Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har akkurat avfarget håret hjemme, og håret mitt er selvfølgelig oransj mange steder, som forventet.

Jeg hadde svart hår fra før, og skal gå over til brunt.

Har kjøpt blåsjampo, en olaplex kur og den brunfargen jeg vil ha. 

Men jeg lurer på når jeg kan farge håret brunt med den brunfargen jeg har kjøpt?

Har lest at hvis man farger håret med en gang man har avfarget det blir håret bare mørkt- den fargen du hadde før du avfarge det. 

Er det noen som vet når jeg kan prøve å farge det?

Anonymkode: 0d4ec...7ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lest at hvis man farger håret med en gang man har avfarget det blir håret bare mørkt- den fargen du hadde før du avfarge det. 

Når du avfarger håret så fjerner du fargepigmenter, så håret ditt kan ikke bli samme farge igjen. Jeg tror uansett jeg ville ha ventet iallfall et par dager før jeg gikk på med ny fargebehandling - det er tross alt noe som sliter ganske mye på håret ditt. Hvordan er fargen utenom oransje? Der håret er mest lyst er det færrest pigmenter, dette vil ta til seg farge fort. Det som er oransje vil ta til seg saktere og bli en annen nyanse enn det som er aller mest lyst.

AnonymBruker
Skrevet

Er lys oransj/rødt på toppen og resten av håret er mørkebrunt, sånn ca som jeg vil ha det i hele håret :)

Anonymkode: 0d4ec...7ed

Skrevet

Prøv å da kun ta på toppen kanskje, der du er orange? Og heller dra det litt ut i slutten av virketiden. Du bør kanskje uansett ha fargen i kortere tid for at fargen ikke skal bli for mørk. Fargen kommer nok også til å bli fort blass da bleika hår tar fort til seg farge men også slipper det fort. Prøv da med en glansvask eller noe. Masse lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...