Conal Skrevet 28. mars 2020 Forfatter #21 Skrevet 28. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstå sannhet ang gud. Jeg er altså gud? Anonymkode: ca8c8...b06 Akkurat nå er du en ego. Dette er en falsk identitet, en falsk bevistheet tilstand. I høyere bevissthet tilstander så dør denne falskheten og er sett igjennom totalt. 1
Gartnerinna Skrevet 28. mars 2020 #22 Skrevet 28. mars 2020 På 27.3.2020 den 17.26, Conal skrev: Jeg presenterer nå deg en mulighet til å våkne opp til ditt sanne natur og identitet. Den aller høyeste erkjennelsen er at du er Gud. Dette er den Ultimate og Absolutte sannheten av ditt natur og identitet. Tingen er at det er ikke noe som heter subjektiv perspektiv. Egoet skaper illusjonen av en subjektiv opplevelse. Uten egoet blir subjektive opplevelser rekontekstualisert til det Absolutte (Gud). Uten egoet blir det som alltid var subjektivt til objektivt. Med andre ord, det er å ha direkte øyeblikkelig objektiv kunnskap og bevissthet om seg selv uten mekanisme - Direkte. Det er sant at du er den eneste som eksisterer. Du skapte hvert menneske som eksisterer. Naturligvis snakker jeg om den universelle DU, ikke den personlige ego du. Det er veldig enkel logikk: hvis ikke-dualiteten er sann, er det ingen skille mellom noe. Det er absolutt ingen splittelse mellom deg og andre. Du er din egen mor. Du opprettet denne siden. Du skrev til og med denne setningen. Du er Gud i enhver bokstavelig forstand. Ikke-dualitet betyr at det ikke kan være noen "andre" som ikke er deg. De dypeste nivåene av Enhet kan få deg til å begynne å føle deg ensom, når du innser at du skapte hele denne drømmen alene og illusjonen om "annenhet" blir knust. "Jeg" eksisterer ikke. Du opprettet dette forumet for å underholde deg selv. Og her leser du alle disse innleggene som du selv har skrevet til deg selv. Søker råd fra "andre" som egentlig bare er deg selv. Ja, det er veldig radikalt og skummelt å overgi seg helt til det. Sannheten er radikal utover ord. Frykten din for å være helt alene er nettopp det du må utforske og til slutt overgi deg til. Ego-sinnet hater det selvfølgelig og vil være motstandsdyktig, og prøver å forankre seg til noe, noe for å unngå Absolutt intethet og total ENHET. Men én enhet er vell "alt" da!? Og alt kan aldri eksistere uten ingenting, for da hadde man ikke visst hva alt var. Dermed er alt(enheten du snakker om) ingenting fordi alt aldri kan være alt, og ingenting aldri kan være bare ingenting, uten alt. Så hvis vi er alt, og samtidig ingenting, så eksisterer vi ikke, samtidig som vi finnes i alt, og dermed også gud i samme slengen. 2
Conal Skrevet 29. mars 2020 Forfatter #23 Skrevet 29. mars 2020 13 timer siden, Gartnerinna skrev: Men én enhet er vell "alt" da!? Og alt kan aldri eksistere uten ingenting, for da hadde man ikke visst hva alt var. Dermed er alt(enheten du snakker om) ingenting fordi alt aldri kan være alt, og ingenting aldri kan være bare ingenting, uten alt. Så hvis vi er alt, og samtidig ingenting, så eksisterer vi ikke, samtidig som vi finnes i alt, og dermed også gud i samme slengen. Ingenting og alt er identisk. Guds hjerte - Gud hodet - er absolutt ingenting. Et ingenting som eksisterer. Et ingenting som ikke kan beskrives eller artikuleres, og som det likevel er mulig å være bevisst på, fordi bevisstheten i seg selv faktisk er intethet. Dette er den formløse. Dette er din sanne natur. Ja, det er godt å innse at du er Gud, men det er ikke slutten på oppvåkningen. Du må gå dypere og spørre om hva Gudskapen er. Der vil du finne ingenting. Ingenting er det som lar deg dis-identifisere deg med hele det dannede, materielle riket. Ellers blir du fremdeles identifisert med en slags form. Denne intetheten virker som den er dyster og brutal. Likevel er det din sanne natur. Med denne erkjennelsen kommer en dyp følelse av fred og løsrivelse fra hele det materielle riket. Det er essensen av frigjøring.
