Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg lurte på om det er lov å spare penger dersom man mottar dagpenger? Jeg blir mest sannsynlig å måtte søke dagpenger og vil ha rundt 20 000 etter skatt i dagpenger. Av disse kan jeg spare rundt 3000 i mnd, er dette lov? 

Anonymkode: c0b78...e29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig. 

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være lov? Det er ikke slik at du får mindre i dagpenger om du ikke klarer å bruke opp alt sammen... Hva du bruker pengene på er jo helt opp til deg. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Surriball skrev:

Selvfølgelig. 

Takk for svar 😊 sikkert dumt spørsmål av meg men har aldri vært borti dagpenger før eller nav generelt så vet ikke helt hvordan det fungerer. Jeg står uten jobb pga vikariatet mitt går ut, har jeg fortsatt rett på dagpenger da eller må jeg få sparken eller bli permittert for å ha rett til dette? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Myrmica skrev:

Hvorfor skulle ikke det være lov? Det er ikke slik at du får mindre i dagpenger om du ikke klarer å bruke opp alt sammen... Hva du bruker pengene på er jo helt opp til deg. 

Jeg har en veninne som mottar sosial støtte og hun får mindre i støtte neste mnd dersom hun har penger til overs sier hun, derfor jeg lurte 😊

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en veninne som mottar sosial støtte og hun får mindre i støtte neste mnd dersom hun har penger til overs sier hun, derfor jeg lurte 😊

Dagpenger og sosialstønad blir to forskjellige ting  ☺️

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Myrmica skrev:

Dagpenger og sosialstønad blir to forskjellige ting  ☺️

Takk for svar 😊 vet du om man blir gående lenge uten penger før man søker? Jeg har hørt litt skrekkhistorier om folk som må vente flere måneder på penger fra NAV men usikker på om dette var sykepenger eller dagpenger 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😊 vet du om man blir gående lenge uten penger før man søker? Jeg har hørt litt skrekkhistorier om folk som må vente flere måneder på penger fra NAV men usikker på om dette var sykepenger eller dagpenger 

Pga korona kan du regne med lang saksbehandlingstid ja. Dagpenger betales aldri tilbake i tid, så du må registrere deg, sende søknad fra første ledige dag og meldekort hver 14. Dag. 

Anonymkode: b754d...d60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...