Gå til innhold

Hvor får man tak i blårens?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er utsolgt for blårens på Coop Bygg, Montér og Jernia. Andre steder man kan få tak i det?

Anonymkode: fca8a...c8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lage antibac eller rengjøring? 

AnonymBruker
Skrevet

Rengjøring. Har tenkt på det lenge. Så det er ikke spesielt for disse corona-tider. Jeg visste bare ikke at blårens var det samme som rubbing alcohol. Eller er det det samme? Tror rubbing alcohol er fargeløs, mens blårens er blå. Men begge består av isopropanol det det ut til.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rengjøring. Har tenkt på det lenge. Så det er ikke spesielt for disse corona-tider. Jeg visste bare ikke at blårens var det samme som rubbing alcohol. Eller er det det samme? Tror rubbing alcohol er fargeløs, mens blårens er blå. Men begge består av isopropanol det det ut til.

Det er det samme.

Blårens er bare rubbing alkohol med farve

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Imperfectionibus skrev:

Det er det samme.

Blårens er bare rubbing alkohol med farve

Hva er det som gjør at blårens har farge og rubbing alcohol ikke har det?

Skrevet

Det er jeg for usikker på til å kunne svare deg og være sikker på at jeg gir rett svar

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Imperfectionibus skrev:

Det er jeg for usikker på til å kunne svare deg og være sikker på at jeg gir rett svar

Takk uansett. Vet du hvor mange prosent alkohol det er i blårens? Vet det skal være 70% for rengjøring. Må den blandes ut først?

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, stan skrev:

7 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

Er blårens og blåsprit det samme?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blåsprit og blårens er det samme. Det er tilsatt bittelitt blåfarge, ca 1 %. 

Hvis det er fettløseligheten du er ute etter så kan kanskje rødsprit eller white spirit alternativer? 

For hjemmelaget antibac, antar jeg både blåsprit og rødsprit kan brukes som ingredienser. Så lenge alkohol prosenten er mer enn 60 % (helst 70 %) 

AnonymBruker
Skrevet

Fargerike kan ha og andre fargehandlere.

Anonymkode: 60c7a...a42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...