AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #1 Skrevet 27. mars 2020 Kjenner jeg blir usikker nå når det settes opp felt sykehus i Oslo ... forventer de så høyt antall smittede fremover??? Anonymkode: 4e894...ca4
Khadira Skrevet 27. mars 2020 #2 Skrevet 27. mars 2020 Det settes opp feltsykehus i Oslo fordi de som er (mistenkt) smittede må holdes adskilt fra de øvrige pasientene på sykehuset. Det er mer hensiktsmessig å ha alt som har med corona å gjøre på et sted, fremfor å f.eks bruke plass på akuttmottak o.l. De må forberede seg på worst case scenario uansett. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #3 Skrevet 27. mars 2020 Jo forstår den 🤨. Burde de ikke ha satt opp de teltene for lenge siden da? Anonymkode: 4e894...ca4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #4 Skrevet 27. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Kjenner jeg blir usikker nå når det settes opp felt sykehus i Oslo ... forventer de så høyt antall smittede fremover??? Anonymkode: 4e894...ca4 Prevantive tiltak er det jo, bedre å være føre var, synes du ikke? Istedet for å ordne alt etter en evt. totalkrise så er det jo bedre å ha alt på plass, så kan vi bare håpe at det ikke blir behov for å ta de i bruk. Tror de fleste land i europa er ganske ærlige jeg, men mørketall blir det naturlig nok alle steder, noen dør f.eks uten at de har blitt testet for korona, og kanskje de ikke blir testet etter heller. Men, jeg tenker i hvertfall at det er større mørketall der hvor det er flere folk, enn i land med færre innbyggere hvor en har mer kontroll. Anonymkode: c272e...fc2 1
Khadira Skrevet 27. mars 2020 #5 Skrevet 27. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo forstår den 🤨. Burde de ikke ha satt opp de teltene for lenge siden da? Anonymkode: 4e894...ca4 Hadde det hjulpet usikkerheten din? Jeg tror iallfall at hvis de på dag én hadde satt opp feltsykehus, så hadde vi hatt enda mer paniske tilstander i befolkningen enn vi har pr nå.
Medisinsk bruker Skrevet 27. mars 2020 #6 Skrevet 27. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo forstår den 🤨. Burde de ikke ha satt opp de teltene for lenge siden da? Anonymkode: 4e894...ca4 jo selvfølgelig. De er selv-utryddende. Alt skulle hvert klart 4 uker føre. Erna har jo tilstått at hun var alt for sent ute. Det ok.og vite. Da kan hun stilles for krigsrett etterpå. 1
Khadira Skrevet 27. mars 2020 #7 Skrevet 27. mars 2020 Akkurat nå, Medisinsk bruker skrev: Da kan hun stilles for krigsrett etterpå Hvorfor i alle dager skal Erna stilles for krigsrett? 1
Medisinsk bruker Skrevet 27. mars 2020 #8 Skrevet 27. mars 2020 11 minutter siden, Nightcrawler skrev: Hadde det hjulpet usikkerheten din? Jeg tror iallfall at hvis de på dag én hadde satt opp feltsykehus, så hadde vi hatt enda mer paniske tilstander i befolkningen enn vi har pr nå. De som ikke er usikre nå er virkelig tette. Det hadde vi ikke. Men du kan jo tro hva du vil om det. Konsekvensene her kan vi legge til et enfoldig lederskap. Men vi ble advart på det også. Gjennomsnitts IQ i Erna og Bent sin gruppe er 75 max 85. Landsgjennomsnittet for Norge er 100 (eller 98). Erna og Bent hadde aldri hvert politikere om de hadde gått veien som folkevalgte. 1
Khadira Skrevet 27. mars 2020 #9 Skrevet 27. mars 2020 5 minutter siden, Medisinsk bruker skrev: De som ikke er usikre nå er virkelig tette. Det hadde vi ikke. Men du kan jo tro hva du vil om det. Konsekvensene her kan vi legge til et enfoldig lederskap. Men vi ble advart på det også. Gjennomsnitts IQ i Erna og Bent sin gruppe er 75 max 85. Landsgjennomsnittet for Norge er 100 (eller 98). Erna og Bent hadde aldri hvert politikere om de hadde gått veien som folkevalgte. Unnskyld meg, men har du kilder på noe av det du sier her? 4
Medisinsk bruker Skrevet 27. mars 2020 #10 Skrevet 27. mars 2020 21 minutter siden, Nightcrawler skrev: Hvorfor i alle dager skal Erna stilles for krigsrett? KAN hun bli stilt for retten. Hun har jo uttalt offentlig at hun var 3 uker for sent ute. Vi står i fare her om dette skal ta et år. Men det vil tiden vise. Om det skulle vise seg at hun har opptrådt med grov uaktsomhet da, ville du gitt henne påtaleunnlatelse da eller?
Khadira Skrevet 27. mars 2020 #11 Skrevet 27. mars 2020 (endret) 15 minutter siden, Medisinsk bruker skrev: KAN hun bli stilt for retten. Hun har jo uttalt offentlig at hun var 3 uker for sent ute. Vi står i fare her om dette skal ta et år. Men det vil tiden vise. Om det skulle vise seg at hun har opptrådt med grov uaktsomhet da, ville du gitt henne påtaleunnlatelse da eller? Jeg hadde ikke akkurat skrevet under på noen underskriftskampanje eller lignende for å få henne stilt for krigsrett. Ærlig talt. Se på problematikken USA har med Donald Trump, da snakker vi om en nasjon som virkelig bør få gjort noe med den personen som skal styre landet. Hvem hadde vært bedre egnet til å styre Norge under denne krisen, mener du? Siden du argumenterer for at hun bør stilles for krigsrett antar jeg du har en formening om det. Jeg er veldig nysgjerrig på hvem alternativet egentlig er. Jeg synes det er merkelig hvordan folk forventer perfeksjon fra Erna, Bent Høie eller FHI når hverken Erna, Bent Høie eller FHI består av spåkoner eller ellers synske personer. Endret 27. mars 2020 av Nightcrawler 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #12 Skrevet 27. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjenner jeg blir usikker nå når det settes opp felt sykehus i Oslo ... forventer de så høyt antall smittede fremover??? Anonymkode: 4e894...ca4 FEMA camps Anonymkode: cbe08...f42
Druid Skrevet 27. mars 2020 #13 Skrevet 27. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner jeg blir usikker nå når det settes opp felt sykehus i Oslo ... forventer de så høyt antall smittede fremover??? Anonymkode: 4e894...ca4 Ja, var det ukjent? Si meg, hvordan trodde du dette ville utspille seg? Hver vinter har vi massevaksinasjon av eldre og helseansatte fra oktober til desember for sesong influensa som går fra november til rundt april, rundt 4 måneder. Denne smitter dobbelt til fire ganger så fort og kom i februar, og vi har ikke vaksine eller kur. Hva forventet du?
Medisinsk bruker Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 5 minutter siden, Nightcrawler skrev: Unnskyld meg, men har du kilder på noe av det du sier her? " Jeg tror iallfall at hvis de på dag én hadde satt opp feltsykehus, så hadde vi hatt enda mer paniske tilstander i befolkningen enn vi har pr nå." Hva får deg til og tro det? Men jeg trenger ikke kilder på det. Jeg kan ta et eksempel. Jeg har vært brannvernleder i 10-12 år på offentlige bygg. Jeg hadde dagskurser med arbeidskolleger 2 ganger i året i tillegg til lovpålagte oppgaver som brannøvelser.. Den viktigste delen med dette var etter min mening og forebygge panikk. Mennesker med panikk får ikke tenkt klart, de gjør feil, og de utsetter seg selv og andre for fare. Hvert eneste sekund er viktig. Jeg stod da personlig ansvarlig om de ikke klarte jobben på grunn av manglende opplæring. Jeg måtte også dokumentere i Brannbok at ALLE kjente rutinene sine osv.osv. Men da forsvant panikken på BRANNALARM og uanmeldte brannøvelser. Det var heller ikke panikk på ekte brannalarmer/branner. Brann/brannalarmer i offentlige bygg med gjester/kunder/besøkende utløser automatisk panikk dersom man ikke er forberedt godt nok på forhånd. Om en forretningsmann som åpner et nytt storsenter får en brannalarm i åpningstiden den første uken så skriver han i boken sin: Falsk brannalarm dag 2. Utløste panikk flere plasser i bygget. Personskader. Kundegrunnlag sannsynligvis borte. Tapsprosjekt. Dette er ikke identisk sammenligning men vi prater fortsatt om panikk. Skal jeg uttale meg om saken med dine ord så det slik: Jeg tror iallfall at hvis de (Erna) hadde reagert når de skulle i Januar, og på dag én hadde satt opp feltsykehus, og samtidig kommet med en pressemelding og forklart hvorfor, så hadde vi hatt en helt annen situasjon i dag, med en helt annen tillit til myndighetene en det vi har i dag, og langt mindre paniske tilstander i befolkningen enn vi har pr nå." Andre ting, google it.
