AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #21 Skrevet 28. mars 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bør ganske landlig, og det er noen hyttetomter her. Den ene er nå i bruk. De som eier kommer fra storby 3 timer biltur unna. På tirsdag kom mannen i familien, og idag har han altså vært og hentet kona og de 2 barna.. Og der er de, og blir sikkert værende. Innspill? Anonymkode: 52c15...f32 Meld ifra til politiet på 02800 med god samvittighet, TS! Syns det er flott at du gjør det 🙂 Anonymkode: 44df7...cde 7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #22 Skrevet 28. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er flotte kandidater til å innordne dere i et diktatur! Anonymkode: 1756b...ddc Ja, jeg har hørt at alle som følger lovene i et samfunn egentlig ønsker diktatur... Anonymkode: fc8d5...ea7 8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #23 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke hennes jobb å undersøke det. Dessuten finnes det ingen unnskyldning - her er hele husstanden på hytta, så de kommer åpenbart ikke inn under unntaksregelen. Anonymkode: fc8d5...ea7 Enig! Anonymkode: 44df7...cde 1
Gjest Lasox Skrevet 28. mars 2020 #24 Skrevet 28. mars 2020 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var snakk om at en god del hadde gjort dette idiotiske påfunnet, ja. Samme dag informerte skatteetaten på en pen måte at disse flyttemeldingene kom ikke til å bli prioritert før etter coronakrisen. De holdt sikkert på å le seg i hjel når de så flyttemeldingene, og kastet dem sikkert i søpla. Om de ikke kastet dem i søpla, så tegnet de i hvertfall noen passende klovner og ballonger på dem. Det er jeg overbevist om. Makan til idioti. https://www.nrk.no/norge/mangedobling-av-folk-som-prover-a-melde-permanent-flytting-til-hytta-1.14956109 Anonymkode: 44df7...cde Idiotiske påfunnet? Jeg vurderer sterkt på å gjøre om hytta om til enebolig siden jeg kommer til å arve den etter, Bestemor. Det var/er planlagt en stund før korona-viruset. For hva er vitsen til at jeg skal ta opp 1.5-2.5 millioner lån (som jeg ikke kommer til å få pga. inntekten pga. frykten for renteøkning ifremtiden fra banken sin side) og heller få brukt hytta/eneboligen hyppig i stedet for å la det stå å "råtne" bort? Miljøsvinn på det sterkeste! Kommer jo selvfølgelig til å pusse opp med oppsparte midler og kanskje et lite lån i stedet for? Makan at det går an å være så arrogant? Endret 28. mars 2020 av Lasox
prt90 Skrevet 28. mars 2020 #25 Skrevet 28. mars 2020 Hele hytteforbudet er bare vås. Det startet som et påfunn fra noen overivrige kommuneleger og politikerne slang seg på til tross for protester fra FHI. Denne pandemien kommer til å vare LENGE, og da bør vi konsentrere oss om de tiltakene som VIRKER. 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #26 Skrevet 28. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke hennes jobb å undersøke det. Dessuten finnes det ingen unnskyldning - her er hele husstanden på hytta, så de kommer åpenbart ikke inn under unntaksregelen. Anonymkode: fc8d5...ea7 Så forbanna isolert har vi ikke blitt at vi ikke evner å høre med naboene før vi melder fra. En dag går ting tilbake til normalen,da er det greit å ha et ålreit forhold til hverandre. Anonymkode: ecd2b...7c8 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #27 Skrevet 28. mars 2020 Historiene min generasjon hørte fra 2.verdenskrig inneholdt "de som anga jøder". Mine barnebarn kommer til å høre historier om "hytteangiverne" under koronaepidemien. Anonymkode: ecd2b...7c8 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #28 Skrevet 28. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så forbanna isolert har vi ikke blitt at vi ikke evner å høre med naboene før vi melder fra. En dag går ting tilbake til normalen,da er det greit å ha et ålreit forhold til hverandre. Anonymkode: ecd2b...7c8 Bare å benekte at man har sagt noe som helst det. Kommunene har uansett mulighet til å sjekke telefonaktivitet for å undersøke hvor mange som befinner seg i kommunen til enhver tid. Vent og se når påska kommer. Da skal jeg love deg at folk blir tatt på fersken og blir kjeppjaget. Anonymkode: 44df7...cde 7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #29 Skrevet 28. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Historiene min generasjon hørte fra 2.verdenskrig inneholdt "de som anga jøder". Mine barnebarn kommer til å høre historier om "hytteangiverne" under koronaepidemien. Anonymkode: ecd2b...7c8 So be it. Anonymkode: 44df7...cde 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #30 Skrevet 28. