AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #1 Skrevet 27. mars 2020 Folk tar ikke dette på alvor. Vi er blitt rådet av kommuneoverlege å ikke besøke hverandre, selv om det er familie/slekt, blitt rådet til å holde oss mest mulig innendørs. Har ikke handlet mat siden første mars og kjøpte da for en måned fremover. Vel. Måtte ut i ett ærend i dag, første gang jeg er ute på lenge. Flere uker, siden jeg selvisolert fra første mars. Det er jo mer folk ute nå enn noengang før. Og matbutikken var stappfull av folk. Mer enn noengang før. Naboen har huset fullt av besøk hver eneste kveld, og folk holder absolutt ikke avstand. Dette kommer aldri til å gå bra. Har selv fått halsvondt i kveld, og har ikke vært i nærheten av en sjel siden den 1. mars. Så hvor kommer det fra da? Anonymkode: 90bfb...2f5 5
Djungelvrål Skrevet 27. mars 2020 #2 Skrevet 27. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Folk tar ikke dette på alvor. Vi er blitt rådet av kommuneoverlege å ikke besøke hverandre, selv om det er familie/slekt, blitt rådet til å holde oss mest mulig innendørs. Har ikke handlet mat siden første mars og kjøpte da for en måned fremover. Vel. Måtte ut i ett ærend i dag, første gang jeg er ute på lenge. Flere uker, siden jeg selvisolert fra første mars. Det er jo mer folk ute nå enn noengang før. Og matbutikken var stappfull av folk. Mer enn noengang før. Naboen har huset fullt av besøk hver eneste kveld, og folk holder absolutt ikke avstand. Dette kommer aldri til å gå bra. Har selv fått halsvondt i kveld, og har ikke vært i nærheten av en sjel siden den 1. mars. Så hvor kommer det fra da? Anonymkode: 90bfb...2f5 Halsvondt kan komme av en million andre ting, minst sannsynlig Covid. 13
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #3 Skrevet 27. mars 2020 Da er du ikke smittet med corona i hvert fall. Ellers enig i dine utsagn. Anonymkode: 9bfbd...5b2 1
Heisenberg Skrevet 27. mars 2020 #4 Skrevet 27. mars 2020 Sår hals kommer fra psyken din. Om du mot formodning har blitt smittet i dag så må du huske det som heter inkubasjonstid 15
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #5 Skrevet 27. mars 2020 Det går bra, vi vill vinne over viruset. Om det ikke går over av seg selv, du må huske at det er made in china. Anonymkode: f6e5e...009 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #6 Skrevet 27. mars 2020 Hvis alle skulle gjort som deg og handlet for en måned 1. mars ville få hatt mat i huset. Tror de fleste tar dette ganske seriøst, her jeg bor ser jeg i hvert fall mye mindre trafikk og mye færre folk på butikken. Men regjeringen har jo ikke innført portforbud. Du sier jo selv at du har vondt i halsen og vært ute på et ærend i dag, så kanskje halsvondten kom av at du ble smittet av noe når du var på ærendet ditt i dag? Sykdommer som vanlig forkjølelse eksisterer ennå. Anonymkode: c051c...fda 9
tussi84 Skrevet 27. mars 2020 #7 Skrevet 27. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk tar ikke dette på alvor. Vi er blitt rådet av kommuneoverlege å ikke besøke hverandre, selv om det er familie/slekt, blitt rådet til å holde oss mest mulig innendørs. Har ikke handlet mat siden første mars og kjøpte da for en måned fremover. Vel. Måtte ut i ett ærend i dag, første gang jeg er ute på lenge. Flere uker, siden jeg selvisolert fra første mars. Det er jo mer folk ute nå enn noengang før. Og matbutikken var stappfull av folk. Mer enn noengang før. Naboen har huset fullt av besøk hver eneste kveld, og folk holder absolutt ikke avstand. Dette kommer aldri til å gå bra. Har selv fått halsvondt i kveld, og har ikke vært i nærheten av en sjel siden den 1. mars. Så hvor kommer det fra da? Anonymkode: 90bfb...2f5 Har det slått deg at noen har legitime grunner til å besøke andre? Feks at noen pårørende må hjelpe syke og eldre med handling av matvarer + legge ting på plass? Det kan også være hjelp i hjemmet i form av å hente klesvask og vaske klær for dem, bære ut søppel, hente post osv. Det kan også være at psykologer har anbefalt at noen av de som er psykisk syke har fått beskjed om å ha en fast venn de besøker i denne perioden, for at ikke den psykiske helse skal bli forverret. Og at dette gjelder så lenge ingen av de viser tegn på sykdom, men at man skal ta hensyn. Er ikke Noe svart og hvitt her, og store nyanser mellom det å ikke besøke noen, til det å samles flere/besøke mange forskjellige. 10
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #8 Skrevet 27. mars 2020 Jeg holder meg hjemme i frivillig karntene og går kun ut for å kjøpe mat. Jeg har helt ærlig gitt opp. Tenker at den som fortsatt er i live om 1 år vil se resultatene av det hele. Folk tenker "Det rammer ikke meg" og så fortetter de med alt de gjør uten å bry seg. Ingen vet om vi kan bli immune enda. INGEN. Og når det ikke finnes flere ansatte i kritiske yrker igjen til å utføre jobbene, da kommer vi virkelig til å få problemer. Såppel vil hope seg opp, leger og sykepleiere finnes ikke så hvordan skal de som skader seg eller trenger operasjoner for å overleve en ulykke klare seg? Når de som reparerer strømlinjene ikke kan fordi de er syke eller døde, hvem skal fikse det? Om sjåføren som kjører matvarer blir syk og dør under sitt lange skift og er flere timer unna målet, hvem skal finne ut hvor han er, og få maten levert uten å smitte flere mennesker? Alt dette fordi folk på død og liv MÅ sosialisere seg. Anonymkode: 6e44e...711 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #9 Skrevet 27. mars 2020 4 minutter siden, tussi84 said: Har det slått deg at noen har legitime grunner til å besøke andre? Feks at noen pårørende må hjelpe syke og eldre med handling av matvarer + legge ting på plass? Det kan også være hjelp i hjemmet i form av å hente klesvask og vaske klær for dem, bære ut søppel, hente post osv. Det kan også være at psykologer har anbefalt at noen av de som er psykisk syke har fått beskjed om å ha en fast venn de besøker i denne perioden, for at ikke den psykiske helse skal bli forverret. Og at dette gjelder så lenge ingen av de viser tegn på sykdom, men at man skal ta hensyn. Er ikke Noe svart og hvitt her, og store nyanser mellom det å ikke besøke noen, til det å samles flere/besøke mange forskjellige. Klarer du ikke å lese? Det er IKKE de situasjonene du nevner ts sikter til! Anonymkode: 6e44e...711 4
Stoltskeiv Skrevet 27. mars 2020 #10 Skrevet 27. mars 2020 Man trenger ikke handle en gang i måneden for å ta dette serriøst. Jeg har begynt med å ukeshandle og fungerer kjempe fint. Er for det meste inne. Er ikke ute med mindre jeg må. Er ikke på besøk hos andre, men samtidig så passer jeg på å få meg frisk luft med å gå en tur i skogen eller der det ikke er så mye folk. Det er ikke sunt å bare sitte inne, man må få seg frisk luft. Men at butikkene fortsatt er fulle av folk og folk ikke bryr seg er et problem ja, men nå er det også enkelt å se alt det negative. Jeg tror det er mange som faktisk følger råda, men man ser bare de som ikke følger råda. For de er jo ikke inne uansett. Du så de jo nettopp på butikken. Det som skremmer meg mest er de som du sier drar på besøk og ikke holder avstand i det hele tatt, men igjen det er de vi ser. Vi ser ikke de som faktisk følger råda fordi de isolerer seg jo 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #11 Skrevet 27. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk tar ikke dette på alvor. Vi er blitt rådet av kommuneoverlege å ikke besøke hverandre, selv om det er familie/slekt, blitt rådet til å holde oss mest mulig innendørs. Har ikke handlet mat siden første mars og kjøpte da for en måned fremover. Vel. Måtte ut i ett ærend i dag, første gang jeg er ute på lenge. Flere uker, siden jeg selvisolert fra første mars. Det er jo mer folk ute nå enn noengang før. Og matbutikken var stappfull av folk. Mer enn noengang før. Naboen har huset fullt av besøk hver eneste kveld, og folk holder absolutt ikke avstand. Dette kommer aldri til å gå bra. Har selv fått halsvondt i kveld, og har ikke vært i nærheten av en sjel siden den 1. mars. Så hvor kommer det fra da? Anonymkode: 90bfb...2f5 Ler meg ihjel av deg stakkars 😂 Anonymkode: e6c69...966 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #12 Skrevet 27. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder meg hjemme i frivillig karntene og går kun ut for å kjøpe mat. Jeg har helt ærlig gitt opp. Tenker at den som fortsatt er i live om 1 år vil se resultatene av det hele. Folk tenker "Det rammer ikke meg" og så fortetter de med alt de gjør uten å bry seg. Ingen vet om vi kan bli immune enda. INGEN. Og når det ikke finnes flere ansatte i kritiske yrker igjen til å utføre jobbene, da kommer vi virkelig til å få problemer. Såppel vil hope seg opp, leger og sykepleiere finnes ikke så hvordan skal de som skader seg eller trenger operasjoner for å overleve en ulykke klare seg? Når de som reparerer strømlinjene ikke kan fordi de er syke eller døde, hvem skal fikse det? Om sjåføren som kjører matvarer blir syk og dør under sitt lange skift og er flere timer unna målet, hvem skal finne ut hvor han er, og få maten levert uten å smitte flere mennesker? Alt dette fordi folk på død og liv MÅ sosialisere seg. Anonymkode: 6e44e...711 Du er helt gæren du, kom deg til psykolog når dette er over du har alvorlige issues Anonymkode: e6c69...966 10
