Gå til innhold

hunden min lekker seig væske fra tissen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

hunden min ser ut til å ha forhudsbetennelse, kan jeg sprøyte inn bacimysin? eller bare bruke klorhexidin? 

Anonymkode: d180b...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du drar selvsagt til veterinær med noe så alvorlig! 

Anonymkode: e7f67...073

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du drar selvsagt til veterinær med noe så alvorlig! 

Anonymkode: e7f67...073

Alvorlig? Mange hannhunder får dette fra tid til annen og det man uansett, enten man er veterinær eller ikke, er å bruke en engangssprøyte uten kanyle og skylle med Klorhexidin eller Pyrisept under forhuden. Det kan TS også gjøre og jeg ser ingen grunn til å bruke Bacimysin. Hvis det ikke bedrer seg bør man kontakte veterinær, men forhudsbetennelse er ikke farlig på noen måte. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skyll med saltvann. Det er hormonelt så nesten umulig å bli kvitt. Vi holder det i sjakk på vår hannhund ved å kjemisk kastrere hvert 1-2 år og skulle med saltvann. Når vi gjør kjemisk gjør vi det alltid tidlig på året sånn at den fungerer optimalt når tusoene begynner med løpetid, da blir det ofte nemlig mye verre. 

Anonymkode: 3aab7...137

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får kjøpt forhudsrens til hund på apoteket. Da er det også med sprøyte og plastkanyler.

Anonymkode: a5108...b95

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på å ikke bruke for sterk Klorhexidin. Varianten med 1 mg/ml er anbefalt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skyll med saltvann. Det er hormonelt så nesten umulig å bli kvitt. Vi holder det i sjakk på vår hannhund ved å kjemisk kastrere hvert 1-2 år og skulle med saltvann. Når vi gjør kjemisk gjør vi det alltid tidlig på året sånn at den fungerer optimalt når tusoene begynner med løpetid, da blir det ofte nemlig mye verre. 

Meg igjen, jeg ser mange anbefaler forhudsrens/klorhexidin. Vi brukte dette før vi gikk til dyrlegen, det gjorde problemet verre. Dyrlege anbefalte å skulle med saltvann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skaff forhudsrens først som sist. Det selges på alle dyrebutikker og mange apotek. 

Anonymkode: c60af...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...