anonymkode: ba5e8...a8d
Tiuren Skrevet 28. mars 2020 #20 Skrevet 28. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Anlegget er stengt. Hvis han er borte fra idretten i flere år, vil han miste alt av teknikk og rutine. Å jogge hjelper ikke så mye. Anonymkode: ba5e8...a8d Jeg kan ikke komme på en idrett der grunntrening ikke er viktig, og da inkluderer jeg motorsport og skyting. Så han må bare feste blikket langt fremme og fortsette å trene. 15
Anbefalte innlegg