AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #1 Skrevet 27. mars 2020 Knallbra av helsevesenet vårt: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nArdA/nye-retningslinjer-ved-ahus-vil-hindre-at-corona-pasienter-lider 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 5022d...381 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #2 Skrevet 27. mars 2020 Det er bra, men fy faen så jævlig! Og dette sammenligner folk med en lett snue, og lurer på når de kan dra på hytta? Anonymkode: 7aa86...108 13
Khadira Skrevet 27. mars 2020 #3 Skrevet 27. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er bra, men fy faen så jævlig! Og dette sammenligner folk med en lett snue, og lurer på når de kan dra på hytta? Anonymkode: 7aa86...108 Nja, hyttefolket har vel ikke akkurat lest særlig mye mer enn overskriftene, tror jeg. Bare en teori da. 5
Antiviruset Skrevet 27. mars 2020 #5 Skrevet 27. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bra, men fy faen så jævlig! Og dette sammenligner folk med en lett snue, og lurer på når de kan dra på hytta? Ja dette er jo "bra" men betinger at helsevesenet ikke blir så overbelastet som i Italia og kanskje ikke har denne muligheten heller. Så derfor skal vi alle faktisk tenke på akkurat dette! Og være lojale mot de vedtakene som fattes. Dette er alvor. 10
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #6 Skrevet 27. mars 2020 Å «drukne» i egne lunger må være helt forferdelig, og tenk på at mange dør slik hjemme, i Italia (og sikkert andre steder også). Burde det ikke vært en selvfølge at pasienter ikke skal seigpines ihjel, uansett om det er corona-pasienter eller ikke? Anonymkode: cb1f4...0e3 3
Gjest Tutte Skrevet 27. mars 2020 #7 Skrevet 27. mars 2020 Er ikke det viktigste at de faktisk gjør så pasienter skal slippe og lide, hvorfor opplyse om dette og med en slik detaljert forklaring på hvordan det føles? Det blir så mer og mer tydelig at det er om å gjøre for media å skremme mest mulig. Har ikke folk det vanskelig nok fra før nå.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #8 Skrevet 27. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Å «drukne» i egne lunger må være helt forferdelig, og tenk på at mange dør slik hjemme, i Italia (og sikkert andre steder også). Burde det ikke vært en selvfølge at pasienter ikke skal seigpines ihjel, uansett om det er corona-pasienter eller ikke? Anonymkode: cb1f4...0e3 Det finnes videoer på youtube som viser pasienter på det siste som ikke har fått pustehjelp eller smertestillende. De har lagt et teppe over pasienten og holder han så han ikke skal falle ned på gulvet. Videoen viser at han rister i dødskramper i flere minutter. Og samtidig sitter de andre syke rundt og venter på hjelp. Dette var i Wuhan. Finnes mange slike videoer på youtube, er bare å lete det opp og se. Jeg tror at fordi dette skjer så rask og plutselig i svært mange tilfeller, er litt av årsaken til at det blir ekstremt overveldende. Særlig når de ikke har utstyr og folk dør i fleng. Det siste døgnet med over 900 døde i Spania må ha vært slik for mange. Jeg skulle ønske at noen filmet dette og la det ut til skrekk og eksempel. Kanskje da disse "det er bare litt snue" folkene kunne holdt munnen og tatt til seg litt fakta. Anonymkode: b9d17...104 8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #9 Skrevet 27. mars 2020 3 minutter siden, Tutte said: Er ikke det viktigste at de faktisk gjør så pasienter skal slippe og lide, hvorfor opplyse om dette og med en slik detaljert forklaring på hvordan det føles? Det blir så mer og mer tydelig at det er om å gjøre for media å skremme mest mulig. Har ikke folk det vanskelig nok fra før nå. Fordi det er så mange som ikke skjønner alvoret de utsetter andre mennesker for. Skal man begynne å skjerme folk fordi de ikke tåler å høre sannheten nå? HJELPES! Anonymkode: b9d17...104 8
Gjest Tutte Skrevet 27. mars 2020 #10 Skrevet 27. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi det er så mange som ikke skjønner alvoret de utsetter andre mennesker for. Skal man begynne å skjerme folk fordi de ikke tåler å høre sannheten nå? HJELPES! Anonymkode: b9d17...104 Jeg kjenner flere folk i risikogruppa som er livredde om dagen. Mange sitter ensomme med stor angst på grunn av dette. Her må man tenke på alle. Ja, de som ikke ser alvoret, ikke bryr seg eller tar hensyn har godt av å bli skremt. Men her handler det ikke bare om dem!!
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #11 Skrevet 27. mars 2020 Enig med Tutte, men jeg hadde allerede fått med meg at avslutningen er slik, så får meg blir det da beroligende å høre at de vil prøve å unngå det i Norge. Ikke lett, det som beroliger en - skremmer en annen. Anonymkode: 34676...da4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #12 Skrevet 28. mars 2020 "– Det er ingen etiske dilammer knyttet til dette, fordi retningslinjene i Norge sikrer at helsepersonell kan gi tilstrekkelig medisiner for å lindre smerter, selv om det kan forkorte livet til pasienten noe, sier Steine." Det var jo bra. Jeg trodde et øyeblikk at de ville innføre aktiv dødshjelp også, under dekke av "korona". Anonymkode: a3ee4...722
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #13 Skrevet 28. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var jo bra. Jeg trodde et øyeblikk at de ville innføre aktiv dødshjelp også, under dekke av "korona". Anonymkode: a3ee4...722 Ja, det ville jo vært for galt om de faktisk ønsket å minske folks lidelser. La oss for all del prøve å holde alle i live lengst mulig, også de som gjennomgår ekstreme smerter. La oss holde dem i live mot deres vilje. Anonymkode: da1cf...833 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Knallbra av helsevesenet vårt: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nArdA/nye-retningslinjer-ved-ahus-vil-hindre-at-corona-pasienter-lider 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 5022d...381 Det håper jeg da inderlig at alle dødende får, korona eller ikke. Folk ser ut til å fullstendig ha fortrengt hvor mange som dør hver dag i dette landet, året rundt. Anonymkode: 18443...05b
Anbefalte innlegg