Gå til innhold

Opptil 1000 norske pasienter i ny coronastudie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøvekaniner med andre ord.

Anonymkode: 6f1a1...6ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De studiene som foreløpig er kommet ut om hydroksyklorokin viser at det gir veldig mye bedre effekt når det kombineres med en form for antibiotika. Men i en artikkel jeg leste for noen dager siden så sa de Norske forskerne at de IKKE kom til å bruke det sammen med antibiotika (sikkert for å isolert teste bare hydroksyklorokin). Det vil altså gi pasientene i studien en dårligere prognose bare fordi forskerene bare vil ha en variabel og dermed utelukke antibiotikaen.

Anonymkode: 91977...a86

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvekaniner med andre ord.

Du kan si det, men det er ikke helt riktig hvis du ser det på en dårlig måte. Pasientene som er med i studiet (ikke bare denne, men generelt) velger selv om de vil være med på et studie eller ikke. De må gi samtykke, ikke bare plukke ut folk uten at de vil. 

Anonymkode: 8a005...eff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble utrolig glad. Vil ikke bare dø uten å få tilbud om en medisin engang. Dette gjorde meg roligere.

Anonymkode: 66e76...31c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan si det, men det er ikke helt riktig hvis du ser det på en dårlig måte. Pasientene som er med i studiet (ikke bare denne, men generelt) velger selv om de vil være med på et studie eller ikke. De må gi samtykke, ikke bare plukke ut folk uten at de vil. 

Anonymkode: 8a005...eff

Slik jeg forsto det kom de til å teste det på mange som er virkelig syke. Hvordan tror du de syke skal kunne klare å skjønne hva som foregår og hva de evt sier ja til? Er redd flere vil bli gitt medisinen til tross for at de liksom skal si ja først..

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ble utrolig glad. Vil ikke bare dø uten å få tilbud om en medisin engang. Dette gjorde meg roligere.

Inntil 1000 personer sier de. Dette er ingen garanti for noe som helst.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inntil 1000 personer sier de. Dette er ingen garanti for noe som helst.

Alle pasienter ovet 18 år inviteres til å bli med i følge NRK. 

• Opprett ny...