Gå til innhold

Er bysykler smittefarlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trondheim har droppet bysykler og elsparkesykler pga økt smittefare. 

Hva tenker dere? 
Det er jo et bra alternativ til kollektiv transport men hvis «alle» skal hive seg på dette, så tenker jeg at vi vil få mange ulykker. Legevakta har vel nok med sitt nå. 

https://shifter.no/nyheter/bysyklene-gjorde-strakstiltak-for-a-hindre-smitte-i-oslo-flere-konkurrenter-stopper-tjenestene/117646

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser for meg at de er omtrent som å ta i handlevogner, kanskje litt verre, fordi du holder i dem lenger? Prøver å ta på minst mulig som andre har tatt på om dagen jeg da, men en bysykkel kunne jeg jo evt vasket med antibac først 🤔 mange gjør det nok ikke. Mange bruker handlevogner også. Personalet i butikker vasker vistnok handlevognen, men ser for meg at det går kjapt... Sveip sveip... 

Anonymkode: 9c775...05d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bysykler og alt felles er smittefarlig. Folk må slutte å reise kollektivt også, kjør egen bil. Det er framtiden. Kollektivtrafikk vil alltid medføre en stor samfunnsrisiko og bør snarest avvikles.

Anonymkode: 8c418...dbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bysykler og alt felles er smittefarlig. Folk må slutte å reise kollektivt også, kjør egen bil. Det er framtiden. Kollektivtrafikk vil alltid medføre en stor samfunnsrisiko og bør snarest avvikles.

Anonymkode: 8c418...dbd

.)

Anonymkode: 28010...727

AnonymBruker
Skrevet

Sparkesykler er bare tull som erstatter vanlig gange. Sikkert smittebomber også, virus overlever lenge på sånt materiale. 

Anonymkode: bd56b...838

• Liker 1
  • Opprett ny...