Gå til innhold

På et døgn har jeg reist igjennom 3 flyplasser men må fortsatt ta offentlig transport

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg undres over disse HÅPLØSE tiltakene. 
Etter mye strev i 2 uker nå får jeg endelig kommet meg hjem. Det er stor takknemlighet å få komme hjem. Men sannsynligheten for at jeg har dratt med meg smitte etter å ha dratt igjennom 3 flyplasser på 1 døgn er vel egentlig «stor». Likevel sier UD at jeg kan ta offentlig transport hjem. Jeg kan også omgås med familie. Det er null ordninger. Er jo ikke rart at viruset sprer seg når de ikke stopper det på grensene. 
Jeg ønsker jo ikke å dra hjem å smitte noen av familie medlemmene mine. Heller ikke venninner som har liv og jobber og da smitter nye. 

Jeg skjønner ikke logikken i dette? 
Noen som har råd til hva jeg kan gjøre? Hotell er ikke mulig da jeg ikke kan punge ut med 15000kr for 2 uker karantene.

Anonymkode: cb227...1a6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Venninner kan du vel kun treffe utendørs med flere meters avstand når du er i karantene, evt unngå og treffe de helt. Så det er jo ikke noe problem. 

Familien (de du bor med) er verre, så den regelen er merkelig synes jeg og. Men det anbefales vel å holde mest mulig avstand også der. Men her kan jeg ikke nok om saken. 

Er akkurat ferdig med karantene selv, vi løste det ved at både jeg og samboer holdt oss hjemme (gikk tur ute uten og møte andre) og ikke hadde besøk av noen. 

Anonymkode: 48a35...7ca

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Venninner kan du vel kun treffe utendørs med flere meters avstand når du er i karantene, evt unngå og treffe de helt. Så det er jo ikke noe problem. 

Familien (de du bor med) er verre, så den regelen er merkelig synes jeg og. Men det anbefales vel å holde mest mulig avstand også der. Men her kan jeg ikke nok om saken. 

Er akkurat ferdig med karantene selv, vi løste det ved at både jeg og samboer holdt oss hjemme (gikk tur ute uten og møte andre) og ikke hadde besøk av noen. 

Anonymkode: 48a35...7ca

Ja, har skjønt det. Men jeg kan jo ikke bo hjemme fordi jeg kan smitte foreldre som er i risiko gruppen. Kan heller ikke bo hos besteforeldre. Alternativet var venninne.. men de er også redd for å bli smittet av meg evt også smitte folk på jobb.

Hvis jeg bor hjemme blir det vanskelig å unngå smitte. Med toalett, samme sitte plass. Hvis jeg tar i samme mat pakning som de tar i uten å ha vasket hendene. Jeg tenker at om jeg har det er det unngåelig at de ikke får det. 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har skjønt det. Men jeg kan jo ikke bo hjemme fordi jeg kan smitte foreldre som er i risiko gruppen. Kan heller ikke bo hos besteforeldre. Alternativet var venninne.. men de er også redd for å bli smittet av meg evt også smitte folk på jobb.

Hvis jeg bor hjemme blir det vanskelig å unngå smitte. Med toalett, samme sitte plass. Hvis jeg tar i samme mat pakning som de tar i uten å ha vasket hendene. Jeg tenker at om jeg har det er det unngåelig at de ikke får det. 

Vel, ser problemet... Det måtte jo bli å bo i telt, låne en campingvign av noen el.l da.
Du er neppe den eneste i denne situasjonen - med alle de lokalene som står tomme pga nedstenging om dagen, kanskje de burde ta noen av dem og bruke som hhv karantene- og isolasjonslokaler?

Anonymkode: 7ab9c...303

AnonymBruker
Skrevet

Her må du være kreativ og finne løsninger selv. Annet er det rett og slett ikke å gjøre.

Anonymkode: 9db37...95f

Skrevet

Jeg trodde at i alle fall de som kommer til Gardermoen og har problemer i forhold til karantene får et tilbud om karantene på lhl sitt sykehus utenfor Gardermoen?

• Opprett ny...