AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 Jeg bor i England permanent. Sommerferien i Norge har blitt lagt på is, så nå tenker vi (engelskmannen og jeg) å komme «hjem» til jul. Så klart er det umulig å si hvordan ståa er i Desember, men hvordan er ståa NÅ når det kommer til min bedre halvdel? Kan han, med engelsk pass, dra til Norge? Eller vil han bli avvist på Gardermoen? Mye kan skje i mellomtiden, både på godt og vondt, men om regelverket står stille til jul så vet jeg hvertfall hva jeg har å forholde meg til. Tenker jo selvfølgelig å kjøpe flybilletter snart, men regelverket forandrer seg fra en dag til en annen. Siste oppdatering jeg fikk med meg var at kun borgere med norsk statsborgerskap fikk komme inn i Norge, så da kan det jo se mørkt ut for han 😕 Anonymkode: 63eb7...ab6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #2 Skrevet 28. mars 2020 Denne situasjonen varer ikke hele året, han kommer til å få lov å komme inn i Norge. Om han må i karantene er en annen sak. Så bare ta det med ro. Det er da heller ingen hast med å kjøpe billetter nå, hvis dere ikke skal hit før om 7-8 måneder. Anonymkode: fa5ef...77a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 Spørsmålet er vel mer hvordan dere skal komme dere hit? Er ikke godt å si akkurat hvilke ruter som går i desember. Tror ikke det blir lavpris billetter å oppdrive akkurat 🤔 Dere kan jo kjøre, men det også kommer jo an på reglene, det er ikke alle som får liv å bevege seg gjennom x antall land. Mulig dere må ha gyldige grunner, det er grensekontroller mellom de fleste land nå. Anonymkode: 1fbaf...969
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne situasjonen varer ikke hele året, han kommer til å få lov å komme inn i Norge. Om han må i karantene er en annen sak. Så bare ta det med ro. Det er da heller ingen hast med å kjøpe billetter nå, hvis dere ikke skal hit før om 7-8 måneder. Anonymkode: fa5ef...77a Man vet ikke hvor lenge dette vil vare. Anonymkode: 9b96b...6da
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 Sånn som reglene er nå kommer ikke din samboer inn, men jeg håper og tror det har løst seg til jul:) Flere av mine kollegaer bor i England og reiser til Norge for å jobbe fortsatt, null problem (men må i karantene såklart). Men arbeid er jo gyldig grunn, det er besøk ikke. Anonymkode: 3adc7...3b1
Anbefalte innlegg