AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #1 Skrevet 27. mars 2020 Jeg har, i likhet med mange andre i Norge, fått permitteringsvarsel. Det jeg lurer på er: * Hva betyr egentlig permitteringsvarsel? * Jeg har forstått det slik at alle har fått permitteringsvarsel, men at ikke alle blir berørte. Jeg lurer litt på hvilke utvelgelsekriterier som ligger til grunn for at noen får "endelig" permitteringsvarsel, mens andre slipper med "skrekken"? Her må folk med arbeidsgivererfaring gjerne svare. Tusen takk for alle svar! Anonymkode: 8a1ed...a96
Khadira Skrevet 27. mars 2020 #2 Skrevet 27. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva betyr egentlig permitteringsvarsel? Betyr vel egentlig bare om at du blir varslet om at du blir tatt ut i permisjon/er tatt ut i permisjon. Under normale omstendigheter skal et slikt varsel gis på forhånd, men i og med at det er spesielle omstendigheter nå, så kan det sendes på kortere varsel.
Tarmegenbolle Skrevet 27. mars 2020 #3 Skrevet 27. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har, i likhet med mange andre i Norge, fått permitteringsvarsel. Det jeg lurer på er: * Hva betyr egentlig permitteringsvarsel? * Jeg har forstått det slik at alle har fått permitteringsvarsel, men at ikke alle blir berørte. Jeg lurer litt på hvilke utvelgelsekriterier som ligger til grunn for at noen får "endelig" permitteringsvarsel, mens andre slipper med "skrekken"? Her må folk med arbeidsgivererfaring gjerne svare. Tusen takk for alle svar! Anonymkode: 8a1ed...a96 Et varsel om at permitteringer sannsynligvis vil forekomme.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 Enkelt dettte! Hvis din arbeidsgiver som betaler din lønn hver måned ikke får nok inntekter til å betale lønn og andre kostnader. Må de permitere. Dette er midlertige dugnad for å hindre konkurs. Da mister alle jobben! Anonymkode: 71ab7...8b8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enkelt dettte! Hvis din arbeidsgiver som betaler din lønn hver måned ikke får nok inntekter til å betale lønn og andre kostnader. Må de permitere. Dette er midlertige dugnad for å hindre konkurs. Da mister alle jobben! Anonymkode: 71ab7...8b8 De velger kanskje å beholde noen få som generer mer inntekter en deg for å holde " hjula" igang eller så har de andre viktige oppgaver som regnskap, ledelse el Anonymkode: 71ab7...8b8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #6 Skrevet 28. mars 2020 Siden alle får varsel, vil jeg anta at det er et tegn på at bedriften sliter og derfor må kutte ned i produksjonen. Men bedriften må fremdeles holde hjulene igang og derfor er det enkelte funksjoner som må opprettholdes. Var jeg deg ville jeg sjekke regler og hva du bør gjøre (nav.no) i nærmeste fremtid. Vær forberedt, selv om du kanskje ikke blir permittert. Anonymkode: a7df7...43c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå