Gå til innhold

Katt fikk corona

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tviler ikke. Jeg har koronavirus, og katta har vært slapp, våt snute og har hostet og harket i flere dager. Tipper den er smittet! 

Anonymkode: 5642a...d4b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

I tilfelle folk ikke leser artikkelen, så står det at katten ble smittet av eieren, og at mennesker ikke blir smittet av dyrene sine.

Husker at jeg leste om briten i 20-årene som var engelsklærer i Wuhan, som som kalte sykdomstida «24 dager i helvete». Han hadde en liten katt som ble syk og døde. Han trodde han hadde smittet den. 

Anonymkode: 2ef07...986

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler ikke. Jeg har koronavirus, og katta har vært slapp, våt snute og har hostet og harket i flere dager. Tipper den er smittet! 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I tilfelle folk ikke leser artikkelen, så står det at katten ble smittet av eieren, og at mennesker ikke blir smittet av dyrene sine.

Husker at jeg leste om briten i 20-årene som var engelsklærer i Wuhan, som som kalte sykdomstida «24 dager i helvete». Han hadde en liten katt som ble syk og døde. Han trodde han hadde smittet den. 

Så trist 😢

Anonymkode: 7c103...c22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få noen til å ta den med til veterinær da! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, håper det går bra med dere, pass på at pus får i seg masse vann!

Anonymkode: a7da1...4e2

• Liker 1
Skrevet

Godt at Larry er på bedringens vei! 

AnonymBruker
Skrevet

Hold katta unna naboene deres da!

Anonymkode: b23ca...18b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, WhiteSwan skrev:

Godt at Larry er på bedringens vei! 

Larry melder at han er frisk, det var en katt i Belgia som fikk korona av sin eier. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil det ikke smitte mellom kattene? Corona hos katt er kjempesmittsomt. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Larry melder at han er frisk, det var en katt i Belgia som fikk korona av sin eier. 

Åjaa, da misforsto jeg. Stakkars :( 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil det ikke smitte mellom kattene? Corona hos katt er kjempesmittsomt. 

Nei, fra menneske til katt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring veterinærvakta (antar klinikken er stengt i helga). Du overlever nok, ta vare på katten din så den også slipper å dø. Det kan også være noe annet som feiler den, men uansett så må det utredes. Dyreeiere har PLIKT til å sørge for at dyret deres ikke lider unødvendig. 

PS. Dauer katta fordi du ikke gidder ta deg av den, håper jeg den vil hjemsøke deg 👻

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hold katta unna naboene deres da!

Anonymkode: b23ca...18b

Fra menneske til dyr ikke omvendt

Anonymkode: 86983...3c8

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring veterinærvakta (antar klinikken er stengt i helga). Du overlever nok, ta vare på katten din så den også slipper å dø. Det kan også være noe annet som feiler den, men uansett så må det utredes. Dyreeiere har PLIKT til å sørge for at dyret deres ikke lider unødvendig. 

PS. Dauer katta fordi du ikke gidder ta deg av den, håper jeg den vil hjemsøke deg 👻

Du leste at dyreeieren du skjeller ut her har coronavirus eller? Er ikke så sikker på om veterinæren vil ha dem inn.... 

Anonymkode: 28d6d...10e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God bedring til deg og pus!

Anonymkode: 4edf6...130

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper ikke det smitter like lett mellom katter når de er ute som vanlig kattecorona gjør. :( Katten vår var smittet med kattecorona som muterte til fip. Han døde av det.

Anonymkode: afd8d...6eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar selvfølgelig godt vare på den nå når den er syk. Avventer med å kontakte veterinærtjenester siden både jeg og sannsynligvis (?) katta er smittet. Og i tillegg jobber den kommunale veterinæren stort sett bare med prod.dyr så jeg tviler på han er til mye hjelp. Alternativet er å frakte katten til nærmeste smådyrklinikk, som vil være en påkjennelse for katten på grunn av den lange reiseveien. 

Jobber selv innen veterinærmedisin (men ikke katter eller andre varmblodige dyr), så kommer til å kontakte mattilsynet og veterinærinstituttet mandag for å høre hva de tenker. Kanskje de ønsker å ta prøver av katten? 

Katten er syk, men allmenntilstanden er ok til tross for slapphet. Den går på do inne (har låst katteluken nå), spiser og drikker som normalt. Om tilstanden blir forverret kontakter jeg naturligvis smådyrsklinikken og belager meg på å frakte katten ditt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Håper ikke det smitter like lett mellom katter når de er ute som vanlig kattecorona gjør. :( Katten vår var smittet med kattecorona som muterte til fip. Han døde av det.

Anonymkode: afd8d...6eb

Hva er kattecorona for noe? 

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du sende meg en PM er du snill? 

• Opprett ny...