Gå til innhold

Føler meg som en skikkelig dårlig forelder...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi barnet mitt er på SFO 1-2 dgr i uka nå. Greia er at det kun er han som er der. Vi begge jobber innen helse, og besteforeldre og andre som ellers kunne stilt opp er i risikogrupper. 
Når jeg henta sist og kommenterte det at han var alene, kom det en kommentar (nedlatende) fra ansatt om at «ja, de andre finner vel andre løsninger».

Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Høre hva andre syns kanskje. Hvilken annen løsning  kunne/burde vi valgt, og er det andre som føler på dette?

Anonymkode: de6eb...d0d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst, takk for at dere stiller opp. For det andre, dere gjør alt riktig. Dette er åpenbart en person som aller helst skulle hatt koronaferie og derfor er frekk. Ikke noe å tenke på. Barnet er riktig heldig som får være en stund borte fra hjemmet for å få leke med andre ting, selv uten andre barn. Jeg stiller meg heller undrende på at ikke flere benytter retten sin til det. Jeg synes nesten alle klager over å måtte ha barna sine.

Anonymkode: cdbbe...a00

• Liker 11
Skrevet

For et ræva menneske du traff på, den kommentaren der hadde jeg klagd inn bare for å være et rasshøl, Her er det unntakstilstand og du har en samfunnskritisk jobb og så våger hun hun komme med en slik kommentar... For et bedritent menneske.

Tusen takk for at du går på jobb:smilyblomst:

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at den kommentaren svei. Her er det bare jeg som jobber i et samfunnskritisk yrke, men det er mange andre som må bruke SFO og bhg. Er nok ingen som leverer barna sine med en god følelse, men sånn må det bare være. Stå på med den gode og viktige jobben♥️

Anonymkode: 0381e...9e8

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ikke bare er du en fantastisk god forelder, men du er uvurderlig for samfunnet vårt ♥️ Takk for den jobben du gjør for oss! 

Endret av Snöhvit
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

men er det ikke slik da? at de andre sikkert har funnet andre løsninger? Hadde jo du gjort og det om du hadde hatt noen? Men det spiller vel ingen rolle? Du trenger tilbudet og ser ingen som helst betekligheter med det at det er sårt vondt og litt ekkelt er også fullt forståelig men du må og du må stå på for og redde oss alle. Tenker kanskje du er litt ekstra sårbar og det er sikkert den ansatte på sfo å, hun står der uten noe vern mot smitte og kjenner vel litt på frykten av at smitten du evt omgir deg med og alle blir vi litt sprø i denne tiden vi befinner oss i.  Alle som må jobbe og stå på  er helter

Har selv sittet med 1 barn av en stor barnegruppe og da gjør vi alt vi ikke får lov til ellers? hehe

Vi koser oss så gutten din har sikkert his time of life alene på SFO ❤️

Anonymkode: 57c4a...6c4

AnonymBruker
Skrevet

Takk og takk for gode ord alle sammen. ❤️ Hun mente kanskje ikke noe vondt med det, men kunne ordlagt seg litt annerledes. 
Ja, det er sikkert; de aller fleste har sitt å stri med i denne tiden. Forskjellige ting, men tror alle sliter på sitt vis....

ts

Anonymkode: de6eb...d0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå oppfordrer jo myndighetene til å ikke la barnepass havne hos besteforeldre. Når dere jobber innen helse er dere i en av de få samfunnskritiske jobbene som må til for å få det til å gå rundt nå i disse dager. Sånn er det bare, og da har man ikke luksusen til å velge og vrake i "andre løsninger". Det var lite gjennomtenkt sagt av den ansatte, og det virker mer som at hun har lyst på koronaferie som en annen også påpeker. 1-2 dager i uken er uansett lite, og mange velger å ikke plassere barna sine der på grunn av smitterisiko, men når barnet ditt er den eneste er det jo ikke en slik risiko å ta høyde for. 

Barnet ditt er heldig som får et skifte i omgivelser og voksenpersoner å omgås. :)

Anonymkode: c6280...9b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn på skole og jobber ikke en gang. Jeg har en kronisk sykdom som upassende nok har blusset så ekstremt opp nå at jeg ikke klarer å følge opp barna mine mtp skolearbeid. Det er veldig flaut. 

Ditt barn har gyldig grunn til å være på skolen. Ikke bry deg om kommentaren du fikk. Stå på og takk for innsatsen du gjør nå! 

Anonymkode: 494ae...a48

• Liker 2
  • Opprett ny...