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så forbanna isolert har vi ikke blitt at vi ikke evner å høre med naboene før vi melder fra. En dag går ting tilbake til normalen,da er det greit å ha et ålreit forhold til hverandre. Anonymkode: ecd2b...7c8 Helt enig! Anonymkode: a7fae...591 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #31 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bare å benekte at man har sagt noe som helst det. Kommunene har uansett mulighet til å sjekke telefonaktivitet for å undersøke hvor mange som befinner seg i kommunen til enhver tid. Vent og se når påska kommer. Da skal jeg love deg at folk blir tatt på fersken og blir kjeppjaget. Anonymkode: 44df7...cde Mange som nektet for ting de hadde sagt og gjort under forrige verdenskrig også. Den dag i dag føres det rettsaker mot folk som lever på overtid,de må stå for det de gjorde/tystet om. Karma. Anonymkode: ecd2b...7c8 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #32 Skrevet 28. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Historiene min generasjon hørte fra 2.verdenskrig inneholdt "de som anga jøder". Mine barnebarn kommer til å høre historier om "hytteangiverne" under koronaepidemien. Anonymkode: ecd2b...7c8 Ja, for å melde fra så hytteeiere som bryter en lov som skal sørge for at flest mulig får god helsehjelp får en bot er heeelt det samme som å få uskyldige folk sendt til tortur og død 🙄 Anonymkode: fc8d5...ea7 12
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #33 Skrevet 28. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange som nektet for ting de hadde sagt og gjort under forrige verdenskrig også. Den dag i dag føres det rettsaker mot folk som lever på overtid,de må stå for det de gjorde/tystet om. Karma. Anonymkode: ecd2b...7c8 Du må virkelig slutte med den sammenligningen med andre verdenskrig, det blir for dumt. Anonymkode: fc8d5...ea7 9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #34 Skrevet 28. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så forbanna isolert har vi ikke blitt at vi ikke evner å høre med naboene før vi melder fra. En dag går ting tilbake til normalen,da er det greit å ha et ålreit forhold til hverandre. Anonymkode: ecd2b...7c8 Men det er ikke noe hun kan spørre om. De går ikke under unntaksregelen, så de har ingen unnskyldning. Anonymkode: fc8d5...ea7 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #35 Skrevet 28. mars 2020 Hva er problemet, TS? Har du et så trist liv at du får kick av å melde folk til politiet for en hyttetur? Anonymkode: f1fa0...5c4 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #36 Skrevet 28. mars 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er problemet, TS? Har du et så trist liv at du får kick av å melde folk til politiet for en hyttetur? Anonymkode: f1fa0...5c4 Eller har hyttenaboene så kjedelig liv at de må ha et kick av å bryte loven, og dra på hytta når det ikke er lov? Anonymkode: a8398...aa8 9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #37 Skrevet 28. mars 2020 Kunne aldri falt meg inn å sladre sånn på folk. Anonymkode: 74cd0...3ce 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #38 Skrevet 28. mars 2020 Årets påskekrim: Ikke vitne til mord, men grøsseren «Vitne til hyttetur» Anonymkode: f1fa0...5c4 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #39 Skrevet 28. mars 2020 All min sympati til politiet, som får flere og flere oppgaver. Men, det er faktisk slik at om et av familiemedlemmene er smittet av corona, så kan resten dra på hytten. Så kanskje det er tilfellet her? Generelt er jeg så lei av innlegg om folk som er ute (tenk å bevege seg i frisk luft!), hyttebruk, besteforeldre som er med barnebarn osv osv. Enten må regjeringen sette inn absolutte tiltak, ingen kan gå ut. Eller så får vi ha det som svenskene - de som er i risikogruppen skal holde seg isolert og vi andre kan leve videre og holde samfunnet i gang. Sånn midt imellom lager bare masse misforståelser, skittkasting og janteloven blomstrer (du skal ikke gjøre noe jeg ikke gjør). Anonymkode: ebfcb...c89 3
Tiuren Skrevet 28. mars 2020 #40 Skrevet 28. mars 2020 Gjør hva du vil, men stå for det. Det virker som om hele korona pandemien kommer under kontroll bare man får kontroll på hyttefolket? Det virker litt rart for meg... PS: Når jeg har lest historier fra Øst Tyskland så har jeg ofte lurt på hvordan STASI klarte å bygg opp et så enormt nettverk i folket, nå vet jeg det... "Jeg er redd, og har loven på min side" er formelen. 2
Fremhevede innlegg