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #13 Skrevet 27. mars 2020 34 minutter siden, Heisenberg skrev: Sår hals kommer fra psyken din. Om du mot formodning har blitt smittet i dag så må du huske det som heter inkubasjonstid 29 minutter siden, tussi84 skrev: Har det slått deg at noen har legitime grunner til å besøke andre? Feks at noen pårørende må hjelpe syke og eldre med handling av matvarer + legge ting på plass? Det kan også være hjelp i hjemmet i form av å hente klesvask og vaske klær for dem, bære ut søppel, hente post osv. Det kan også være at psykologer har anbefalt at noen av de som er psykisk syke har fått beskjed om å ha en fast venn de besøker i denne perioden, for at ikke den psykiske helse skal bli forverret. Og at dette gjelder så lenge ingen av de viser tegn på sykdom, men at man skal ta hensyn. Er ikke Noe svart og hvitt her, og store nyanser mellom det å ikke besøke noen, til det å samles flere/besøke mange forskjellige. De samles opptil tolv stk sammen daglig så nei. Anonymkode: 90bfb...2f5 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #14 Skrevet 27. mars 2020 38 minutter siden, Heisenberg skrev: Sår hals kommer fra psyken din. Om du mot formodning har blitt smittet i dag så må du huske det som heter inkubasjonstid Kan komme av en hendelse for tre dager siden som jeg ikke skal utdype her. Men er fare for smitte ja. Anonymkode: 90bfb...2f5
Heisenberg Skrevet 27. mars 2020 #15 Skrevet 27. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan komme av en hendelse for tre dager siden som jeg ikke skal utdype her. Men er fare for smitte ja. Anonymkode: 90bfb...2f5 Så så isolert at du ikke kan ha blitt smittet har du ikke vært? 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #16 Skrevet 27. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Du er helt gæren du, kom deg til psykolog når dette er over du har alvorlige issues Anonymkode: e6c69...966 Så tøff i munnen du var da. Nøtteliten. Anonymkode: 6e44e...711 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #17 Skrevet 27. mars 2020 Oi oi, jøye meg. Jeg er glad for at jeg klarer å se alvoret i det og følge myndighetenes anbefalinger uten å tro at det er nesten dommedag slik som TS og spesielt AB..711 gjør! Anonymkode: a2d26...623 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #18 Skrevet 27. mars 2020 Det er da ikke forbudt å ha besøk? Det er veldig viktig å ta vare på sin psykiske helse oppi dette også. Å isolere seg og det å ikke bevege seg utendørs er IKKE bra for helsa! Anonymkode: 0ea99...b08 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #19 Skrevet 27. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Oi oi, jøye meg. Jeg er glad for at jeg klarer å se alvoret i det og følge myndighetenes anbefalinger uten å tro at det er nesten dommedag slik som TS og spesielt AB..711 gjør! Anonymkode: a2d26...623 Hele verden går i Lockdown og du klarer ikke å se hvorfor. Det er ikke bare en sykdom. Dette er totalt vidtomgripende og vil være langvarig. Så ja, det er faktisk en type dommedag nå. Verden de av oss som overlever går inn i vil være totalt annerledes enn den vi levde i før. Men vil du leve i fornektelse, vær så god. Anonymkode: 6e44e...711 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #20 Skrevet 27. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder meg hjemme i frivillig karntene og går kun ut for å kjøpe mat. Jeg har helt ærlig gitt opp. Tenker at den som fortsatt er i live om 1 år vil se resultatene av det hele. Folk tenker "Det rammer ikke meg" og så fortetter de med alt de gjør uten å bry seg. Ingen vet om vi kan bli immune enda. INGEN. Og når det ikke finnes flere ansatte i kritiske yrker igjen til å utføre jobbene, da kommer vi virkelig til å få problemer. Såppel vil hope seg opp, leger og sykepleiere finnes ikke så hvordan skal de som skader seg eller trenger operasjoner for å overleve en ulykke klare seg? Når de som reparerer strømlinjene ikke kan fordi de er syke eller døde, hvem skal fikse det? Om sjåføren som kjører matvarer blir syk og dør under sitt lange skift og er flere timer unna målet, hvem skal finne ut hvor han er, og få maten levert uten å smitte flere mennesker? Alt dette fordi folk på død og liv MÅ sosialisere seg. Anonymkode: 6e44e...711 Jeg gleder meg til neste år når du sitter der og tenker over tiden du kastet bort. Anonymkode: 7440d...f2c 2
Anbefalte innlegg