Gå til innhold

Alle de i risikogruppene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer om samfunnet åpnes opp igjen litt etter litt etter påske? 
Skal alle disse folka med astma, høyt blodtrykk, diabetes, røykere, overvektige, hjertesykdommer etc og deres barn holde seg hjemme i månedsvis frem til en vaksine kommer? Blir TEMMELIG mange mennesker som blir borte fra jobber da i flere måneder. (ja, det er jo ikke noe bedre at ALLE holder seg hjemme, men det blir vi jo bare en kort stund)

Anonymkode: f6628...ea2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

og skoler.

Anonymkode: f6628...ea2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i risikogruppen og mannen jobber som normalt. Regner med å bli smittet, som de fleste andre. Er ikke bekymret. Jeg er ung og har et sterkt immunforsvar, selv om jeg har en underliggende sykdom. 

Tror det kommer til å gå helt fint, selv når jeg og barna er tilbake på jobb og skole. 

Anonymkode: a1fac...a01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De kan selvsagt ikke det. Også for risikogruppene er det lav sjanse for død, med mindre man er over 80 år.

Anonymkode: 4c70b...a52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke skoler osv åpner med det første rett over påske. Ikke tror eg noesom helst vil åpne 14april.

Eg tror nok det vil fortsette som nå minst ut april, hvis ikke langt uti mai å.

Toppen vil trolig være i mai/juni sier de.

Så ingenting da som tilsier det vil åpne 14april

Anonymkode: f5579...56a

AnonymBruker
Skrevet

Kommunale arbeidere her jeg bor har fått beskjed om at folk med diabetes og astma ikke er i risikogruppe (hvis de tar medisiner for det vel å merke) Så de skal jobbe som normalt. 

Anonymkode: ecff2...6c5

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommunale arbeidere her jeg bor har fått beskjed om at folk med diabetes og astma ikke er i risikogruppe (hvis de tar medisiner for det vel å merke) Så de skal jobbe som normalt. 

Jobbe, ja klart det, men det er vedtatt at både de med diabetes og de med astma er i risikogruppene. Bare det å ha influensa når man er astmatiker gjør at en sliter med å puste. Og hvis jeg skulle glemme å inhalere kortikosteroider i et par dager blir jeg tungpustet. 

Anonymkode: 2aeb1...779

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobbe, ja klart det, men det er vedtatt at både de med diabetes og de med astma er i risikogruppene. Bare det å ha influensa når man er astmatiker gjør at en sliter med å puste. Og hvis jeg skulle glemme å inhalere kortikosteroider i et par dager blir jeg tungpustet. 

Anonymkode: 2aeb1...779

Jeg har også astma, og jobber i barnehage (hjemmekontor/hjemme med barn akkurat nå) passer på å ta medisin hver dag nå, så er jeg kanskje bedre rusta enn om jeg ikke tar den. Ser på oversikt over risikogruppene i Danmark så står det at astma som er behandlet ikke regnes som risikogruppe, men det er jo en lungesykdom da så.. 

• Liker 1
Gjest Forumhei
Skrevet

Må være bedre å isolere de i risiko gruppen, så kan resten av oss jobbe, betale skatt og redde den norske økonomien noe.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Forumhei skrev:

Må være bedre å isolere de i risiko gruppen, så kan resten av oss jobbe, betale skatt og redde den norske økonomien noe.

Problemet er jo at de påvirker i flere ledd. 

Her er feks jeg i risikogruppa, mannen ikke. Hva skal da vi gjøre? Om mannwn jobber, utsetter han meg for smitte, og vi har ikke mulighet til å bo hver for oss.. 

Anonymkode: dd931...264

Gjest Forumhei
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo at de påvirker i flere ledd. 

Her er feks jeg i risikogruppa, mannen ikke. Hva skal da vi gjøre? Om mannwn jobber, utsetter han meg for smitte, og vi har ikke mulighet til å bo hver for oss.. 

Anonymkode: dd931...264

Han blir hjemme og du tar forhåndsregler, en vis risiko vil det være , da du tar aktiv del av samfunnet. Vi kan ikke forsette som nå, dette vil koste samfunnet dyrt. 

Gjest Forumhei
Skrevet
Akkurat nå, Forumhei skrev:

Han blir hjemme og du tar forhåndsregler, en vis risiko vil det være , da du tar aktiv del av samfunnet. Vi kan ikke forsette som nå, dette vil koste samfunnet dyrt. 

Mente motsatt , leste feil

• Opprett ny...