jaffa Skrevet 11. september 2002 #1 Skrevet 11. september 2002 Jeg er så utrolig lei av å spare til langt hår til bryllupet mitt! Egentlig trives jeg ikke noe særlig med langt hår heller! Vil helst klippe meg kort igjen. Så mitt spørsmål er: finnes det kule frisyrer for korthårede bruder??? Finnes det noen hjemmesider med bilder av slike frisyrer?
Augustbrud02 Skrevet 11. september 2002 #2 Skrevet 11. september 2002 Tro meg; jeg har vært i akkurat samme situasjonen som deg! Jeg skulle spare hår til bryllupet, slik at jeg fikk en oppsatt frisyre. Men da jeg byttet frisør, var hun fullt og helt bestemt på at jeg skulle ha kort hår i bryllupet, da det er dette jeg kler. Desverre finnes det utrolig få frisyrer av korhårede bruder på nettet (om det i det hele tatt er noen), og tro meg - jeg har lett høyt og lavt! Mitt beste tips er at du tar en tur til frisøren som skal ordne deg på dagen. Ta en prat med henne om dette med hår. Kikke i blader o.l. som firsøren har liggende hos seg, der finner du masse tips. Selv hadde jeg en frisyre klar i hodet (en frisyre etter Märtha Louise), men det endte opp med at frisøren foreslo en frisyre som passet meg perfekt og som jeg var veldig fornøyd med. Det lureste er nemlig å ikke henge seg så mye opp i andre bilder, men heller snakke med firsøren om hva hun tenker om dette med hår. Men hvis du allikevel vil kikke på bilder, er det smart å gå igjennom bryllupsbildene som blir lagt ut her på KG. Der kan du få ideer til hvordan du kan ha håret ditt. Forøvrig finner du min frisyre her: http://home.no/augustbrud02/bilder1.htm Men husk: pinekort hår er det lite man kan gjøre med. Men sparer man bittelitt på toppen er det lett å feste både slør og tiara. Frisøren min mente faktisk at det var flottere med en kort frisyre enn en frisyre der man bare hadde spart sånn halvveis - kunne ikke vært mer enig!
jaffa Skrevet 11. september 2002 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2002 Augustbrud02, du var kjempefin på håret! Ser at det er fullt mulig å være "pyntet" på håret selv med kort frisyre! Da regner jeg med at det blir klippet en del neste gang jeg er til frisøren. Nydelig brudebukett, forresten! Hvor mye måtte du betale for den?
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2002 #4 Skrevet 11. september 2002 Helt enig i at det er kjempefint med kort hår også, men tenk deg godt om før du klipper det - i og med at det ikke går an å angre etterpå. Og mulighetene er veeeeldig mye større med lengre hår. Det er så gøy å kunne ha en fantastisk frisyre den ene gangen.. Jeg hadde også spart lenge, liker heller ikke å ha så langt hår, men det ble så fint, frisøren satte det opp i en utrolig morsom og fin topp som passet veldig godt til meg. Hun stakk også små blomster inn i håret. Klippet meg med en gang etter bryllupet, og det var super-deilig med kortere hår igjen. Men er veldig glad for at jeg holdt ut til bryllupet
Augustbrud02 Skrevet 11. september 2002 #5 Skrevet 11. september 2002 Tusen takk jaffa. :oops: For det første tror jeg det viktigste er å finne ut hvordan man selv ønsker håret. For min del ville jeg helst ha kort hår i bryllupet, da jeg har hatt kort hår de siste 8 årene. For meg ville det blitt feil med langt hår i bryllupet vårt, for så å ha det kort rett etterpå. Altså, finn ut hva du vil, før du bestemmer deg. Første frisøren jeg var hos mente det var sååå flott om jeg sparte og dum som jeg var hørte jeg på henne. Jeg var så usikker i ettertid, men da jeg byttet frisør fikk jeg så mye støtte i det at jeg burde ha kort hår siden jeg kledte det best. Jeg sparte littegranne hår, men det var mest oppå toppen, slik at man kunne feste noe i det. Det var faktisk ikke så slitsomt, men jeg klipte meg pinekort rett etter bryllupet også. Når det gjelder buketten min så betalte jeg 1625 for den. Tror det var en god pris jeg, og det var rett og slett drømmebuketten for meg. Jeg var iallfall kjempefornøyd, både med utseende, farger og pris! (Og jeg er både sær og kresen når det gjelder akkurat dette med blomster...) Men tilbake til dette med håret, snakk litt med firsøren før du tar den endelige avgjørelsen. Men tenk litt ordentlig igjennom det, tenk på bildene skal tas og prøv og finn ut om du tror du vil føle deg vel med langt hår på en slik dag.
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2002 #6 Skrevet 11. september 2002 Heisann Da jeg giftet meg i April hadde jeg kort hår. dere kan se hvordan det ble her: http://home.no.net/waraas fant fort ut at det å spare er bare tull når man alikevel er vant med kort hår og kommer til å klippe det kort rett etter bryllupet igjen. klem fra 20April2002 som har vært lykkelig gift i snart fem måneder
September 2002 Skrevet 12. september 2002 #7 Skrevet 12. september 2002 HVis du er vant til å ha kort hår og kler det best, hvorfor i all verden skal du spare til bryllupet ? Blir rart synes jeg, å ha langt hår den dagen hvis du ikke har det ellers. Du skal jo se ut som DEG ! Og kort hår kan pyntes kjempefint med perler, tiara etc., jeg synes kort hår på bruder er veldig stilig. Kanskje du må spare bittelitt oppå som noen sier hvis du vil feste et slør - men det skal ikke mye til.
foundirish Skrevet 12. september 2002 #8 Skrevet 12. september 2002 Kan jo sjekke hårstiler i Frankrike spesielt, de har etter min mening en masse stilige frisyrer med kort hår, man trenger jo ikke se ut som en vernepliktig. Noen links: http://visual-web.com.fr/alain-bernard/ http://www.hairboutique.com/tips/tip062.htm http://www.modaonline.it/special/roma1/capelli.htm (Sergio Valente)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå