AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 Tenker på folk som lever i synd? Anonymkode: 26263...db9
Resignert Skrevet 28. mars 2020 #2 Skrevet 28. mars 2020 Tja, spotter vel ikke "Gud". I og med at ingen så langt har ført bevis for at det finnes noe sånt. Men spotter gladelig alle tullinger som tror på en, uten å diskriminere noen. Alle er tullinger, enten de er muslimer, kristne, jøder, hinduer, buddhister eller noe annet. Om jeg konsturerer min egen "usynlige venn", og insisterer på at denne vennen finnes, og at folk rundt meg også bør leve etter de reglene denne vennen har innført, så har jeg vel kun bevist at jeg er et tilfelle for psykiatrien. 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 6 minutter siden, Resignert skrev: Tja, spotter vel ikke "Gud". I og med at ingen så langt har ført bevis for at det finnes noe sånt. Men spotter gladelig alle tullinger som tror på en, uten å diskriminere noen. Alle er tullinger, enten de er muslimer, kristne, jøder, hinduer, buddhister eller noe annet. Om jeg konsturerer min egen "usynlige venn", og insisterer på at denne vennen finnes, og at folk rundt meg også bør leve etter de reglene denne vennen har innført, så har jeg vel kun bevist at jeg er et tilfelle for psykiatrien. Det du driver med her er nettopp spotting, spotting av milliarder av mennesker verden over som tror på Gud, mens du selv tilhører en ubetydlig minoritet i verden. For flertallet av ateister driver ikke med slik håning og spotting av troende som du driver med. Anonymkode: 90387...f47
Rogadame Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 Åja?Hvem skal straffe meg ? Gud? Du ? Hjelper ikke å komme drassende på statistikker at vi er i mindretall. Akkurat som om det skulle få oss til å føle skam og underlegenhet.Vi vender ikke om av den grunn. Ateister tror ikke på Gud , og har akkurat samme ytringsfrihet som alle andre deal with it. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker på folk som lever i synd? Anonymkode: 26263...db9 Hva er synd? 😉 Anonymkode: 6ef3c...eab
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 I min verden er det ikke noe som heter å leve i synd. Jeg føler meg befridd fra lenkene som religion bærer med seg. Anonymkode: 6e1c7...712 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er synd? 😉 Anonymkode: 6ef3c...eab De 10 bud. Men er forskjell på å leve i synd og falle i synd. 🙂 Anonymkode: 26263...db9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #9 Skrevet 28. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: De 10 bud. Men er forskjell på å leve i synd og falle i synd. 🙂 Anonymkode: 26263...db9 Men hvis man har sex før ekteskap, er det synd? Anonymkode: 6ef3c...eab
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #10 Skrevet 28. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😉😉😉😉😉 🤮 Anonymkode: 9df0e...dc7 Hva? Anonymkode: 6ef3c...eab
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #11 Skrevet 28. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis man har sex før ekteskap, er det synd? Anonymkode: 6ef3c...eab Ja, men visst man omvender seg fra det får man tilgivelse visst man mottar tilgivelse hos Jesus på grunnlag av Hans fullbragte verk på korset. Men troen kommer av forkynnelsen og forkynnelsen kommer ved Guds Ord (bibelen)..... Anonymkode: 26263...db9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #12 Skrevet 28. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men visst man omvender seg fra det får man tilgivelse visst man mottar tilgivelse hos Jesus på grunnlag av Hans fullbragte verk på korset. Men troen kommer av forkynnelsen og forkynnelsen kommer ved Guds Ord (bibelen)..... Anonymkode: 26263...db9 Det er jo naturlig. Hvorfor skal man gifte seg først? Det er ikke synd. Anonymkode: 6ef3c...eab
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo naturlig. Hvorfor skal man gifte seg først? Det er ikke synd. Anonymkode: 6ef3c...eab (Det står om det her!) Livet i Ånden 16 Jeg sier dere: Lev et liv i Ånden! Da følger dere ikke begjæret i menneskets kjøtt og blod. 17 For kjøttets begjær står imot Ånden, og Åndens begjær står imot kjøttet. Disse ligger i strid med hverandre, så dere ikke kan gjøre det dere vil. 18 Men blir dere drevet av Ånden, er dere ikke under loven. 19 Det er klart hva slags gjerninger som kommer fra kjøttet: hor, umoral, utskeielser,20 avgudsdyrkelse, trolldom, fiendskap, strid, sjalusi, sinne, selvhevdelse, stridigheter, splittelser, 21 misunnelse, fyll, festing og mer av samme slag. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: De som driver med slikt, skal ikke arve Guds rike. 22 Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet,23 ydmykhet og selvbeherskelse. Slike ting rammes ikke av loven! 24 De som hører Kristus til, har korsfestet kjøttet med dets lidenskaper og begjær. 25 Lever vi ved Ånden, så la oss også vandre i Ånden. 26 La oss ikke være drevet av tom ærgjerrighet så vi utfordrer og misunner hverandre. (Gal. 5) Anonymkode: 26263...db9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #15 Skrevet 28. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo naturlig. Hvorfor skal man gifte seg først? Det er ikke synd. Anonymkode: 6ef3c...eab Slik jeg leser bibelen er det klart synd. Det å drive hor, altså all seksuell lyst og omgang før eller utenfor ekteskapet, skal man ikke gjøre. "For dette er Guds vilje: at dere skal være hellige, så dere holder dere borte fra hor. Hver av dere skal vite å vinne seg sin egen kone i hellighet og ære, ikke i sanselig begjær som hedningene; de kjenner jo ikke Gud." Anonymkode: d4177...be5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #16 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slik jeg leser bibelen er det klart synd. Det å drive hor, altså all seksuell lyst og omgang før eller utenfor ekteskapet, skal man ikke gjøre. "For dette er Guds vilje: at dere skal være hellige, så dere holder dere borte fra hor. Hver av dere skal vite å vinne seg sin egen kone i hellighet og ære, ikke i sanselig begjær som hedningene; de kjenner jo ikke Gud." Anonymkode: d4177...be5 Dette er tull. Hvordan skal man liksom holde seg til ekteskapet? Jeg tror på noe. Men synes det er trist hvis mennesker ikke skal få ha sex bare fordi de tror det er synd. Jeg mener ikke det er synd. Heller en gave. Anonymkode: 6ef3c...eab
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #17 Skrevet 28. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Dette er tull. Hvordan skal man liksom holde seg til ekteskapet? Jeg tror på noe. Men synes det er trist hvis mennesker ikke skal få ha sex bare fordi de tror det er synd. Jeg mener ikke det er synd. Heller en gave. Anonymkode: 6ef3c...eab Jeg ser det ikke som tull, for meg er det klartekst. Sex i ekteskapet og ikke annet er en god ting mellom to mennesker, slik det skal være i følge bibelen. Anonymkode: d4177...be5 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #18 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser det ikke som tull, for meg er det klartekst. Sex i ekteskapet og ikke annet er en god ting mellom to mennesker, slik det skal være i følge bibelen. Anonymkode: d4177...be5 Ja men hva hvis man aldri finner noen å gifte seg med. Anonymkode: 6ef3c...eab
Rogadame Skrevet 28. mars 2020 #19 Skrevet 28. mars 2020 Mange syndige mennesker i Norge og Europa da. Mtp alle barn som er født utenom ekteskap og par som lever sammen utenfor ekteskap, for ikke å snakke som likekjønnet par . Går ikke så bra med flesteparten av oss altså mao om teksten i bibelen stemmer om dommedag . Damn it , We´re screwed 😱 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #20 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja men hva hvis man aldri finner noen å gifte seg med. Anonymkode: 6ef3c...eab Da har man ikke sex, eventuelt så bryter man med bibelen og Guds ord. Anonymkode: d4177...be5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå