AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #1 Skrevet 27. mars 2020 Hva skal en si om det? Har to venninner som ikke aner hvordan en skal støtte eller stille opp for folk, det sier de selv. Vi har vokst opp sammen, og ddt har alltid vært lite støtte å få fra dem, og de er mye mer interessert i sine egne ting og opplevelser. Jeg synes det er vondt at de bare står og ser på, og ikke klarer helt å bry seg. Vi hadde pizzakveld sammen og jeg brant meg skikkelig på stekeplaten, jeg skrek ut og trodde jeg skulle svime av, alt de gjorde var å rope fra stua "går det bra eller" mens de så videre på tv. Ofte bare driter de i avtaler vi har sammen og skylder det på meg, feks at jeg misforstod og at det egentlig ikke var en avtale til et satt klokkeslett. Når jeg prøver å si noe, eller tar avstand selv, så blir jeg kalt en dårlig venninne som krever for mye av andre, at de må få være seg selv, så det er gale uansett om jeg blir eller går, alt er min feil! Anonymkode: fbde6...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #2 Skrevet 27. mars 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg brant meg skikkelig på stekeplaten, jeg skrek ut og trodde jeg skulle svime av, alt de gjorde var å rope fra stua "går det bra eller Huff da, det hørest vondt ut. Teit av dem å ikke komme å se til deg. Kanskje disse to er av den selvopptatte typen? Anonymkode: 689a8...76f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #3 Skrevet 27. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff da, det hørest vondt ut. Teit av dem å ikke komme å se til deg. Kanskje disse to er av den selvopptatte typen? Anonymkode: 689a8...76f Ja, de er veldig selvopptatte. Da ekskjæresten min lå på sykehus og det ikke var sikkert om han ville klare seg, ringte hun ene for å spørre bare, hun snakker ikke om, bare stiller spørsmål om du skjønner, så resten av samtalen handlet om hvor frustrert hun var over en bagatell med mannen sin... Anonymkode: fbde6...ecc 1
Gjest O.G. Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 På 27.3.2020 den 19.14, AnonymBruker skrev: Ja, de er veldig selvopptatte. Da ekskjæresten min lå på sykehus og det ikke var sikkert om han ville klare seg, ringte hun ene for å spørre bare, hun snakker ikke om, bare stiller spørsmål om du skjønner, så resten av samtalen handlet om hvor frustrert hun var over en bagatell med mannen sin... Anonymkode: fbde6...ecc Og du ser ikke selv at du er kun det du kan gi for denne dama?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 På 27.3.2020 den 15.53, AnonymBruker skrev: Hva skal en si om det? Har to venninner som ikke aner hvordan en skal støtte eller stille opp for folk, det sier de selv. Vi har vokst opp sammen, og ddt har alltid vært lite støtte å få fra dem, og de er mye mer interessert i sine egne ting og opplevelser. Jeg synes det er vondt at de bare står og ser på, og ikke klarer helt å bry seg. Vi hadde pizzakveld sammen og jeg brant meg skikkelig på stekeplaten, jeg skrek ut og trodde jeg skulle svime av, alt de gjorde var å rope fra stua "går det bra eller" mens de så videre på tv. Ofte bare driter de i avtaler vi har sammen og skylder det på meg, feks at jeg misforstod og at det egentlig ikke var en avtale til et satt klokkeslett. Når jeg prøver å si noe, eller tar avstand selv, så blir jeg kalt en dårlig venninne som krever for mye av andre, at de må få være seg selv, så det er gale uansett om jeg blir eller går, alt er min feil! Anonymkode: fbde6...ecc Det der er ikke venninner, dump dem ! Anonymkode: c3c82...648 1
