AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #1 Skrevet 27. mars 2020 Min samboer sier jeg maser, og ja- det gjør jeg. -Han snakker med masse mat i munnen. Jeg ser innholdet i munnen. I tillegg drikker han med masse mat i munnen så det ser ut som et flykrasj over hele glasset. -Han legger aldri ned dolokket(skal slutte å gnage på den) -Han vasker såvidt hendene når han tisser. Og han blir sint når jeg minner han på det. -Han vasker aldri barna når han legger de. Han tar kun en kjapp klutvask på bleiebarnet, men hvis de største ikke har badet så vaskes de ikke. Han sitter på tlf heeeeele tiden. Har tar aldri iniativ til noe som helst her hjemme, og må mases på om alt utendørs jobb. Inne er han flink. Hva mener dere, må jeg bare slutte å mase, eller har jeg rett i noe? Anonymkode: 2018f...3ae
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #2 Skrevet 27. mars 2020 Hvorfor fikk du barn med en som "må mases på" hele tiden? 🤦♀️ Anonymkode: a4c48...1c2 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #3 Skrevet 27. mars 2020 Du høres slitsom ut. Anonymkode: 121d6...e78 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #4 Skrevet 27. mars 2020 Da spør jeg deg: hjelper det å mase? Nei det gjør vel ikke det. Så da må du finne en annen måte å nå inn til mannen din. Hjelper det å forklare det på samme måte du forklarer barna? Hjelper det å forklare det på samme måte han forklarer ting på? Har du spurt han hva han tenker om alle tingene du irriterer deg over? På en fin og lystig måte som han faktisk vil svare ordentlig på? "hvorfor smatter du sånn at all maten flyr utover bordet?" Dere må snakke sammen. Ordentlig snakke sammen. Masing funker ikke. Du må gi deg på noe og han må gi seg på noe. Du må slakke ned litt og han må strammes opp litt. Anonymkode: b9a53...f5a 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #5 Skrevet 27. mars 2020 Har han noen bra sider da, eller burde du slutte å klage og bli der,eller gjøre noe med det og avslutte forholdet? Anonymkode: a94df...656 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #6 Skrevet 27. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min samboer sier jeg maser, og ja- det gjør jeg. -Han snakker med masse mat i munnen. Jeg ser innholdet i munnen. I tillegg drikker han med masse mat i munnen så det ser ut som et flykrasj over hele glasset. -Han legger aldri ned dolokket(skal slutte å gnage på den) -Han vasker såvidt hendene når han tisser. Og han blir sint når jeg minner han på det. -Han vasker aldri barna når han legger de. Han tar kun en kjapp klutvask på bleiebarnet, men hvis de største ikke har badet så vaskes de ikke. Han sitter på tlf heeeeele tiden. Har tar aldri iniativ til noe som helst her hjemme, og må mases på om alt utendørs jobb. Inne er han flink. Hva mener dere, må jeg bare slutte å mase, eller har jeg rett i noe? Anonymkode: 2018f...3ae Oi! Her var det mye rart! Nr 1, hvordan han spiser. Hvorfor er det et problem for deg? Nr 2, han legger ikke ned dosetet. Du tar det ikke opp når du har brukt do så ja slutt å gnage Nr 3, man vasker hendene etter dobesøk, ferdig snakket. Nr 4, hva mener du? Mener du barn trenger full kroppsvask hver dag? Nr 5, mobil er en uting når man er sammen med barn. De skal ikke føle at mobilen er viktigere enn dem. Nr 6, hva synes du han burde gjøre? Anonymkode: a1ec7...5c7 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #7 Skrevet 27. mars 2020 Skjønner sånne ting er irriterende, men var jo ikke akkurat store greier.. og mase hjelper ikke, da blir man bare lei. Prøv å snakk med han, altså en skikkelig samtale. Si heller at du setter pris på om han kan endre på disse tingene.. når mannfolk, eller folk generelt hører mas, så er det bare mas i tankene. Om dere prater skikkelig så kanskje han forstår og virkelig hører på hva du sier. Si hvorfor det plager deg også Anonymkode: 20753...7f1
Leeloo Skrevet 27. mars 2020 #8 Skrevet 27. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker said: Nr 2, han legger ikke ned dosetet. Du tar det ikke opp når du har brukt do så ja slutt å gnage Men altså, dosetet må nødvendigvis ned når dolokket skal ned, og det er jo kjempeekkelt å spyle ned med lokket oppe, masse små dråper med tiss og ekskrementer! Jeg er ikke litt bakteriofob engang, i andre diskusjoner er jeg vanligvis ganske enig med de mest skittenferdige her inne, men dolokket skal ned, og da nødvendigvis også doringen. 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #9 Skrevet 27. mars 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: største ikke har badet så vaskes de ikke. Han sitter på tlf heeeeele tiden. Har tar aldri iniativ til noe som helst her hjemme, og må mases på om alt utendørs jobb. Inne er han flink. Hva mener dere, må jeg bare slutte å mase, eller Du kan takke deg selv, når du til og med får 2 - som i to - barn med et menneske du synes stort sett er udugelig. Hva i all verden tenker du på? Anonymkode: f97de...09d 1
Gjest Lasox Skrevet 27. mars 2020 #10 Skrevet 27. mars 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min samboer sier jeg maser, og ja- det gjør jeg. -Han snakker med masse mat i munnen. Jeg ser innholdet i munnen. I tillegg drikker han med masse mat i munnen så det ser ut som et flykrasj over hele glasset. -Han legger aldri ned dolokket(skal slutte å gnage på den) -Han vasker såvidt hendene når han tisser. Og han blir sint når jeg minner han på det. -Han vasker aldri barna når han legger de. Han tar kun en kjapp klutvask på bleiebarnet, men hvis de største ikke har badet så vaskes de ikke. Han sitter på tlf heeeeele tiden. Har tar aldri iniativ til noe som helst her hjemme, og må mases på om alt utendørs jobb. Inne er han flink. Hva mener dere, må jeg bare slutte å mase, eller har jeg rett i noe? Anonymkode: 2018f...3ae For det første så høres du utrolig slitsom ut, men for det andre hvorfor ville du ha barn med ham i første omgang som er så uhygienisk, og folk som prater med masse mat i munnen er direkte ufint og motbydelig? *Smask, smask* Ugh!
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #11 Skrevet 27. mars 2020 Ta en ting om gangen. Vær helt konkret. Si hva som er problemet, hvorfor det er et problem, og legg gjerne til hvilke emosjoner det gir deg. Prøv å unngå ord som alltid og aldri. Hvis ikke han forstår problemet så har det ingen hensikt å komme med påminnelser. Når vi skyller ned etter å ha vært på do, så spruter tarmbakteriene opp av doskålen. De forsvinner ikke med en gang, men kan henge i luften i over en time etterpå. Det er derfor jeg ofte ber deg om å legge ned dolokket. Jeg har ikke så veldig lyst å dusje meg i dine tarmbakterier når jeg går på badet etter deg, eller å måtte vaske badet oftere fordi det blir så mange flere bakterier i rommet. Kan du ta hensyn til det fremover ved at du lukker dolokket etter deg? Og siden vi allerede snakker om det, så vet jeg at du har opplevd at jeg maser om dette dolokket. Hvis du skulle glemme det. Hvordan kan jeg si ifra uten at du opplever det som mas? Han trenger ikke være enig i at det er et problem, men han må forstå hvorfor det er et problem for deg. Han må forstå at det handler om å respektere deg og å ta hensyn. Hvis det er snakk om noe som han er veldig uenig i, så må dere diskutere dere frem til en felles løsning. Noen ganger gjør vi noe partneren vår irriterer seg over gjentatte ganger fordi vi ikke ser noe annet enn selve handlingen. Eksempel å sette koppen i oppvaskmaskinen etter seg. Jeg har ikke et problem med at den står på benken, derfor setter jeg den på benken. Partneren min har et problem med at det er viktigere for meg å spare de to sekundene det tar å sette den inn i maskinen enn å respektere at han ikke kan fordra skittenkopper på benken. Hvis jeg ikke forstår dette så tror jeg masingen handler om den koppen, men for partneren min så handler det over tid kanskje vel så mye om at jeg ikke setter pris på han og respekterer han. Anonymkode: fa31f...c5b
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #12 Skrevet 27. mars 2020 Hvordan orker du? Jeg hadde ikke klart en halv dag sammen med en slik "mann" Basiskunnskap når man er voksen: Lukk munnen når du spiser Ikke snakk med mat i munn Ikke lag ubåter i vannet hvis du har passert tre år Lukk lokket etter deg når du er på do for bakterier, vann og diverse annet flyr rundt i rommet hvis du trekker ned med lokket åpent Vask hender etter dobesøk!!! Vask ansiktet til barna før de legger seg. Matrester og annet som sitter i ansiktet over tid kan skape hudirritasjoner og eksem Dette her er for sløvt. Mine barn vasker hender etter dobesøk, de lukker lokket før de trekker ned, de vet de ikke skal snakke med mat i munn, de vet de skal lukke munn når de tygger, de lager ikke ubåter i glasset og de vasker ansiktet når de er skitne. De er ikke engang fem år. Anonymkode: f8e60...85b 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #13 Skrevet 27. mars 2020 Hvis han ikke skjønner det med dolokket, be han se godt nedi do før han trekker i snoren. Be han stå inntil doen barføtt og uten bukse. Be han trekke i snoren med lokke oppe. Kjenner han dråper med tiss og dritt treffe bena sine? Æsj. Anonymkode: 0b684...a38 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå