Gå til innhold

Holde avstand på butikken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at flere butikker setter opp merker på hvor man skal stå når man står i kø slik at man holder minst 1 meter avstand. Jeg holder avstand når jeg står i kø. "Problemet" oppstår når jeg skal betale og den som står i kø foran meg ikke flytter seg vekk fra kortterminalen! Jeg har flere ganger måttet stille meg tett inntill personen for å få betalt. Hvordan løser dere dette? Folk handler jo gjerne litt mye, så de bruker ofte tid på å pakke i posene og da er det ikke plass nok til å holde en meters avstand. 

Anonymkode: 774d4...f1d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder meg unna til den personen er vekke. Går mye i venting for tiden. Er det en som står foran hyllen jeg skal ha noe i, så står jeg minst en meter unna og venter til det er ledig.. 

Anonymkode: 567ec...595

• Liker 1
Skrevet

Det samme skjer når to stykk pakker varer sammen ved enden av kassa. Er ikke 1 m avstand da heller.

Skrevet (endret)

Jeg står rett og slett bare og venter til personen flytter seg. Det hender det kommer noen blikk, men det får heller bare være i disse tider. Jeg skal i hvert fall gjøre mitt, og da får det heller ta litt lenger tid.

De gangene det har skjedd så har som regel personen oppdaget det selv og fortet seg bort.

Endret av Jaybird
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så lett å holde avstand når butikkansatte går bak forbi meg, har ikke 360 graders synsvinkel akkurat..

Anonymkode: a0c6b...659

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så lett å holde avstand når butikkansatte går bak forbi meg, har ikke 360 graders synsvinkel akkurat..

Da får du følge mer med da. De som er på jobb i butikk kan faktisk være nødt til å gå fort fra en plass til en annen og har ikke akkurat tid til å stå og vente på kunder som ikke klarer å se andre steder enn rett fram 🙄

Anonymkode: 3dcfc...e7b

Skrevet

Jeg bruker som oftest 5-10 minutter ekstra for å gå til butikken hvor det er selvbetjeningskasser, spesielt i disse tider. Hadde jeg ikke hatt mulighet, så hadde jeg nok gjort noe så unorsk som å si "Unnskyld meg" eller noe, for å få vedkommende til å flytte seg.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Da får du følge mer med da. De som er på jobb i butikk kan faktisk være nødt til å gå fort fra en plass til en annen og har ikke akkurat tid til å stå og vente på kunder som ikke klarer å se andre steder enn rett fram

Hvorfor må jeg følge mer med når det er i et trangt lokale det er snakk om?

Det er ganske vanskelig å være obs hele tiden faktisk..

Men så langt klarer ikke du å tenke eller?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og ironisk at du umiddelbart antok at jeg bare ser rett frem for å orientere meg..

Kikket til begge sider og passet på å holde 1 meters avstand til andre kunder, men det er bare så mangt jeg kan følge med og være obs på i en slik situasjon.

Du må nok utvikle de medmenneskelige evnene dine litt og klare å sette deg inn i flere perspektiver før du antar og dømmer neste gang..

• Opprett ny...