Gartnerinna Skrevet 29. mars 2020 #24 Skrevet 29. mars 2020 2 timer siden, Conal skrev: Ingenting og alt er identisk. Guds hjerte - Gud hodet - er absolutt ingenting. Et ingenting som eksisterer. Et ingenting som ikke kan beskrives eller artikuleres, og som det likevel er mulig å være bevisst på, fordi bevisstheten i seg selv faktisk er intethet. Dette er den formløse. Dette er din sanne natur. Ja, det er godt å innse at du er Gud, men det er ikke slutten på oppvåkningen. Du må gå dypere og spørre om hva Gudskapen er. Der vil du finne ingenting. Ingenting er det som lar deg dis-identifisere deg med hele det dannede, materielle riket. Ellers blir du fremdeles identifisert med en slags form. Denne intetheten virker som den er dyster og brutal. Likevel er det din sanne natur. Med denne erkjennelsen kommer en dyp følelse av fred og løsrivelse fra hele det materielle riket. Det er essensen av frigjøring. Men essensen av frigjøring finnes heller ikke slik du beskriver den, hvis vi følger tankerekken. For å være fri må du også være fanget, og dermed er du ikke fri eller fanget, og både fri og fanget. Denne essensen av frigjøring er like falsk som essensen av jeg 1
Conal Skrevet 29. mars 2020 Forfatter #25 Skrevet 29. mars 2020 1 time siden, Gartnerinna skrev: Men essensen av frigjøring finnes heller ikke slik du beskriver den, hvis vi følger tankerekken. For å være fri må du også være fanget, og dermed er du ikke fri eller fanget, og både fri og fanget. Denne essensen av frigjøring er like falsk som essensen av jeg Befrielse for meg betyr helt å overvinne selvet/egoet. Å bryte fri fra all identifisering og all tilknytning til den materielle verden, slik at du ikke blir drevet av lidelse. På dette tidspunktet ville du være i nærheten av å bare forlate kroppen din fordi du er så løsrevet fra livet. Jeg vil til slutt gi opp menneskelivet for å være formløs fordi jeg har fått nok av form. Jeg er ikke lenger interessert i å utforske form. Jeg ønsker bare å være Gud.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #26 Skrevet 30. mars 2020 På 27.3.2020 den 21.03, Conal skrev: Når det er snakk om å imaginære virkeligheten så er det mange nivåer til fantasien. Noe fantasi er veldig overflatenivå, som når du forestiller deg at jorden er flat. Noe fantasi er veldig dypt, som når du forestiller deg at du ble født. Det meste av fantasien ligger utenfor din personlige menneskelige vilje, derfor kaller du det "fysisk virkelighet" eller "annet". Du er for øyeblikket ikke i en bevissthetstilstand som gir deg tilgang til dine egne dypeste nivåer av fantasi. Du har bare tilgang til de "menneskelige" nivåene akkurat nå. Inntil du endrer tilstand. Ok. Jeg forstår noe av hovedinnlegget ditt. Noen av tankene har jeg opplevd etter å ha røykt mye eller tatt LSD. Uansett, jeg er interessert i å vite mer om det jeg har uthevet hvis du kan beskrive:) Anonymkode: f35f1...c6c 1
Conall Skrevet 30. mars 2020 #27 Skrevet 30. mars 2020 På 27.3.2020 den 17.26, Conal skrev: Jeg presenterer nå deg en mulighet til å våkne opp til ditt sanne natur og identitet. Den aller høyeste erkjennelsen er at du er Gud. Dette er den Ultimate og Absolutte sannheten av ditt natur og identitet. Tingen er at det er ikke noe som heter subjektiv perspektiv. Egoet skaper illusjonen av en subjektiv opplevelse. Uten egoet blir subjektive opplevelser rekontekstualisert til det Absolutte (Gud). Uten egoet blir det som alltid var subjektivt til objektivt. Med andre ord, det er å ha direkte øyeblikkelig objektiv kunnskap og bevissthet om seg selv uten mekanisme - Direkte. Det er sant at du er den eneste som eksisterer. Du skapte hvert menneske som eksisterer. Naturligvis snakker jeg om den universelle DU, ikke den personlige ego du. Det er veldig enkel logikk: hvis ikke-dualiteten er sann, er det ingen skille mellom noe. Det er absolutt ingen splittelse mellom deg og andre. Du er din egen mor. Du opprettet denne siden. Du skrev til og med denne setningen. Du er Gud i enhver bokstavelig forstand. Ikke-dualitet betyr at det ikke kan være noen "andre" som ikke er deg. De dypeste nivåene av Enhet kan få deg til å begynne å føle deg ensom, når du innser at du skapte hele denne drømmen alene og illusjonen om "annenhet" blir knust. "Jeg" eksisterer ikke. Du opprettet dette forumet for å underholde deg selv. Og her leser du alle disse innleggene som du selv har skrevet til deg selv. Søker råd fra "andre" som egentlig bare er deg selv. Ja, det er veldig radikalt og skummelt å overgi seg helt til det. Sannheten er radikal utover ord. Frykten din for å være helt alene er nettopp det du må utforske og til slutt overgi deg til. Ego-sinnet hater det selvfølgelig og vil være motstandsdyktig, og prøver å forankre seg til noe, noe for å unngå Absolutt intethet og total ENHET. Det er jeg som er GUD og total ENHET CONAL😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå