AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 Vi bør ganske landlig, og det er noen hyttetomter her. Den ene er nå i bruk. De som eier kommer fra storby 3 timer biltur unna. På tirsdag kom mannen i familien, og idag har han altså vært og hentet kona og de 2 barna.. Og der er de, og blir sikkert værende. Innspill? Anonymkode: 52c15...f32
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #2 Skrevet 28. mars 2020 Ring politiet. Anonymkode: 99b0c...151 10
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ring politiet. Anonymkode: 99b0c...151 Er det det man skal gjøre? Jeg diskuterte det med samboer, men han ville ikke blande seg. Så ikke imot meg heller, så tenker det er mitt valg å avgjøre. Ts Anonymkode: 52c15...f32 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 Du kan ringe politiet og tipse de, så blir denne hytteturen ganske dyr. Men det er jo velfortjent når de trosser forbud. Anonymkode: 7c8b2...fa1 15
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 "Vitne til hyttetur". Nå sidestilt med drap😂 Anonymkode: 49699...d8d 43
malifika Skrevet 28. mars 2020 #6 Skrevet 28. mars 2020 Det er jo ikke sånn tulletysting fra ei gammal sur kjerring liksom. Det er faktisk definert som et lovbrudd, med god grunn. Og hvis ingen sier ifra så vil jo fler drite i den loven, også havner vi potensielt sett i den situasjonen som loven var til for å ikke skape i utgangspunktet. Si ifra med god samvittighet du. 14
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 Ringer man inn da,eller? Bor også i hyttestrøk. By uten sykehus, her er hyttefolket på plass. Anonymkode: e7c3e...256 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ringer man inn da,eller? Bor også i hyttestrøk. By uten sykehus, her er hyttefolket på plass. Anonymkode: e7c3e...256 Jeg lurer på det samme. Er et lite legekontor her, som allerede er stengt. Jeg fikk ikke komme til, selv om jeg bor her, før de stengte (er "forkjølet" på uke 3). Ts Anonymkode: 52c15...f32
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #9 Skrevet 28. mars 2020 Med mindre den hytta er klint oppå deg så la det være. Hva vet du om de kanskje har kjøpt seg hus og flyttet til samme kommune som hytta er i? Du kan jo f.eks konfrontere de eller bare spørre? Er det her det nye? Å leke spion og tyste hvis vi kan for å være en god samfunnsborger? Hvis alle bare kan følge anbefalinger,lover,regler og sørge for at man selv har alt på det tørre så slipper etatene merarbeid av sånt fjas som det her. Eller kanskje du burde melde fra til barnevernet i samme slengen så du slipper å tenke på om barna blir utsatt for risiko. Anonymkode: ecd2b...7c8 10
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #10 Skrevet 28. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med mindre den hytta er klint oppå deg så la det være. Hva vet du om de kanskje har kjøpt seg hus og flyttet til samme kommune som hytta er i? Du kan jo f.eks konfrontere de eller bare spørre? Er det her det nye? Å leke spion og tyste hvis vi kan for å være en god samfunnsborger? Hvis alle bare kan følge anbefalinger,lover,regler og sørge for at man selv har alt på det tørre så slipper etatene merarbeid av sånt fjas som det her. Eller kanskje du burde melde fra til barnevernet i samme slengen så du slipper å tenke på om barna blir utsatt for risiko. Anonymkode: ecd2b...7c8 Du er en sånn en, ja. Hvis disse hyttefolka hadde fulgt loven så hadde etatene sluppet merarbeid, legg ansvaret der det hører hjemme. Anonymkode: fc8d5...ea7 17
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #11 Skrevet 28. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ringer man inn da,eller? Bor også i hyttestrøk. By uten sykehus, her er hyttefolket på plass. Anonymkode: e7c3e...256 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på det samme. Er et lite legekontor her, som allerede er stengt. Jeg fikk ikke komme til, selv om jeg bor her, før de stengte (er "forkjølet" på uke 3). Ts Anonymkode: 52c15...f32 Ja, dere ringer bare inn til politiet. Anonymkode: fc8d5...ea7 8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #12 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Med mindre den hytta er klint oppå deg så la det være. Hva vet du om de kanskje har kjøpt seg hus og flyttet til samme kommune som hytta er i? Du kan jo f.eks konfrontere de eller bare spørre? Er det her det nye? Å leke spion og tyste hvis vi kan for å være en god samfunnsborger? Hvis alle bare kan følge anbefalinger,lover,regler og sørge for at man selv har alt på det tørre så slipper etatene merarbeid av sånt fjas som det her. Eller kanskje du burde melde fra til barnevernet i samme slengen så du slipper å tenke på om barna blir utsatt for risiko. Anonymkode: ecd2b...7c8 Jeg vet 100 prosent sikkert at de er på hyttetur 3 timer unna der de bori en storby. Og de bor enda i en storby 3 timer unna.. Jeg bare spør jeg. Skulle tro det er du som er på hytten og redd for å bli rystet på. Ts Anonymkode: 52c15...f32 17
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #13 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet 100 prosent sikkert at de er på hyttetur. Og de bor enda i en storby 3 timer unna.. Jeg bare spør jeg. Skulle tro det er du som er på hytten og redd for å bli tystet på. Ts Anonymkode: 52c15...f32 Anonymkode: 52c15...f32 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet 100 prosent sikkert at de er på hyttetur 3 timer unna der de bori en storby. Og de bor enda i en storby 3 timer unna.. Jeg bare spør jeg. Skulle tro det er du som er på hytten og redd for å bli rystet på. Ts Anonymkode: 52c15...f32 Er vel redd for både å bli tystet og rystet på😂 Anonymkode: 49699...d8d 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #15 Skrevet 28. mars 2020 Kan jo hende de har meldt flytting? Var det ikke noe snakk om det nå? 😊 Anonymkode: 2615a...da4 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #16 Skrevet 28. mars 2020 Dere er flotte kandidater til å innordne dere i et diktatur! Anonymkode: 1756b...ddc 11
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #17 Skrevet 28. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet 100 prosent sikkert at de er på hyttetur 3 timer unna der de bori en storby. Og de bor enda i en storby 3 timer unna.. Jeg bare spør jeg. Skulle tro det er du som er på hytten og redd for å bli rystet på. Ts Anonymkode: 52c15...f32 Nix. Vi har hytte,men den er i samme kommune som vi bor i. Men vi har hyttenaboer rundt og ser det som "fritidsreise" å dra dit,så vi holder oss hjemme. Hvis du vet det 100% så er det innafor å melde fra,men bare for å bevare godt naboskap senere så bør du prøve å høre med de selv først om hvorfor de er på hytta nå som det ikke er lov. Er de av de "vi dro hit for her er det ikke korona,høhø" så kan du fint melde det inn. Anonymkode: ecd2b...7c8 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #18 Skrevet 28. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jo hende de har meldt flytting? Var det ikke noe snakk om det nå? 😊 Anonymkode: 2615a...da4 De flyttesøknadene blir ikke behandlet før påske. De færreste får den vel uansett godkjent. Anonymkode: fc8d5...ea7 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #19 Skrevet 28. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nix. Vi har hytte,men den er i samme kommune som vi bor i. Men vi har hyttenaboer rundt og ser det som "fritidsreise" å dra dit,så vi holder oss hjemme. Hvis du vet det 100% så er det innafor å melde fra,men bare for å bevare godt naboskap senere så bør du prøve å høre med de selv først om hvorfor de er på hytta nå som det ikke er lov. Er de av de "vi dro hit for her er det ikke korona,høhø" så kan du fint melde det inn. Anonymkode: ecd2b...7c8 Det er ikke hennes jobb å undersøke det. Dessuten finnes det ingen unnskyldning - her er hele husstanden på hytta, så de kommer åpenbart ikke inn under unntaksregelen. Anonymkode: fc8d5...ea7 7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #20 Skrevet 28. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jo hende de har meldt flytting? Var det ikke noe snakk om det nå? 😊 Anonymkode: 2615a...da4 Det var snakk om at en god del hadde gjort dette idiotiske påfunnet, ja. Samme dag informerte skatteetaten på en pen måte at disse flyttemeldingene kom ikke til å bli prioritert før etter coronakrisen. De holdt sikkert på å le seg i hjel når de så flyttemeldingene, og kastet dem sikkert i søpla. Om de ikke kastet dem i søpla, så tegnet de i hvertfall noen passende klovner og ballonger på dem. Det er jeg overbevist om. Makan til idioti. https://www.nrk.no/norge/mangedobling-av-folk-som-prover-a-melde-permanent-flytting-til-hytta-1.14956109 Anonymkode: 44df7...cde 5
Anbefalte innlegg