AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #1 Skrevet 27. mars 2020 Jeg bor i samme bygd som jeg stort sett alltid har bodd, noen har hunder, katter, hester etc. Jeg har ingen av delene. Det har aldri vært noe problem, nå er det til og med avisskriverier om bæsj, Facebook er full av folk som må opplyse alle om at de på sin tur kom over en bæsj av en eller annen type. Hvor kommer den fra denne besettelse med bæsj? Anonymkode: a7f0e...e57 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #3 Skrevet 27. mars 2020 Det var jo like dritt å tråkke i dritt i 1990, uten at folk tok bilder av bæsj og sende det til lokalavisa, som også bruker trykksverte på sånn dritt 🤔 Anonymkode: a7f0e...e57 2
Jaybird Skrevet 27. mars 2020 #4 Skrevet 27. mars 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det var jo like dritt å tråkke i dritt i 1990, uten at folk tok bilder av bæsj og sende det til lokalavisa, som også bruker trykksverte på sånn dritt 🤔 Anonymkode: a7f0e...e57 Hehe, ja, er enig i det, men det dreier seg kanskje mer om arenaene folk har tilgjengelig til å klage også, så blir det mer fokus på det. Hovedgrunnen er vel den samme. Samtidig kan det være noe med at folk er hakket mer "politi" ovenfor hverandre også? Endret 27. mars 2020 av Jaybird 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 altså, tror du selv forstår hvor kjipt det er å tråkke i det? ikke noe hyggelig. Anonymkode: 056d4...be7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #6 Skrevet 28. mars 2020 Jeg synes det er litt rart at folk mener det er nødvendig å plukke opp bæsj når den ligger i en grøftekant der ingen går.. Der vil den ikke være i veien, annet enn estetisk sett for de svært observante turgåerene, og ser på det som er miljøvennlig med litt «gjødsel» i naturen enn å kaste det i restavfallet, svøpt inn i en pose som kanskje er av plast 😝 Anonymkode: 99781...87d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 En del mennesker er innsnevra i tankegangen, og har for lite å drive med. Da må de finne på noe å klage over, som f.eks. hunde-og kattebæsj. Anonymkode: d74aa...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: En del mennesker er innsnevra i tankegangen Anonymkode: d74aa...fb2 Den setningen der passer godt på alle som velger å ikke ta opp etter sitt dyr. Ansvarlige hundeeiere plukker opp etter hunden sin. De vet at den gjør fra seg, de skal ha med mange poser og ta avfallet opp, ta det med seg til en offentlig søppelkasse (ikke kaste det hos en tilfeldig nabo) og hvis de ikke finner det, så tar de det med hjem og kaster det i sin egen søppelkasse. Dette gjelder for dem som rir hester også. Gå ei runde og fjern med spade og sekk alt hesten har lagt fra seg. Anonymkode: 56547...bbf
Forundret.. Skrevet 28. mars 2020 #9 Skrevet 28. mars 2020 Vil ikke de fleste dyr unngå å tråkke rundt i dritt?
Leo Skrevet 28. mars 2020 #10 Skrevet 28. mars 2020 Kanskje de ikke er vant til å se det og faktisk blir overrasket over hvor mye dritt det faktisk er der ute i skog og mark? At dyr og fugler dør og blir liggende igjen som kadaver later også til å komme som et sjokk på enkelte!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #11 Skrevet 28. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var jo like dritt å tråkke i dritt i 1990, uten at folk tok bilder av bæsj og sende det til lokalavisa, som også bruker trykksverte på sånn dritt 🤔 Anonymkode: a7f0e...e57 Alle gikk ikke rundt med kamera i 1990. Og det å tråkke I, enten tråkke I selv, eller ha eget dyr eller barn tråkke I bæsj er kvalmt. Folk som ikke plukker opp er bare late. Så enkelt og sørgelig. Anonymkode: 60f58...11c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #12 Skrevet 28. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den setningen der passer godt på alle som velger å ikke ta opp etter sitt dyr. Ansvarlige hundeeiere plukker opp etter hunden sin. De vet at den gjør fra seg, de skal ha med mange poser og ta avfallet opp, ta det med seg til en offentlig søppelkasse (ikke kaste det hos en tilfeldig nabo) og hvis de ikke finner det, så tar de det med hjem og kaster det i sin egen søppelkasse. Dette gjelder for dem som rir hester også. Gå ei runde og fjern med spade og sekk alt hesten har lagt fra seg. Anonymkode: 56547...bbf Selvsagt skal man ta opp etter hunden sin. De fleste hundeluftere er vel stort sett flinke til det, selv om det finnes unnasluntrere her og der. Likevel mener jeg at en del mennesker har altfor lite å drive med, er innsnevra og har fokusproblemer, når de føler trang til å skrive lange leserinnlegg i avisen eller på facebook om temaet. Anonymkode: d74aa...fb2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #13 Skrevet 28. mars 2020 Vel her på vestlandet så går det en liten time, så kommer det en regnbyge.... magisk dette her... Anonymkode: a7f0e...e57
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #14 Skrevet 29. mars 2020 Ja herregud. Tør nesten ikke å lufte hunden for jeg ser pripne mennesker står og glor i vinduene sine. Ærlig talt. Nordmenn er snåle ass. JA, JEG TAR OPP BÆSJEN. Og det får man gå ut fra at alle gjør av sunn fornuft uten at man skal stå i vinduene og skrike før hunden har rukket å sette seg ned. Anonymkode: 4b0c7...913
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #15 Skrevet 29. mars 2020 Det er verre med de som putter bæsjen i pose og henger det opp i trær!! Hva slags mennesker er det? Anonymkode: 4b0c7...913 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #16 Skrevet 30. mars 2020 Jeg ser at det er ingen som faktisk kommer med poenget: se hvor du går. Merkelig nesa opp fra mobilen og ut i naturen sier nå jeg. Å for all del slutt med denne plasten! Anonymkode: d12b4...636
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #17 Skrevet 30. mars 2020 Jeg synes det er vanskelig om ikke umulig å plukke opp bæsj som er løs fra feks hund. Dessuten har jeg ikke hund, men kan bli spurt om å passe hunden 1 time og må da gå en tur med noen andre sin hund. Dette gjør til at bæsj ofte kan bli liggende i veien. Synd, men jeg får ikke opp den bløte bæsjen. Ekkelt er det, og det lukter forferdelig, fordi man må evt gå med bæsjeposen til neste bosspann som kan være langt unna. Det er heller ikke min hund, ble tvunget til å gå tur. Anonymkode: 8be42...d74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå