Gå til innhold

980 døde i Italia siste døgnet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil det noengang stoppe der? Nesten 9000 døde totalt.

Anonymkode: 604db...0ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke, hvorfor dør de som fluer der nede ? Det er bare så tragisk.

Anonymkode: 96004...613

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke, hvorfor dør de som fluer der nede ? Det er bare så tragisk.

Det er et land hvor folk bor tett og er ekstremt sosiale. Det er ikke veldig unormalt at 12-15 spiser lunsj og middag sammen. Gjerne på tvers av tre til fire generasjoner. Italienere elsker det sosiale liv kanskje mer enn noen. Og så må de også hatt noe uflaks. Det siste får vi kanskje ikke svar på før om lang tid. 

Mitt hjerte blør for verdens vakreste land.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Resistente bakterier + veldig mange syke på én gang + verdens nest eldste befolkning. Dårlig kombo

Anonymkode: e5e17...6cc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor så mange gamle i Italia? Hvilket land har flest gamle?

Anonymkode: 039d0...73e

Skrevet (endret)

Vanskelig og si, lite tyder på det, det er lov og håpe.

flertallet av de som dør er gamle

Viruset har vell florert ganske lenge i italia, en av de første plassene det ble oppdaget.

Sikkert mye innreise ut utreise fra italia også.

Første dag med over 300 smittede i norge idag.

er vell en vis fare for mørketall også, hvem vet

Når det samlete taller stiger, blir det også flere pr dag smittede.

Ser ikke bort ifra at det er rundt 6000-8000 smittede iløpe av neste uke i norge.

Endret av Sunset90
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Japan 

Anonymkode: 810be...587

AnonymBruker
Skrevet

Og flere vil det bli. Denne virus pesten når nok frem over alt.

Anonymkode: b9603...ce1

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Resistente bakterier + veldig mange syke på én gang + verdens nest eldste befolkning. Dårlig kombo

Helt korrekt! Og de får betale den høye prisen med å ha ventet alt for lenge før de satte inn tiltakene de gjorde.Dette må de lide over nå til alle de eldre som ikke kan motstå denne sykdommen er døde. Først da vil tallene synke. Med enorme lidelser for de som dør uten hjelp, og for de som skal hjelpe som er hjelpeløse og må se på lidelsene. Helsevesenet deres er totalt sprengt. Svenskene kan være de neste ut, det samme med England, Spania og USA.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Japan 

Helt klart, men de har satt inn tiltakene raskt nok og kan unngå dette. Kina var selv raskt ute og gjorde akkurat det samme, uten at de delte informasjonen med noen før de var alt for sent.

Skrevet
1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Svenskene kan være de neste ut, det samme med England, Spania og USA.

Hvorfor Sverige holder på slik de gjør, kommer jeg aldri til å skjønne. Virkelig.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Italia har verdens nest eldste befolkning, de røyker mye, de har mye fabrikker, de bor tettere enn oss i Norge, det bor ofte flere generasjoner sammen, de er ekstremt sosiale og mye kyss, klapp og klem, og de har mange antibiotika resistente bakterier. 

Anonymkode: 355d2...fb7

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om ikke så lenge er det Norge siden så få av oss får barn.

Skrevet
Akkurat nå, youcancallmejune skrev:

Om ikke så lenge er det Norge siden så få av oss får barn.

Si ikke det, har en teori om at det blir babyboom i desember.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Nightcrawler skrev:

Sant :) Men jeg er redd vi må ha babyboom veldig mange år på rad for at det skal monne.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er gjennomsnittsalderen i Italia ?

Anonymkode: 96004...613

Skrevet
5 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Hvorfor Sverige holder på slik de gjør, kommer jeg aldri til å skjønne. Virkelig.

Jeg forstår det veldig godt, de har ikke noe oljefond å kjøre enorme "pakker" med, de er helt ekstremt opptatt av å holde næringslivet og aktivitet i orden. Virker som de er villige til å ta enorme tap i form av menneskelig en så lenge. Men når lidelsene kommer vil de snu, og da er det alt for sent. Befolkningen kan da raskt snu seg mot myndighetene og si " hva i helv... er det dere har påført oss! Lett å si at man skal ofre alle eldre og de som ikke tåler dette selv unge, noe helt annet er det når det faktisk skjer med de enorme lidelsene dette medfører. Dø av Korona viruset sine lidelser er vel noe man ikke unner sin verste fiende. Dø sakte av kvelning uten at noen kan hjelpe og lindre blir ekstremt stygt.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Nightcrawler said:

Tror dere virkelig at folk frivillig velger å bli gravide nå? Det var jaggu optimistisk.

Anonymkode: b9603...ce1

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var jaggu optimistisk.

Noen må være det og. 😎

• Opprett ny...