Medisinsk bruker Skrevet 28. mars 2020 #15 Skrevet 28. mars 2020 9 timer siden, Nightcrawler skrev: Jeg hadde ikke akkurat skrevet under på noen underskriftskampanje eller lignende for å få henne stilt for krigsrett. Ærlig talt. Se på problematikken USA har med Donald Trump, da snakker vi om en nasjon som virkelig bør få gjort noe med den personen som skal styre landet. Hvem hadde vært bedre egnet til å styre Norge under denne krisen, mener du? Siden du argumenterer for at hun bør stilles for krigsrett antar jeg du har en formening om det. Jeg er veldig nysgjerrig på hvem alternativet egentlig er. Jeg synes det er merkelig hvordan folk forventer perfeksjon fra Erna, Bent Høie eller FHI når hverken Erna, Bent Høie eller FHI består av spåkoner eller ellers synske personer. 9 timer siden, Nightcrawler skrev: Jeg hadde ikke akkurat skrevet under på noen underskriftskampanje eller lignende for å få henne stilt for krigsrett. Ærlig talt. Se på problematikken USA har med Donald Trump, da snakker vi om en nasjon som virkelig bør få gjort noe med den personen som skal styre landet. Hvem hadde vært bedre egnet til å styre Norge under denne krisen, mener du? Siden du argumenterer for at hun bør stilles for krigsrett antar jeg du har en formening om det. Jeg er veldig nysgjerrig på hvem alternativet egentlig er. Jeg synes det er merkelig hvordan folk forventer perfeksjon fra Erna, Bent Høie eller FHI når hverken Erna, Bent Høie eller FHI består av spåkoner eller ellers synske personer. Dersom ettertiden viser at Erna ignorerte FHI og WHO med den konsekvens at staten kollapset så hadde du skrevet under på det jo. Folk forventer og er avhengig av en god leder i krisesituasjoner. Det er merkelig at du kan si det. Ingen ville hatt ei spåkone som Statsminister. Spåkoner hadde heller ikke fått jobb i FHI. Du må ikke overse det faktum at her er det mye som er forutsigbart. Politikere har full mulighet til å skaffe seg den beste oversikt og tilkalle ekspertise ut i fra det. Men det er ting som tyder på at det har ikke Erna gjort. Ellers så har vi hørt utallige ganger at opposisjonen roper: Nå må du bytte rådgiver igjen Erna. Et minste minimum for og være rikspolitiker er at du evner og er i stand til og velge de rådgiverne du trenger. Den siste flykningekatastrofen var varslet 15 år føre. 5 år før gikk FN ut med en spesiell advarsel og oppfordret alle land i verden til og forberede seg. Det ble samtidig opplyst at terrorister ville blande seg med flyktningene og om mulig skaffe seg posisjoner. Da ringer det ei bjelle for alle oppegående personer. Men alle som fulgte med så at det ringte ingen bjeller hos Erna Først når den visuelle likstanken nådde oss og alle hørte at Erna rett og slett løy for EU og sa at Norge ikke hadde redningsskøyte og sende for å redde flyktninger, så skjedde det no. Men det var i seneste laget. Det er kun flaks at det gikk såpass bra. Der skulle hun trekt seg etterpå etter min mening. Som befolkning ble vi lovet terrorforsvar etter ABB i 2011. Først i 2017 (tror jeg det var) ble det avslørt i avisene at Erna ikke en gang hadde begynt på jobben. Hun eier ikke dømmekraft og er likeglad. På dagens agenda så er det kaker og vafler som er viktigst ser det ut til. Jeg er helt enig med Spetalen som sier i Dagens Næringsliv: Erna må taes av Coronakrisen. Han sier videre at Erna har toppen 6 måneder igjen som Statsminister. Har du ikke fått med deg at vi bor i en korrupt stat. Landets største aviser har brukt lederplass på å fortelle befolkninga at Stortinget ikke lenger har noen tillit. Poenget her er at vi har en dårlig leder og dårlige statsledere bør vi absolutt kvitte oss med. Det er mange gode statsledere i verden men ikke Erna Solberg.
Anbefalte innlegg