Gjest O.G. Skrevet 30. mars 2020 #6 Skrevet 30. mars 2020 På 27.3.2020 den 15.53, AnonymBruker skrev: Når jeg prøver å si noe, eller tar avstand selv, så blir jeg kalt en dårlig venninne som krever for mye av andre, at de må få være seg selv, så det er gale uansett om jeg blir eller går, alt er min feil! Anonymkode: fbde6...ecc Hun vet hva hun skal si for å få noe ut av deg. Hva har du tenkt å gjøre med det?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #7 Skrevet 30. mars 2020 2 minutter siden, O.G. skrev: Hun vet hva hun skal si for å få noe ut av deg. Hva har du tenkt å gjøre med det? Jeg har tatt avstand nå.. og det har de og, til en viss grad. Hun ene sender hjerter og spør hvordan det går, men følger ikke opp svarene så jeg svarer bare fint, takk. Da sender hun flere hjerter. Det skjer hver gang jeg distanserer meg, før ble jeg glad for hjertene, nå blir jeg bare trist. Anonymkode: fbde6...ecc
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #8 Skrevet 30. mars 2020 Jeg synes selv at det er utrolig vanskelig og ubehagelig å forholde meg til noen som har det tøft. Jeg vet ikke hva jeg skal si, hvordan jeg skal oppføre meg osv. og det blir derfor vanskelig å stille opp som en støtte. Jeg tror det er fordi jeg selv ønsker å være for meg selv når ting er vanskelig, og jeg liker ikke at folk skal trøste meg. Anonymkode: 875bd...6ed 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #9 Skrevet 30. mars 2020 Om du konstant har det tøft, eller alltid skal snakke om noe negativt, så skrur folk av empati-knappen. Man orker rett og slett ikke ta innover seg all negativitet fra andre i en hektisk hverdag. Det kan høres ut som dette er tilfellet her. Se inn i deg selv; har du det ofte tøft? har du en tendens til å dele negative ting ofte? er du en "glasset halvtomt" person? Anonymkode: c1e41...00d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #10 Skrevet 30. mars 2020 Tror anonym over har noen gode poeng. Noen mennesker synes det er vanskelig å finne ord og uttrykk når de rundt dem har det vanskelig. Mange mennesker velger også å ikke gjøre noe, i frykt for å gjøre noe som er galt. Du kan være ærlig i din kontakt med andre og være tydelig på hva du ønsker av dem. Om det er noe de ikke kan, eller er komfortabel med å gi deg så blir det feil å tvinge dem. Jeg har venninner jeg sender melding til med ordlyden: Jeg har en dritt dag! Kan jeg ringe deg og bare klage litt? Jeg får ofte spørsmål tilbake med: Vil du ha råd til det du klager over eller trenger du bare at noen lytter? Kanskje det blir lettere for de rundt deg å gi deg det du trenger om du er tydelig på hva du ønsker av de? Anonymkode: 1a4d5...113
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #11 Skrevet 30. mars 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du konstant har det tøft, eller alltid skal snakke om noe negativt, så skrur folk av empati-knappen. Man orker rett og slett ikke ta innover seg all negativitet fra andre i en hektisk hverdag. Det kan høres ut som dette er tilfellet her. Se inn i deg selv; har du det ofte tøft? har du en tendens til å dele negative ting ofte? er du en "glasset halvtomt" person? Anonymkode: c1e41...00d Nei det stemmer ikke. Jeg har det jevnt over veldig bra, dette er når ting er tøft og jeg trenger vennene mine, noe som jar skjedd noen få ganger i forhold til det gode jevnt over, og fått kald skulder tilbake. Anonymkode: fbde6...ecc
Gjest O.G. Skrevet 30. mars 2020 #12 Skrevet 30. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes selv at det er utrolig vanskelig og ubehagelig å forholde meg til noen som har det tøft. Jeg vet ikke hva jeg skal si, hvordan jeg skal oppføre meg osv. og det blir derfor vanskelig å stille opp som en støtte. Jeg tror det er fordi jeg selv ønsker å være for meg selv når ting er vanskelig, og jeg liker ikke at folk skal trøste meg. Anonymkode: 875bd...6ed Vel, vennnene til Ts er ikke sånn som deg da, de krever hennes støtte når de selv har det tøft, men er der ikke for henne når hun er i en krise. Folk som ordner opp i egne problemer uten å bry vennene er ikke de som er dårlige venner, for å si det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå