AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #1 Skrevet 27. mars 2020 Jeg er optimistisk og tror at dette roer seg snart lokalt og nasjonalt. Men hva skjer når tiltakene dempes og vi og folk utenfra begynner å farte igjen? Ser for meg denne pandemien som en evig runddans når Norge ikke lenger er isolert! Anonymkode: 2ff24...838 2
RS_ Skrevet 27. mars 2020 #2 Skrevet 27. mars 2020 Kommer til å bli et problem innenlands i lang tid fremover 😷 men reiser til og fra utlandet behøver ikke utgjøre noe større problem for oss i norge, tvert i mot så vil alle land som er hardere rammet enn oss nå, generellt plasser med høyere befolkningstetthet, raskere oppnå mye større grad av immunitet og mindre smitte. For å si det på en annen måte, de tryggeste plassene du kan være i sommer vil antagelig være steder som Italia og Spania. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #3 Skrevet 27. mars 2020 Bill Gates har en løsning på det. Ingen får reise uten vaksinesertifikat. Anonymkode: 2b19e...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #4 Skrevet 27. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er optimistisk og tror at dette roer seg snart lokalt og nasjonalt. Men hva skjer når tiltakene dempes og vi og folk utenfra begynner å farte igjen? Ser for meg denne pandemien som en evig runddans når Norge ikke lenger er isolert! Anonymkode: 2ff24...838 Så du tror virkelig Norge vil åpnes opp for inn og utreise i løpet av 2-3 måneder? Smittetoppen i Norge er spådd mellom mai og oktober, med andre ord vil ikke ting være normalt i Norge på mange mange måneder, og det at man åpner grensene for annet enn transport av mat er trolig flere år frem i tid. Anonymkode: 01698...0aa 3
Khadira Skrevet 27. mars 2020 #5 Skrevet 27. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: og det at man åpner grensene for annet enn transport av mat er trolig flere år frem i tid. Hvor har du det her fra? 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #6 Skrevet 27. mars 2020 Tror ikke dette er noe vi trenger bekymre oss for i år. Hvis viruset ikke lengre en stor fare her i Norge kan (og sannsynligvis vil) det være langt fra over andre steder i verden. Det blir ikke åpne grenser med det første. Anonymkode: 0070c...546 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du tror virkelig Norge vil åpnes opp for inn og utreise i løpet av 2-3 måneder? Smittetoppen i Norge er spådd mellom mai og oktober, med andre ord vil ikke ting være normalt i Norge på mange mange måneder, og det at man åpner grensene for annet enn transport av mat er trolig flere år frem i tid. Anonymkode: 01698...0aa Kommer an på hvilke land. De landene som nå får det hardt og brutalt, vil raskere få en smittetopp og dermed etterhvert immunitet. Disse landene kan i stor grad åpne igjen om 1-6 måneder. Det er i Norge det vil bli helvete med anarki og kaos når ingen vil komme hit lenger og alt er stengt ned i 5-10 år som i en politistat. Anonymkode: e08a6...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er optimistisk og tror at dette roer seg snart lokalt og nasjonalt. Men hva skjer når tiltakene dempes og vi og folk utenfra begynner å farte igjen? Ser for meg denne pandemien som en evig runddans når Norge ikke lenger er isolert! Anonymkode: 2ff24...838 Det roer seg selvsagt ikke snart. 95% av befolkningen er ikke smittet ennå. Hva får deg til å tro at "dette roer seg snart"? Vi har hittil bare sett 10% max av det som er i vente. Anonymkode: 08cea...6a0 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #9 Skrevet 28. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det roer seg selvsagt ikke snart. 95% av befolkningen er ikke smittet ennå. Hva får deg til å tro at "dette roer seg snart"? Vi har hittil bare sett 10% max av det som er i vente. Anonymkode: 08cea...6a0 Det roer seg "snart" (1-6) måneder i landene som har mistet kontrollen på godt og vondt. I det minste blir det raskere over for dem. Men i Norge må vi regne med lockdown i 5-10 år, kanskje mer. Totalitær kontroll, militære i gatene. Inge som vil reise hit uansett. Brain drain, de dyktige vil satse på et liv i andre land. Anonymkode: e08a6...8a5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #10 Skrevet 28. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det roer seg "snart" (1-6) måneder i landene som har mistet kontrollen på godt og vondt. I det minste blir det raskere over for dem. Men i Norge må vi regne med lockdown i 5-10 år, kanskje mer. Totalitær kontroll, militære i gatene. Inge som vil reise hit uansett. Brain drain, de dyktige vil satse på et liv i andre land. Anonymkode: e08a6...8a5 Seriøst? Hva da med hentebrudene som tripper i Asia og bare venter på farungen skal frakte de over til Norge??? Anonymkode: 07500...7a9 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #11 Skrevet 28. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det roer seg "snart" (1-6) måneder i landene som har mistet kontrollen på godt og vondt. I det minste blir det raskere over for dem. Men i Norge må vi regne med lockdown i 5-10 år, kanskje mer. Totalitær kontroll, militære i gatene. Inge som vil reise hit uansett. Brain drain, de dyktige vil satse på et liv i andre land. Anonymkode: e08a6...8a5 Alt dette er feil. Anonymkode: 08cea...6a0
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #12 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alt dette er feil. Anonymkode: 08cea...6a0 Fordi? Intet argument tenkte jeg meg. Men joda, i land som har mistet kontrollen oppnår de i det minste normaltilstand mye raskere enn land som Norge, som risikerer å gå 5-10 år før man får noe som ligner det livet man hadde tidligere. Og innen da så er de driftige rømt landet for lengst. Da kan Norge gjøre det vi er gode på, å betale ut trygd og stønader. Vi andre får oss jobb i andre land Anonymkode: e08a6...8a5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #13 Skrevet 28. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Hva da med hentebrudene som tripper i Asia og bare venter på farungen skal frakte de over til Norge??? Anonymkode: 07500...7a9 Med mye fattigdom og kaos i Norge, så vil Norge neppe være så attraktivt for "hentebruder" som det har vært. Anonymkode: e08a6...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi? Intet argument tenkte jeg meg. Men joda, i land som har mistet kontrollen oppnår de i det minste normaltilstand mye raskere enn land som Norge, som risikerer å gå 5-10 år før man får noe som ligner det livet man hadde tidligere. Og innen da så er de driftige rømt landet for lengst. Da kan Norge gjøre det vi er gode på, å betale ut trygd og stønader. Vi andre får oss jobb i andre land Anonymkode: e08a6...8a5 God tur, da😁 Anonymkode: 08cea...6a0
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #15 Skrevet 28. mars 2020 Jeg tror nok det vil ta kanskje et år, kanskje også aldri, før grensene blir like åpne som før corona. Obligatorisk helsesjekk for å reise fra land til land vil nok bli obligatorisk i fremtiden. Ihvertfall noe ala EU og i schengen-regel. Jeg tror corona vil endre verden på samme måte som at 9/11 endret fly-rutinene i verden. Nå vil det nok ikke bli så åpne grenser som før, cruiseskip og slikt vil nok også ha helsesjekk-regler. Håper det ikke er langt unna at et vaksine-krav er hakk i hæl for reise også! Det er absolutt på sin plass. Innenlands tror jeg ikke blir noe problem. Ja, det vil nok ta et par måneder og kanskje opp til 1 år før ting blir like åpent. Denne "Reis bare hvis du absolutt må"-regelen vil nok henge igjen en god stund etter at samfunnet har åpnet seg. Men på sikt så vil det nok ikke bli noen begrensinger for innenlandsreiser. Men jeg tror absolutt at reiser fra land til land vil forandres pga corona. Og det er bra! For vi vil ikke at dette skal skje igjen. Kanskje folk har lært nå at verden har blitt ganske liten! Det er ikke noe "dem og vi" lengre, det er oss. Anonymkode: 7aa5d...dae 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #16 Skrevet 28. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det roer seg "snart" (1-6) måneder i landene som har mistet kontrollen på godt og vondt. I det minste blir det raskere over for dem. Men i Norge må vi regne med lockdown i 5-10 år, kanskje mer. Totalitær kontroll, militære i gatene. Inge som vil reise hit uansett. Brain drain, de dyktige vil satse på et liv i andre land. Anonymkode: e08a6...8a5 Det der er det mest urealistiske vrølet jeg noen gang har hørt. Hva tenker du med egentlig? På tide å logge av internett og kom deg uti realiteten. For det der har null rot i virkeligheten what so ever. Anonymkode: 7aa5d...dae 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #17 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med mye fattigdom og kaos i Norge, så vil Norge neppe være så attraktivt for "hentebruder" som det har vært. Anonymkode: e08a6...8a5 Er de som venter nå. Som venter på at grensene skal åpnes. Er jo mange som planlegger ekteskap verden rundt. Anonymkode: 07500...7a9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #18 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: God tur, da😁 Anonymkode: 08cea...6a0 Jo, takk Det er så enkelt som at det ikke nytter å jobbe mot naturen ("undertrykke" spredning liksom) uten å måtte betale max for det. Anonymkode: e08a6...8a5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #19 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er det mest urealistiske vrølet jeg noen gang har hørt. Hva tenker du med egentlig? På tide å logge av internett og kom deg uti realiteten. For det der har null rot i virkeligheten what so ever. Anonymkode: 7aa5d...dae Dette "vrøvlet" har en lei tendens til å bli virkelighet når folk har levd i lockdown uten inntekt en stund. Anonymkode: e08a6...8a5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #20 Skrevet 28. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, takk Det er så enkelt som at det ikke nytter å jobbe mot naturen ("undertrykke" spredning liksom) uten å måtte betale max for det. Anonymkode: e08a6...8a5 Jeg skjønner at du har enorm peil på dette og bøyer meg i støvet for ditt vidd. Anonymkode: 08cea...6a0
Anbefalte innlegg