AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #1 Skrevet 27. mars 2020 Jeg synes det blir for mye fokus på dødsraten i media. Som om at årsaken til at man ikke vil bli smittet «skal» være at man kan dø av sykdommen. Noe de færreste gjør. Jeg er engstelig for å bli smittet fordi jeg liker ikke følelsen av å slite med å puste. Har astma, og må inhalere kortisonpulver to ganger daglig mot betennelse i lungene. Er jeg forkjølet eller har influensa er det tungt å puste, og på det verste må jeg sove sittende. Synes også det er så ekkelt å høre surklingen og hvesingen fra lungene. Dersom jeg får covid-19, og den er litt verre enn forkjølelse, må jeg nok innlegges. Og det vil jeg absolutt ikke! Anonymkode: c0fde...d9c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #2 Skrevet 27. mars 2020 Nei, nei og atter nei! Anonymkode: 2ca28...5ac 1
Antiviruset Skrevet 27. mars 2020 #3 Skrevet 27. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: eg synes det blir for mye fokus på dødsraten i media. Som om at årsaken til at man ikke vil bli smittet «skal» være at man kan dø av sykdommen. Noe de færreste gjør. Jeg er engstelig for å bli smittet fordi jeg liker ikke følelsen av å slite med å puste. Har astma, og må inhalere kortisonpulver to ganger daglig mot betennelse i lungene. Er jeg forkjølet eller har influensa er det tungt å puste, og på det verste må jeg sove sittende. Synes også det er så ekkelt å høre surklingen og hvesingen fra lungene. Dersom jeg får covid-19, og den er litt verre enn forkjølelse, må jeg nok innlegges. Og det vil jeg absolutt ikke! Det er jo derfor vi alle skal være lojale mot alle tiltak som fattes i denne anledning. Men du er i en risikogruppe, ingen andre er heller garantert at de tåler dette viruset og kan bli veldig alvorlig syke. Det er de uvitende tullingene som tror at de ikke kan bli rammet som virkelig er ute å kjøre. Ingen vet a hvor alvorlig de rammes før de akkurat er dette. Du er i en risikogruppe, men mange andre bør også ha dine bekymringer. Selv de friskeste bør ha akkurat dette. Det finnes ingen garantier. 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #4 Skrevet 27. mars 2020 De fleste overlever, men jeg har ikke lyst til å ende opp slik heller: https://www.nrk.no/rogaland/orjan-_46_-fikk-pavist-korona-_-la-fire-dager-i-pustemaskin-pa-intensiven-med-akutt-lungesvikt-1.14963514 Anonymkode: a454d...c08 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #5 Skrevet 27. mars 2020 Tja. Har kreft i det respiratoriske systemet, og har blitt bestrålt og forgiftet herifra til helvete, så selv om jeg er ung er jeg jo bekymret. Ikke for å dø nødvendigvis, men å bli alvorlig syk (igjen). Men, det er selvfølgelig viktigere å komme seg på hytta og dra på fest selv om man eeegentlig er i karantene, enn å ta hensyn til sånt ubetydelig rask som meg. Anonymkode: e9f2e...681 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #6 Skrevet 27. mars 2020 Jeg er 51 år, er frisk som en fisk og fysisk aktiv og har nå sittet isolert i 3 uker på grunn av lungeinfeksjon som ikke går over. Har alle tegn på Corona men det kan også være en vanlig virusinfeksjon. Blir ikke testet så jeg har fått beskjed om at jeg må sitte inne isolert til alle symptomer er borte! Orker ingenting, ligger bare på sofaen og ser på tv og med tørrhoste og puster tungt. I går ble naboen som er 26 år, frisk, jobber som personlig trener og er supersunn, hentet med ambulanse og ambulansemedarbeiderne hadde smittevern utstyr fra topp til tå. Han ble kjørt bort med blålys og fulle sirener, og ligger muligens på sykehuset nå i respirator😐 Anonymkode: 9bc45...2af 5
Helgeline Skrevet 27. mars 2020 #7 Skrevet 27. mars 2020 Jeg er ikke redd for corona for egen del, men tror jeg snakker på vegne av mange helsepersonell når jeg sier jeg er livredd for å føre smitte videre til sårbare pasienter. 3
Blatter Skrevet 27. mars 2020 #8 Skrevet 27. mars 2020 (endret) Ja, jeg er redd for å få det. hvorfor? jeg er ikke i noen risikogruppe, men jeg er gravid i uke 30. De vet for lite om viruset til å si noe sikkert om hvordan det påvirker babyen, pluss at en vet for lite om hvor hardt påvirket gravide kan bli. Jeg er også redd for å måtte føde uten partner og på isolat. Jeg er redd for at jeg blir isolert fra babyen etter fødsel. Jeg er redd for at helse norge er så belastet når min tid til å føde er her at jeg kan risikere å ikke få den hjelpen jeg og baby evt trenger. Endret 27. mars 2020 av Blatter 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #9 Skrevet 27. mars 2020 Jeg er litt bekymret for å få det. Ikke hysterisk redd, men det er jo mest usikkerheten rundt det. Og det at man kan få problemer med å puste. Det har jeg opplevd før og jeg har hatt noen tilfeller med dårlig pust ved sykdom. Men det jeg er aller mest bekymret for, det er mine foreldre. Min mor har ligget i respirator før pga en akutt sykdom hun fikk og hun er lungesyk. Hun tror jeg ikke vil overleve å få corona og dette plager meg å tenke på. Min far har høyt blodtrykk og er hjertesyk. Jeg er redd for å miste begge foreldrene mine pga denne sykdommen. Men de selv er ikke så bekymret, så er vel bare jeg som må prøve å ikke tenke på det😊 Anonymkode: 22515...b69 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #10 Skrevet 27. mars 2020 Jeg vil bli smittet og bli ferdig. Anonymkode: 22b99...eef 1
Chantielle Skrevet 27. mars 2020 #11 Skrevet 27. mars 2020 Ja,jeg er engstelig for å få det. Vet at jeg er i høyrisikogruppen og at kroppen ikke er helt fit for fight akkurat. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #12 Skrevet 27. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil bli smittet og bli ferdig. Anonymkode: 22b99...eef Det er ikke sikkert du blir «ferdig». Det er ikke forsket nok til at man vet hvor lenge en eventuell immunitet vil vare. Anonymkode: c0fde...d9c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #13 Skrevet 27. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil bli smittet og bli ferdig. Anonymkode: 22b99...eef Få noen til å smugle deg til Bergamo da, så smitter du ingen nordmenn i det minste. God tur 🇮🇹 Anonymkode: c0fde...d9c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #14 Skrevet 27. mars 2020 Jeg er litt engstelig pga sånne historier som det her. Litt småsjuk. Litt verre. Høy feber. Bang, respirator. Frisk fyr, ingen underliggende sykdom. DET er skummelt. https://www.nrk.no/rogaland/orjan-_46_-fikk-pavist-korona-_-la-fire-dager-i-pustemaskin-pa-intensiven-med-akutt-lungesvikt-1.14963514 Anonymkode: 80834...b83 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #15 Skrevet 27. mars 2020 I utgangspunktet er jeg ikke redd, men jeg tenker jo av og til "tenk hvis jeg har en underliggende sykdom som jeg ikke vet om, hva da?" Anonymkode: fbf4a...279 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #16 Skrevet 27. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet er jeg ikke redd, men jeg tenker jo av og til "tenk hvis jeg har en underliggende sykdom som jeg ikke vet om, hva da?" Anonymkode: fbf4a...279 Akkurat. Leste et sted om en i 20-årene som ikke visste han hadde kreft før han ble innlagt pga korona. Her i landet er det sikkert mange som har høyt blodtrykk eller diabetes uten å være klar over det. Anonymkode: c0fde...d9c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #17 Skrevet 27. mars 2020 Jeg tanker så sykt dårlig å bli syk, så fort jeg får feber og litt hoste så sutrer jeg som bare det. HATER å være syk. Tar influensavaksine for å slippe influensa. Så jeg er egentlig ikke redd, jeg bare rett og slett gidder ikke bli syk. Anonymkode: ba003...075
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #18 Skrevet 27. mars 2020 Jeg er redd fordi jeg katastrofetenker og har angstlidelse. Har i tillegg en autoimmun sykdom, den er ikke definert som risiko per i dag, men tenker jeg stiller svakere enn folk med normalt immunforsvar.. Er relativt ung (30) men fortsatt utrolig redd. Anonymkode: 503d0...b92
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #19 Skrevet 27. mars 2020 Jeg er bekymret siden jeg vet at naboene er smittet. Og jeg tenker på barna mine og mine gamle foreldre (som jeg ikke har sett på 5 uker, men som jeg har veldig lyst til å treffe igjen snart) Anonymkode: 1567a...fc9
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #20 Skrevet 27. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt engstelig pga sånne historier som det her. Litt småsjuk. Litt verre. Høy feber. Bang, respirator. Frisk fyr, ingen underliggende sykdom. DET er skummelt. https://www.nrk.no/rogaland/orjan-_46_-fikk-pavist-korona-_-la-fire-dager-i-pustemaskin-pa-intensiven-med-akutt-lungesvikt-1.14963514 Anonymkode: 80834...b83 Har denne mannen vært i respirator da? Det nevnes pustemaskin, som er lite beskrivende. Han er avbildet med en c-pap/bi-pap, som også kan defineres som pustemaskin. Men dette er non-invasiv behandling, og langt fra ingripende som respirator. Anonymkode: 5c846...101
Anbefalte innlegg